Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německé automobilky svolají v USA kvůli airbagům 2,5 milionu aut

aktualizováno 
Koncern Volkswagen svolá v USA do servisů zhruba 850 tisíc automobilů VW a Audi, které jsou vybaveny problémovými airbagy japonské společnosti Takata. Kvůli těmto airbagům tam do servisů zamíří také auta od německých konkurentů Daimler a BMW, každý z nich svolá zhruba 840 tisíc vozů.

První airbag pro spolujezdce představil v roce 1987 Mercedes. | foto: Mercedes

Volkswagen dnes nejprve uvedl, že v USA svolá 680 tisíc automobilů se značkou VW vyrobených v letech 2006 až 2014. Jeho luxusní divize Audi poté ohlásila svolání 170 tisíc aut. K nákladům na svolávací akce se Volkswagen nevyjádřil.

Daimler oznámil, že v USA svolá 705 tisíc mercedesů a zhruba 136 tisíc dodávek Daimler s airbagy od společnosti Takata. Firma uvedla, že to bude znamenat náklady ve výši 340 milionů eur (více než devět miliard korun). Rival BMW ohlásil svolání 840 tisíc vozů z let 2006 až 2015, podrobnější informace neposkytl.

Nafukovací systém airbagů společnosti Takata může explodovat a vymrštit do vozu části kovu. V souvislosti s tím již bylo hlášeno deset úmrtí. Koncem loňského listopadu američtí regulátoři firmě vyměřili pokutu 70 milionů dolarů (1,7 miliardy korun) za pochybení, kterých se dopustila v souvislosti se svoláváním airbagů k opravě.

Celkový počet vozů svolávaných v USA kvůli airbagům od Takaty se tak zvyšuje na více než 30 milionů (více zde).

Kvůli aféře s nebezpečnými airbagy, která se táhne už od roku 2014, přestanou nafukovače od Takaty používat Toyota, Mazda a Honda, která kvůli vadným airbagům svolala do servisu nejvíce aut.

Potíže s airbagy ohlásil začátkem letošního února také další výrobce komponent pro autoprůmysl, německý Continental. V USA kvůli tomu míří do servisu pět milionů aut (více zde).

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.