Léto rozhodně není v automobilových kruzích obdobím vhodným k lenošení.
Namísto povalování pod slunečníkem odlaďují inženýři v laboratořích bez oken čtyřkolovým novinkám poslední detaily před slavnostním odhalením na podzimním autosalonu.
Ten letošní poctí svou návštěvou Frankfurt nad Mohanem.
Občas vyrazí chystaná novinka na projížďku nebo na focení. To je pak zle, nezbedné objektivy fotografů číhají za každým rohem a fotky utajované automobilové celebrity jsou na světě.
Temně červené punto si vyrazilo na vyjížďku bez jediného náznaku maskování, asi chtělo před nadcházející sezonou pořádně provětrat nový kabátek od Giugiara.
Auto na první pohled zmohutnělo, ostře řezané rysy stávající generace nahradily mohutné obliny nesoucí se v duchu letošní ženevské novinky Fiatu - cromy.
Oblý předek, malé usměvavé oči světel a nikterak velká, ale přesto výrazná mřížka chladiče s velkým logem Fabbrica Italiana Automobili Torino. Tak trochu připomíná Maserati, nemyslíte?
Třídveřové nafocené provedení dynamikou rozhodně nešetří, mohutný poslední sloupek, hostící "po puntovsku" umístěná zadní světla, to vše přidává karoserii auta na důrazu a síle.
Mimochodem, nebyla to právě první generace Fiatu Punto, která v roce 1993 přišla se zadními světly vertikálně umístěnými v zadních sloupcích auta? Vzpomenete si na jiné, ještě starší auto s takto umístěnými světly? Pište do diskuze pod článkem.
Strmě klesající spodní hrana bočních oken dělá z nového punta na pohled pekelně rychlé a nabroušené auto.
Na zádi minimalistických tvarů neruší madlo dveří, světla apod. V pravém dolním rohu zadních dveří trůní nové logo punta - to jediné, co Fiat o nové generaci vozu oficiálně zveřejnil.
O parametrech nového punta se prozatím můžeme pouze dohadovat. Délka by měla být něco málo pod čtyři metry.
Italský automobilový server Infomotori mluví o nabídce sedmi motorů v ceníku punta. Nejslabší benzinová osmiventilová dvanáctistovka nabídne 65 koní (48 kW). Následovat budou dvě čtrnáctistovky o výkonech 80 a 95 koní (59 a 70 kW). Na vrcholu pak bude stát osmnáctistovka se 133 koňskými silami (98 kW).
Chystá se samozřejmě i pětidveřové punto
Dieselové agregáty, využívající technologii Multijet, začnou na třinácti stech kubických centimetrech objemu (90 koní = 66 kW), o stupeň výš bude 120 koňová devatenáctistovka (88 kW). Infomotori přidává ještě dieselový motor, který se vklíní mezi dva výše jmenované, o objemu 1,6 litru.