Má chytřejší interiér a usedlejší vzhled ála VW Touran.
VW vlastně postavil úplně nové auto, které ale bude pravděpodobně nejvíce konkurovat temperamentní sestřenici ze Španělska.
Golf Plus a altea se budou přetahovat o stejného zákazníka, záležet bude jen na tom, jak naladěný přijde do autosalonu: ti rozjařenější sáhnou po altee, usedlejší a ospalejší zase po "plusku".
Na boloňský autosalon poslal šéfdesignér Murat Günak a jeho tým auto, které sice pod oblečením skrývá do puntíku stejnou techniku jako golf, kabát má ale docela jiný.
Automobilovému světu se točí hlava, protože neví kam zařadit jednotlivá auta a VW vnáší do automobilových tříd a kategorií ještě více nepořádku. Je to nový model, nebo verze? |
Oproti "klasice" je o necelých 10 centimetrů (95 mm) vyšší, pro pořádek dodejme, že touran je vyšší o dalších 54 mm.
Jak si kdo ustele, tak si sedne
Hlavní odlišností proti "klasice" jsou posuvná zadní sedadla. Mají originální konstrukci a lze je posouvat v rozsahu 160 mm. Při sklopení dělených opěradel se zároveň sníží výška sedáků, takže po překlopení opěradel vzniká rovná ložná plocha.
Cestují-li vzadu jen dva, mohou střední díl opěradla sklopit. V interiéru lze v závislosti na stupni výbavy najít až 43 různých odkládacích schránek a prostor. Kromě toho nacpete do kufru 395 až 505 litrů zavazadel, v závislosti na posunutí sedadel. Nejvíce golf plus odveze 1450 litrů zavazadel. Kufr má dvojité dno
Další rozdíl oproti obyčejnému "nízkému" golfu je v poloze sedadel, v "plusku" sedí pasažéři výše a vzpřímeněji. K dispozici mají 1007 mm volného prostoru nad předními a 976 mm nad zadními sedadly, takže ani čahouni by neměli trpět nedostatkem místa.
Čtyři motory
Pro nový Golf Plus budou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory TDI. Základem je zážehový čtyřválec, který z objemu 1,4 l dává výkon 55 kW/75 k. Čtyřválec 1.6 FSI s přímým vstřikováním benzinu (s oktanovým číslem 95) do válců nabízí výkon 85 kW/115 k.
Dva turbodiesely TDI nabízejí výkony 77 kW/105 k a 103 kW/140 k. V průběhu příštího roku do nabídky přibudou zážehové motory 1.6/75 kW (102 k) a 2.0 FSI/110 kW (150 k) a turbodiesel TDI o výkonu 66 kW/90 k.
Vedle manuálních pěti- a šestistupňových převodovek jsou k dispozici pro vybrané motory také automatická šestistupňová převodovka tiptronic (pro zážehové motory) a dvouspojková automatická převodovka DSG (pro vznětové motory).
Uvedení na český trh je plánováno na jaro 2005. Známa je už základní cena pro německý trh: 16 700 euro.
VW Golf Plus - variabilní zadní sedadla |