Octavia druhé generace: novější, než se čekalo

  8:13
Sedm centimetrů délky navíc a nejméně sedm příštích let života české automobilky Škoda. Taková je octavia druhé generace, auto, které už čeká v Mladé Boleslavi na premiéru a má otevřít automobilce cestu k dalšímu rozkvětu.
Škoda Octavia II

Škoda Octavia II | foto: Škoda

"Uvedení nové octavie bude pro nás hlavní událostí roku," říká šéf automobilky Vratislav Kulhánek. Octavia II pro něj bude důležitou zbraní pro upevnění pozice jak na českém a západoevropském trhu, tak uvnitř koncernu Volkswagen.

Na obou frontách je horko: prodej aut ve světě roste jen málo a mateřský Volkswagen sám zažívá slabší období. Škodě se tak bude nové auto nyní náramně hodit. První neveřejnou premiéru si nová octavia odbyla včera. Začátkem března ji ukážou světu na autosalonu v Ženevě a v červnu se začne prodávat na českém trhu. Do konce roku by mohl být představen i kombík.

Délka vozu je 4572 mm, šířka 1769 mm a výška 1462 mm. Základní objem zavazadlového prostoru představuje 560 l.
Linie vozu se podobají dnešní octavii, která se i po sedmi letech prodává stejně dobře jako na začátku. Od roku 1996 se jí doma i ve světě prodal skoro milion. Zadání pro novinku znělo vyrobit znovu klasickou limuzínu, která si udrží svůj hlavní trumf, kdy na podvozku malého auta stojí auto velké. Přesto je octavia opravdu nová - možná víc, než se čekalo. Na první pohled upoutá daleko výraznější předek vozu. Kapota se vpředu sbíhá do lichoběžníku, celá maska je robustnější a špičatější a světla větší a protáhlejší.


Nová Škoda Octavia je delší a dražší

To vše dává zpředu mnohem robustnější dojem. Sedm centimetrů je znát, vůz zvenčí vypadá honosněji. Má víc místa na zadních sedadlech a také větší kufr. Zadní světla nové octavie zasahují víc do boku, což je novinka i v porovnání s fabií a superbem.

Až donedávna automobilka tajila veškeré informace o novém modelu a hodlala vše odkrýt až začátkem března při světové premiéře vozu na autosalonu ve švýcarské Ženevě. V posledních týdnech se ale v tisku objevily záběry ze zkoušek nového modelu a některé technické detaily.

Po konstrukční stránce je podle mluvčího automobilky Evžena Krauskopfa následovník octavie zcela nový model, který je širší i delší než současná octavie a má i větší zavazadlový prostor. Délka vozu je 4572 milimetrů, šířka 1769 milimetrů a výška 1462 milimetrů. Základní objem zavazadlového prostoru je 560 litrů. Nový model bude tedy o 65 milimetrů delší, o 38 milimetrů širší a bude mít o 32 litrů větší zavazadlový prostor než současný vůz.

INFOGRAFIKA nová Octavia: popis změn

Hodně se změnil interiér. Použité materiály jsou luxusnější a kvalitnější. Auto má nový volant a širší, výše posazený střední ovládací panel.

V nabídce budou čtyři benzinové a dva naftové motory. Pro pohon nového vozu Škoda Octavia jsou připraveny zážehové motory 1.4 MPI/55 kW a 1.6 MPI/75 kW. K dispozici budou také zážehové agregáty 1.6 FSI/85 kW a 2.0 FSI/110 kW s přímým vstřikováním paliva. Nabídku vznětových motorů tvoří dva moderní úsporné čtyřválce 1.9 TDI-PD/77 kW a 2.0 TDI-PD/103 kW.

Líbí se vám nová Škoda Octavia? Hlasujete ZDE
Neobvyklé je, že spolu s novou octavií se ještě rok bude vyrábět stará, byť od listopadu už zřejmě jen v omezené nabídce. Nový model se tedy pravděpodobně odliší cenou, která patrně překročí 400 tisíc korun (dnes octavia začíná na 380 tisících). Nové auto se začne vyrábět ve Vrchlabí, starou výrobní linku by Škoda ráda časem přesunula do Ruska či jinam na východ.


Nekonečný příběh Škody Octavia II. Díl druhý: Máme ji?

Nová octavia bude pro Škodu ledoborcem hlavně na západních trzích, kde je pro auto její kategorie nejvíce zákazníků, kde ale letos také přibude řada rivalů: nové verze astry a focusu, Citroën C4 či Peugeotu 407. Škoda naopak ujíždí těm, kteří by od ní čekali nejlevnější vozy. První octavia byla cestou, jak ve světě získat zpět ztracenou prestiž, a druhá má toto dílo završit. "Už nejsme levná značka," říká Kulhánek.

Následovník převzal název octavie, protože získal ve světě největší ohlas ve spektru škodováckých výrobků. Náběh nové octavie se připravuje v závodě Škody ve
Vrchlabí. Je ovšem pravděpodobné, že již letos se rozšíří výroba nového modelu i do Mladé Boleslavi.


Tapety na plochu

V současné době vyrábí Škoda modely octavia a fabia v Mladé Boleslavi, speciální modely odvozené od octavie ve Vrchlabí a vozy superb a fabia sedan v Kvasinách. Nejdelší budoucnost má před sebou teoreticky model superb, který začala firma uvádět na trhy v roce 2002. Fabia se začala vyrábět v roce 1999 a vedení firmy očekává, že její výroba vydrží zřejmě do roku 2006.

 

DALŠÍ INFORMACE: Škodovka řeší úkol jak pro chytrou horákyni

Další články o nové octavii:
Kauza Škoda: 11 octavií nachytáno pohromadě
Nová octavia bude prostornější
Škodovka zkouší tiché revoluce
Octavia 2004? Zvenčí žádná velká revoluce

Autoři: , ,
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...