Alfa 147 GTA: horká novinka pro horké hlavy

  • 5
Ze sériové Alfy 147, která již v současné podobě nabízí poměrně vzrušující sportovní svezení, se stane opravdový závoďák. Infuzi v podobě 250koňového šestiválce Italové v posledních měsících horlivě připravovali a nakonec se dílo zdařilo. Na otáčivém molu v Paříži má premiéru Alfa Romeo 147 GTA.

Rozhodnutí postavit takovéto sportovní náčiní i v malé kompaktní třídě - zdá se - nebylo nikterak odvážným krokem. Italové si jsou úspěchem předem jisti, neboť vzhlíží k popularitě větší sestry 156 GTA. Tu žádají hlavně horkokrevní odvážlivci z Apeninského poloostrova, v očích ostatních méně movitých motoristických fandů se zase zvyšuje prestiž Alfy. I to je vedle finančních ukazatelů pro management důležité.

A co tedy nová Alfa 147 GTA nabízí? Především velmi silný šestiválcový motor o objemu 3,2 litru, jenž dosahuje maximálního výkonu 184 kW (250 k). Tato jednotka již pohání zmíněnou Alfu 156 GTA a také její variantu kombi nazývanou sportwagon. Nová 147 bude sériově vybavena šestistupňovou manuální převodovkou, ale za příplatek zákazník získá i automatickou skříň selespeed s možností řazení na volantu.

Sportovnější oproti současným verzím má být i nastavení podvozku, brzdy a samozřejmě také interiér. V základní výbavě nemají chybět systémy ABS, EBD, ASR, MSR či kontrola trakce TCS, šest airbagů je samozřejmostí.

Z vnějšku Italové nepřichystali - jak je vidět z fotografií - žádnou velkou revoluci. Nová Alfa působí sice robustněji, je nižší i o pár centimetrů širší, ale například u 156 GTA výrazně profilované nárazníky se zdají být u nově poodhalené menší sestry civilnější. I masivní zadní spoiler chybí. To vše ale je záměrné. Tisková zpráva výrobce tvrdí, že cílem designérů bylo vytvořit vůz pro každodenní použití, který je ale schopen majiteli nabídnout svezení připomínající pocity ze závodního automobilu.