Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa 8C Spider - italské sexbomby míří do Česka

aktualizováno 
Z omezené pětisetkusové série unikátní Alfy Romeo 8C Competizione není v českých garážích schovaná žádná. Alfisté s pěti a půl miliony si ale mohou dopřát její sestřičku "nahoře bez". Hned tři kusy otevřené verze nazvané Spider míří do Česka.

Alfa Romeo 8C Competizione | foto: Alfa Romeo

Alfy Romeo 8C Spider s plátěnou střechou ovládanou elektromotorky bude stejně jako verze kupé stavět továrna Maserati v Modeně. Italská kráska totiž technicky vychází z Maserati GranTurismo.

Pětisetkusová série unikátní alfy v uzavřené variantě kupé byla beznadějně vyprodána ještě před tím, než se v roce 2008 dostala do výroby. Její otevřená sestra - ještě v podobě konceptu - zavítala v roce 2006 do Prahy a teď se do Česka vrací, otevřených spiderů vznikne také pět set.

"Značce Alfa Romeo se podařilo tři krásné kousky z limitované série tohoto modelu doslova protlačit až na český trh," říká Janka Konečná z českého zastoupení italské značky.

Alfa Romeo 8C Spider má karoserii z uhlíkových vláken, pod kapotou jí burácí osmiválec 4,7 l s výkonem 450 koní. Alfa ctí klasickou koncepci transaxle s motorem vpředu a převodovkou umístěnou u zadních hnaných kol. Na dvacetipalcové pneumatiky (245/35 vepředu a 285/35 vzadu) předává 480 kroutících newtonmetrů šestirychlostní robotizovaná převodovka.

Superalfa umí uhánět až 290kilometrovou rychlostí, z nuly na stovku vystartuje za 4,4 sekundy, o krocení vášnivé Italky se starají karbokeramické kotouče brzd.

osmiválcová historie

Jméno Alfa Romeo 8C je známo mezi příznivci silničních, závodních a sportovních aut již od třicátých let. Svůj první osmiválcový motor zařadila Alfa Romeo do nabídky už v roce 1925, nicméně na motor s označením 8C si musel svět počkat do roku 1931, kdy byl představen na závodech Mille Miglia.

V následujících letech motor 8C prošel různými inovacemi, které sklízely úspěch na mnoha závodech. Především se jednalo o modely 8C 2300 Le Mans v roce 1931, Alfa Romeo Monoposto 8C 35 Typ C v roce 1935, Alfa Romeo 8C 2900B Le Mans Speciale v roce 1938 a Alfa Romeo 8C 2900B Mille Miglia Roadster v roce 1938.

Autor:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.