Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa 147 GTA: horká novinka pro horké hlavy

aktualizováno 
Ze sériové Alfy 147, která již v současné podobě nabízí poměrně vzrušující sportovní svezení, se stane opravdový závoďák. Infuzi v podobě 250koňového šestiválce Italové v posledních měsících horlivě připravovali a nakonec se dílo zdařilo. Na otáčivém molu v Paříži má premiéru Alfa Romeo 147 GTA.

Rozhodnutí postavit takovéto sportovní náčiní i v malé kompaktní třídě - zdá se - nebylo nikterak odvážným krokem. Italové si jsou úspěchem předem jisti, neboť vzhlíží k popularitě větší sestry 156 GTA. Tu žádají hlavně horkokrevní odvážlivci z Apeninského poloostrova, v očích ostatních méně movitých motoristických fandů se zase zvyšuje prestiž Alfy. I to je vedle finančních ukazatelů pro management důležité.

A co tedy nová Alfa 147 GTA nabízí? Především velmi silný šestiválcový motor o objemu 3,2 litru, jenž dosahuje maximálního výkonu 184 kW (250 k). Tato jednotka již pohání zmíněnou Alfu 156 GTA a také její variantu kombi nazývanou sportwagon. Nová 147 bude sériově vybavena šestistupňovou manuální převodovkou, ale za příplatek zákazník získá i automatickou skříň selespeed s možností řazení na volantu.

Sportovnější oproti současným verzím má být i nastavení podvozku, brzdy a samozřejmě také interiér. V základní výbavě nemají chybět systémy ABS, EBD, ASR, MSR či kontrola trakce TCS, šest airbagů je samozřejmostí.

Z vnějšku Italové nepřichystali - jak je vidět z fotografií - žádnou velkou revoluci. Nová Alfa působí sice robustněji, je nižší i o pár centimetrů širší, ale například u 156 GTA výrazně profilované nárazníky se zdají být u nově poodhalené menší sestry civilnější. I masivní zadní spoiler chybí. To vše ale je záměrné. Tisková zpráva výrobce tvrdí, že cílem designérů bylo vytvořit vůz pro každodenní použití, který je ale schopen majiteli nabídnout svezení připomínající pocity ze závodního automobilu.

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.