Proto jedním z nejdůležitějších bodů přípravy automobilu na zimní provoz je kontrola a případné dobití akumulátoru na maximum možného, nejlépe na 100 procent, což představuje hustota elektrolytu 1,28 gramu na centimetr krychlový. »Akumulátor zdarma zkontrolují v každém solidním servisu. Při svépomoci dobře poslouží hustoměry, které lze za nevelké peníze koupit snad v každém obchodě s motoristickým příslušenstvím,« pokračuje šéf prodejny Akumy v Mladé Boleslavi Josef Olšák. »Složitější to je s kvalitním dobíjením akumulátoru. Netvrdím, že nemohou posloužit malé dobíječky, které řidiči mívají ve výbavě, ovšem skutečně kvalitní a stoprocentní dobití spíš zajistí specializovaný servis. Dobití akumulátoru stojí kolem 50 korun.« Důležitost správného dobití nejlépe ilustrují fakta: stojí-li automobil v zimě,kapacita akumulátoru klesá a kupříkladu ve dvacetistupňovém mrazu má už jen kolem 40 procent z původní hodnoty. Navíc se s chladnutím motoru zvyšují pasivní odpory při startování a ve zmíněných dvaceti stupních mrazu to bude až o 50 procent, u dieselu ještě víc. Vybitý akumulátor může zamrznout už při teplotě kolem nuly,zatímco plně nabitému hrozí totéž až ve čtyřicetistupňovém mrazu. Existuje tedy spousta důvodů, proč je dobré mít zvlášť v zimě v naprostém pořádku nejen akumulátor, ale také přívodní kontakty a celou dobíjecí soustavu vozidla včetně alternátoru, relé a kabelů. Průměrný akumulátor vydrží v nejlepší kondici tři čtyři roky, po pěti letech provozu už většinou končí a v zimě neobstojí. Záruka na nový výrobek obvykle bývá dvouletá. »Ze zásady patří do auta akumulátor, jaký výrobce vozu schválil. Pokud takový není k dispozici, může ho nahradit jiný, který se původnímu nejvíc blíží elektrickými parametry, provedením, rozměry a způsobem uchycení,« říká Vítězslav Lajbner. A Josef Olšák doplňuje: »Zatímco výkonnější akumulátor lze použít, neměla by se do auta dostat baterie parametry poddimenzovaná.« Kvalitní akumulátor vydrží s případným dobíjením na plnou kapacitu celou zimu v automobilu. »Nicméně startům ve vysokých mrazech jen prospěje,když se akumulátor třeba na noc dostane do tepla,« radí Josef Olšák.
Akumulátor nejlépe prověří první mráz
Proto jedním z nejdůležitějších bodů přípravy automobilu na zimní provoz je kontrola a případné dobití akumulátoru na maximum možného, nejlépe na 100 procent, což představuje hustota elektrolytu 1,28 gramu na centimetr krychlový. »Akumulátor zdarma zkontrolují v každém solidním servisu. Při svépomoci dobře poslouží hustoměry, které lze za nevelké peníze koupit snad v každém obchodě s motoristickým příslušenstvím,« pokračuje šéf prodejny Akumy v Mladé Boleslavi Josef Olšák. »Složitější to je s kvalitním dobíjením akumulátoru. Netvrdím, že nemohou posloužit malé dobíječky, které řidiči mívají ve výbavě, ovšem skutečně kvalitní a stoprocentní dobití spíš zajistí specializovaný servis. Dobití akumulátoru stojí kolem 50 korun.« Důležitost správného dobití nejlépe ilustrují fakta: stojí-li automobil v zimě,kapacita akumulátoru klesá a kupříkladu ve dvacetistupňovém mrazu má už jen kolem 40 procent z původní hodnoty. Navíc se s chladnutím motoru zvyšují pasivní odpory při startování a ve zmíněných dvaceti stupních mrazu to bude až o 50 procent, u dieselu ještě víc. Vybitý akumulátor může zamrznout už při teplotě kolem nuly,zatímco plně nabitému hrozí totéž až ve čtyřicetistupňovém mrazu. Existuje tedy spousta důvodů, proč je dobré mít zvlášť v zimě v naprostém pořádku nejen akumulátor, ale také přívodní kontakty a celou dobíjecí soustavu vozidla včetně alternátoru, relé a kabelů. Průměrný akumulátor vydrží v nejlepší kondici tři čtyři roky, po pěti letech provozu už většinou končí a v zimě neobstojí. Záruka na nový výrobek obvykle bývá dvouletá. »Ze zásady patří do auta akumulátor, jaký výrobce vozu schválil. Pokud takový není k dispozici, může ho nahradit jiný, který se původnímu nejvíc blíží elektrickými parametry, provedením, rozměry a způsobem uchycení,« říká Vítězslav Lajbner. A Josef Olšák doplňuje: »Zatímco výkonnější akumulátor lze použít, neměla by se do auta dostat baterie parametry poddimenzovaná.« Kvalitní akumulátor vydrží s případným dobíjením na plnou kapacitu celou zimu v automobilu. »Nicméně startům ve vysokých mrazech jen prospěje,když se akumulátor třeba na noc dostane do tepla,« radí Josef Olšák.
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?
Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...
Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím
Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa
Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...
Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče
Jeden dodatečně montovaný stěrač se snaží, seč může, dva původní to vzdaly po patnácti minutách....
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Chrám luxusu v novém. Prošmejdili jsme nový Rolls-Royce Cullinan
Exkluzivně Rolls-Royce vzdal krátce po premiéře svého dnes zdaleka nejprodávnějšího modelu snahu naučit...
Hvězda motorsportu v Praze. V Česku jezdil pod pseudonymem
Na velkolepou, dva a půl tisíce kilometrů dlouhou cestu se o uplynulém víkendu vydala čtyřicítka...
Exkluzivně byt 2+kk, 54 m2, historické centrum, Mělník
Fibichova, Mělník
4 642 000 Kč