Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německé automobilky svolají v USA kvůli airbagům 2,5 milionu aut

aktualizováno 
Koncern Volkswagen svolá v USA do servisů zhruba 850 tisíc automobilů VW a Audi, které jsou vybaveny problémovými airbagy japonské společnosti Takata. Kvůli těmto airbagům tam do servisů zamíří také auta od německých konkurentů Daimler a BMW, každý z nich svolá zhruba 840 tisíc vozů.

První airbag pro spolujezdce představil v roce 1987 Mercedes. | foto: Mercedes

Volkswagen dnes nejprve uvedl, že v USA svolá 680 tisíc automobilů se značkou VW vyrobených v letech 2006 až 2014. Jeho luxusní divize Audi poté ohlásila svolání 170 tisíc aut. K nákladům na svolávací akce se Volkswagen nevyjádřil.

Daimler oznámil, že v USA svolá 705 tisíc mercedesů a zhruba 136 tisíc dodávek Daimler s airbagy od společnosti Takata. Firma uvedla, že to bude znamenat náklady ve výši 340 milionů eur (více než devět miliard korun). Rival BMW ohlásil svolání 840 tisíc vozů z let 2006 až 2015, podrobnější informace neposkytl.

Nafukovací systém airbagů společnosti Takata může explodovat a vymrštit do vozu části kovu. V souvislosti s tím již bylo hlášeno deset úmrtí. Koncem loňského listopadu američtí regulátoři firmě vyměřili pokutu 70 milionů dolarů (1,7 miliardy korun) za pochybení, kterých se dopustila v souvislosti se svoláváním airbagů k opravě.

Celkový počet vozů svolávaných v USA kvůli airbagům od Takaty se tak zvyšuje na více než 30 milionů (více zde).

Kvůli aféře s nebezpečnými airbagy, která se táhne už od roku 2014, přestanou nafukovače od Takaty používat Toyota, Mazda a Honda, která kvůli vadným airbagům svolala do servisu nejvíce aut.

Potíže s airbagy ohlásil začátkem letošního února také další výrobce komponent pro autoprůmysl, německý Continental. V USA kvůli tomu míří do servisu pět milionů aut (více zde).

Autoři: ,




Nejčtenější

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.