Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Airbagy čeká stěhování z přístrojovky do stropu

  12:00aktualizováno  12:00
Jeden z velkých subdodavatelů v automobilovém průmyslu, americká firma TRW hodlá způsobit revoluci na poli airbagů. Vyvinula stropní airbag, který nahradí dosavadní vzduchové vaky u řidiče a spolujezdce.

Stropní airbag TRW automotive | foto: TRW Automotive

Nový stropní airbag, který při srážce vyplní vlastně celou přední část kabiny, se do výroby dostane už v roce 2013. Objeví se v sériovém voze modelového ročníku 2014 jednoho z německých výrobců.

Nový airbag, který nahradí dosavadní tradiční dvojici u řidiče a spolujezdce, by se přitom mohl v automobilovém průmyslu brzy stát rozšířeným standardem. Airbag poskytne posádce vynikající ochranu a návrhářům interiérů přitom dává daleko větší volnost. Airbagy doposud totiž hodně diktují to, jaké prvky mohou být v interiéru kde použity.

Je to alchymie

Podívejte se, jak fungují airbagy – video zde

Výrobcům by navíc takový airbag měl přinést úspory. Přijdou především díky zjednodušené konstrukci přístrojové desky, která už nemusí počítat s umístěním složeného vzduchového polštáře. Umístění airbagu do stropu přitom výrazné změny v konstrukci třeba stropního čalounění nevyžaduje. Další výhodou stropního airbagu, neboli "bag in roof", jak jej TRW nazývá, je úspora místa.

Na vývoji pracoval americký dodavatel řadu let. Systém je tedy na velkosériovou výrobu dostatečně otestován a připraven. Nový vynález nám přitom možná připomene scénu ze sci-fi komedie Demolition Man, kde se Sylvester Stallone po havárii sápe za pomoci Sandry Bullockové ven z vozu vyplněného pěnou Securefoam. Na rozdíl od této scény se ale pasažéři nebudou muset z vozu probíjet ven.





Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.