Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cinknutých TDI může být mnohem víc, Američané vyšetřují audi i porsche

  9:19aktualizováno  9:38
Turbodieselových motorů, které umí upravit své chování při měření emisí tak, aby se vešly do požadovaných hodnot, bude pravděpodobně víc, než se předpokládalo. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí rozšiřuje vyšetřování na šestiválcové motory TDI.

Audi Q7 3,0 TDI Clean Diesel | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Šéf amerického federálního Úřadu pro ochranu životního prostředí (EPA) Christopher Grundler pro Detroit News řekl, že jeho úřad rozšiřuje vyšetřování na šestiválcové motory s objemem tři litry, které používají vozy Audi (modely Q5, Q7, A6, A7 a A8), ale třeba i Porsche Cayenne.

Křišťálová Lupa 2015

Doposud se vyšetřování týkalo jen dvoulitrových čtyřválcových TDI prodávaných v Americe v modelech (Volkswagen Golf, Jetta, Beetle, Passat, a Audi A3).

To jsou motory starší konstrukční řady turbodieselů koncernu Volkswagenu s označení EA 189.

Do této řady motorů patří kromě dvoulitrů také motory 1,6 TDI. Ty jsou známé i z menších modelů koncernu Volkswagen, třeba i ze Škodovek Fabia, Octavia, Roomster nebo Rapid.

Dá se čekat, že motory stejné konstrukční řady budou mít i velmi podobné vlastnosti. Evropské státy prohlašují, že budou celou věc vyšetřovat také. Je tedy velmi pravděpodobné, že menší provedení motorů se budou zkoumat také.

Čtyřválcové TDI EA 189 se představilo v roce 2007. Jeho nástupce EA288 dorazil v roce 2012 společně s platformou MQB.

Co na to experti?

Na vývoj v kauze Volkswagen jste se v on-line rozhovoru ptali redaktorů iDNES.cz Františka Dvořáka a Luďka Vokáče, kteří se dlouhodobě automobilům věnují.

Podle první zprávy EPA se v Americe prodalo přes 480 tisíc aut s podezřelým turbodieselem 2,0 TDI, kolik je těch šestiválcových se zatím neví.

Koncern Volkswagen dosud uvádí, že celosvětově vyrobil jedenáct milionů čtyřválcových turbodieselů EA 189, kterých se bude týkat šetření. Jejich produkce stále pokračuje v malém množství pro méně rozvinuté trhy, například Indii.

Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn se omluvil za celou kauzu:





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.