Svolávací akce se týká 22 modelů vyrobených od ledna 2004 do prosince 2005 prodávaných v Japonsku. Také zahrnuje vozidla v Británii, Itálii a Španělsku, ale počet těchto vozů zatím není jasný.
Toyota se k výměně odhodlala po nehodě v autě konkurenční domácí automobilky Nissan Motor. Vůz byl sice na kontrole kvůli nafukovači od Takaty, ale jeho airbag později praskl a cestující byl poraněn. Nissan kvůli tomu svolal tento měsíc znovu do servisů zhruba 310 000 vozidel v Japonsku.
Výrobci aut během dřívějších prohlídek kontrolovali nafukovače používající dusičnan amonný kvůli možnému úniku plynu. U některých z nich usoudili, že jsou dostatečně bezpečné a není třeba je vyměnit. Toyota ale nyní uvedla, že vymění všechny tyto nafukovače. Dodá je Takata.
„Svoláváme je z preventivních důvodů,“ řekl mluvčí Toyoty.
Podle amerických regulátorů mohou nafukovače prasknout a mohou se z nich do vozu vymrštit části kovu. Kvůli těmto potížím byly po celém světě svolány do servisů desítky milionů aut. Regulátoři rovněž spojili potenciálně závadné nafukovače využívající dusičnanu amonného coby pohonné látky s osmi případy úmrtí ve Spojených státech.
Toyota, Nissan a další velcí výrobci aut tento měsíc oznámili, že v nových modelech nebudou již nafukovače s dusičnanem amonným používat.