Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Airbagů není nikdy dost

aktualizováno 
Čelní vzduchový vak, boční, hlavový, kolenní... automobilky montují do svých modelů stále více těchto "polštářů", které mají zabránit nejhoršímu v případě nehody. Invence vývojářů ale nezná mezí. Třeba u Toyoty přemýšlejí o zadním airbagu.

Toyota IQ | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Japonská miniatura jménem iQ se představila v září ve Frankfrutu. Na německém autosalonu patřila k nejobletovanějším exponátům a zástupci Toyoty slíbili, že se dostane do výroby.

Malé auto dostane - zdá se - unikátní bezpečnostní prvek. Šéf celého projektu Hiroki Nakajima se nechal slyšet, že prototyp: "Je vybaven novými airbagy vyvinutými speciálně pro ochranu cestujících vzadu v případě nárazu zezadu."

Nakajima dodal, že některé detaily projektu jsou ještě ve fázi schvalování a prozatím jsou tajné.

Zadní airbagy v roce 2009, kdy iQ vyrazí do výroby a možná se podívá i do Ameriky. Důvod je jasný: Pokud chce japonský prcek pomýšlet na pět hvězd v crashtestech EuroNCAP, musí poskytnout ochranu i cestujícím, kteří mají hlavu nějakých 30 centimetrů od víka kufru.

Necelé tři metry dlouhá toyota má konfiguraci interiéru 3+1, což znamená, že odveze tři dospěláky a jedno dítě. O pohon se má podle aktuálních informací starat motor odvozený z motocyklového agregátu Yamahy. Mluví se i o malém nafťáku.

Autor:


Témata: nehody, Toyota, Yamaha


Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.