Nejnovější nesériové Volvo se představilo na závodu ekologických aut Michelin Bibendum Challenge v Šanghaji.
Studie 3CC není "elektrizující" jen na pohled, má totiž s elektřinou společného víc než by se dalo čekat.
Oproti nejmenšímu Volvu S40 má aerodynamický koeficient Cx menší o 30%. Srovnání s S40 je namístě, rozměry 3 899 x 1624 x 1321 mm (délka x šířka x výška) se mu ze všech obrů od volva nevíce přibližuje. I když je stále o hodně menší.
3CC také nemá být dálničním korábem, majícím svádět souboje se soby ve švédských lesích. Šanghajský koncept je především autem do města.
Ani trojka v názvu není jen pro parádu, značí počet dospěláků, které auto odveze. Třímístný interiér má konfiguraci 2+1 - dva vepředu a třetí uprostřed posunutý vzad. Na zadní sedačku se vejde buď jeden dospělý, nebo dvě děti.
Dveře jsou jen dvě a otvírají se směrem dopředu a vzhůru v obrovském úhlu. Nastupování ještě usnadňuje odsouvající se přístrojová deska a sedadla, která přímo vybízejí k nasednutí, nechybí ani nastavitelné pedály.
Maximální důraz na ergonomii není třeba zdůrazňovat, "hračičkové" od Volva ale přeci jen vymysleli něco "extra". Jednotlivých ovladačů a spínačů není třeba se dotýkat, stačí přiblížit prst na půl centimetru.
Bez elektřiny to nejde...
To nejzajímavější se ale skrývá mezi řidičem a točícími se koly obutými do pneumatik 215/45 ZR18. Ta přední hnaná totiž roztáčí elektromotor. Energii bere z lithium-iontových článků schovaných v podlaze. Žádný spalovací motor, jen čistá elektřina pohání 3CC. Elektrovolvo jí bere buď rekuperací při brzdění (asi 20%), nebo ze zásuvky při dobíjení. Stejná technologie, která dává ožít mobilu co máme v kapse, ovšem nedělá z Volva 3CC šneka. Maximální rychlost je sice pouhých 135 kilometrů v hodině, zato sprint z 0 na 100 je jeho parádní disciplína. Zvládne jej za 10 sekund. S akumulátory v plné síle auto ujede 300 kilometrů.
Volvo 3CC je projektováno i s výhledem na možnou zástavbu jiných druhů pohonu (benzin, nafta, bioplyn, vodík...).
Šanghajský koncept je především autem do města. |
Třímístný interiér má konfiguraci 2+1 - dva vepředu a třetí uprostřed, posunutý vzad. Na zadní sedačku se vejde buď jeden dospělý, nebo dvě děti. |
Dveře jsou jen dvoje a otvírají se směrem dopředu a vzhůru v obrovském úhlu. Nastupování ještě usnadňuje odsouvající se přístrojová deska a sedadla. |
To nejzajímavější se ale skrývá mezi řidičem a točícími se koly (pneumatiky 215/45 ZR18). Ta přední hnaná totiž roztáčí elektromotor. |
Maximální rychlost je sice pouhých 135 kilometrů v hodině, zato sprint z 0 na 100 je jeho parádní disciplína. Zvládne jej za 10 sekund. |
Auto je projektováno i s výhledem na možnou zástavbu jiných druhů pohonu (benzin, nafta, bioplyn, vodík...). |