Akumulátor musí mít zvlášť v zimě dolitou hladinu elektrolytu na maximum. Pokud řidič automobil přes zimu nepoužívá, je přinejmenším vhodné akumulátor ve vozidle odpojit, či ještě lépe vyndat jej úplně z vozidla a nenechat promrznout. Při sebemenších problémech se startováním by měl řidič neprodleně baterii zkontrolovat a popřípadě nechat dobít.
Když už akumulátor selže, nezbývá než se pokusit nastartovat vůz jiným způsobem. Ideálním řešením je požádat kolegu řidiče a použít startovací kabely. Problém může nastat při nesprávném zapojení kabelů, nebo když není motor pomocného automobilu nastartovaný. V obou případech by se totiž akumulátor pomocného vozu rychle vybil. Startovací kabely se dají koupit maximálně za tři sta korun v prodejnách autopříslušenství nebo u čerpacích stanic. Při výběru je nutné zkontrolovat, zda se hodí pro konkrétní automobil a zda mají dostatečnou délku.
Pokud startovací kabely nejsou k dispozici, zůstává jedinou šancí automobil roztáhnout. Stoprocentním účinkem si mohou býti jisti majitelé starších vozů s karburátory a bez katalyzátoru. Majitele novějších vozů by měl před tímto řešením odradit fakt, že s největší pravděpodobností pronikne benzin spalovacím potrubím do katalyzátoru, kde se po nastartování vozu vznítí a katalyzátor shoří. Výrobci doporučují táhnout vůz vybavený katalyzátorem maximálně padesát metrů a pak podobné aktivity raději vzdát.
Při tažení vozu nebo při jeho rozjetí z kopce by měl řidič zařadit druhý či třetí převodový stupeň a citlivě manipulovat se spojkovým pedálem. Je dobré mít na paměti, že při nenastartovaném vozu nefunguje posilovač řízení a brzd, natož třeba ABS. Samozřejmostí by měly být smluvené signály mezi řidiči, aby nedošlo k nějakému nedorozumění
Nasazování řetězu je dobré před prvním výjezdem do hor nacvičit. |