Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa mimino se chystá, vyberte mu jméno

aktualizováno 
O nové malé Alfě Romeo, která se do modelové hierarchie zařadí pod přesluhující 147, se mluví už mnoho měsíců. Už se ví mnohé o technice, nabídce motorů... ale to skoro nejdůležitější ještě neví ani v Arese: Jak se bude jmenovat?

Prozatím bezejmenná malá Alfa Romeo | foto: Autopista.es

Vzpomínáte jak dostal jméno VW Tiguan? Malému SUVčku vybrali jméno čtenáři německého magazínů AutoBild.

Stejnou strategii zvolila Alfa Romeo. V říjnovém čísle jednoho z nejuznávanějších italských autočasopisů Quattroruote se dočteme o tom, jaké bude mít nová malá alfa rozměry, ceny, i to že jich chtějí prodávat 75 tisíc ročně.

K volbě jména ale byli vyzváni čtenáři na internetových stránkách Alfanaming.it.

Stejnou výzvu našli čtenáři i na stránkách dalších světových motoristických časopisů: "Autopista" ve Španělsku, "Top Gear" ve Velké Británii, "Car Graphic" v Japonsku atd.

Automobilka si ještě přidala jednu podmínku, raději by pro malou alfu jméno namísto číselného označení.

Původně vybrané označení Junior bylo pouze provizorní. V první fázi automobilka schraňovala návrhy. Nyní z nich vybere dvanáct finalistů, o kterých se bude hlasovat od prvního listopadu.

Nová malá alfa bude výhradně třídveřová, pět dveří je rezervováno pro nástupkyni 147, která dostane označení 149. Menší bude agresivní, větší spíše praktická.

Pro juniora se chystají technické speciality hodné aut o třídy výše. Mluví se o aktivním podvozku SDC a hlavně Manettinu. Pokud jste tohle slovo zvyklí čítat v souvislosti s jinou (i když také italskou) automobilkou, nelekejte se. Ovladač, který umožňuje měnit nastavní vozu přímo z volantu, se takto poprvé objeví v jiném autě než v tom z Maranella (tedy Ferrari).

Nabídka motorů by měla vypadat takhle: benzinové 1,4 Multiair 105 koní, 1,4 JTB 135 k, 1,4 JTB 180 k, 1,8 JTB 230 koní a naftové 1,6 JTDm 120 k, 1,6 JTDm 150 k.

Všechny motory dostanou šestistupňový manuál, k některým bude možno připlatit za selespeed, což je automatizovaná sekvenční převodovka řazená z volantu.

Prozatím bezejmenná malá alfa se představí v březnu na autosalonu v Ženevě. Vylosovaný hlasující, který pomůže vybrat to pravé jméno pro alfího dorostence, dostane Alfu Romeo Spider.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.