Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německé automobilky svolají v USA kvůli airbagům 2,5 milionu aut

aktualizováno 
Koncern Volkswagen svolá v USA do servisů zhruba 850 tisíc automobilů VW a Audi, které jsou vybaveny problémovými airbagy japonské společnosti Takata. Kvůli těmto airbagům tam do servisů zamíří také auta od německých konkurentů Daimler a BMW, každý z nich svolá zhruba 840 tisíc vozů.

První airbag pro spolujezdce představil v roce 1987 Mercedes. | foto: Mercedes

Volkswagen dnes nejprve uvedl, že v USA svolá 680 tisíc automobilů se značkou VW vyrobených v letech 2006 až 2014. Jeho luxusní divize Audi poté ohlásila svolání 170 tisíc aut. K nákladům na svolávací akce se Volkswagen nevyjádřil.

Daimler oznámil, že v USA svolá 705 tisíc mercedesů a zhruba 136 tisíc dodávek Daimler s airbagy od společnosti Takata. Firma uvedla, že to bude znamenat náklady ve výši 340 milionů eur (více než devět miliard korun). Rival BMW ohlásil svolání 840 tisíc vozů z let 2006 až 2015, podrobnější informace neposkytl.

Nafukovací systém airbagů společnosti Takata může explodovat a vymrštit do vozu části kovu. V souvislosti s tím již bylo hlášeno deset úmrtí. Koncem loňského listopadu američtí regulátoři firmě vyměřili pokutu 70 milionů dolarů (1,7 miliardy korun) za pochybení, kterých se dopustila v souvislosti se svoláváním airbagů k opravě.

Celkový počet vozů svolávaných v USA kvůli airbagům od Takaty se tak zvyšuje na více než 30 milionů (více zde).

Kvůli aféře s nebezpečnými airbagy, která se táhne už od roku 2014, přestanou nafukovače od Takaty používat Toyota, Mazda a Honda, která kvůli vadným airbagům svolala do servisu nejvíce aut.

Potíže s airbagy ohlásil začátkem letošního února také další výrobce komponent pro autoprůmysl, německý Continental. V USA kvůli tomu míří do servisu pět milionů aut (více zde).

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Další z rubriky

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.