Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Alfa Romeo 164: švihák, který ztrácí na lesku

25. 8. 1999 - Elegantní a nadčasový kabát z Pininfarinova studia nesvědčí, že se velká Alfa Romeo 164 už dva roky nevyrábí. Výkonné motory - zvláště pak třílitrové šestiválce - jezdci poskytují nevšední zážitky. Nádavkem bývá bohatá výbava včetně elektronické klimatizace. A proč se navzdory tomu všemu italský dravec na většině motoristicky vyspělých trhů ojetin netěší valné oblibě a dá se koupit mnohem levněji než srovnatelná konkurence?
Může za to nevalná kvalita výroby a menší výdrž vozu, od něhož by se jako od reprezentanta automobilové vyšší střední třídy dal očekávat pravý opak. Alfa Romeo 164 se tak ocitá v začarovaném kruhu: vzhledem k láci si ji kupci nijak zvlášť nepovažují, dají motoru, podvozku i karoserii řádně zabrat a to se zákonitě projeví v dalším kole prodeje. Zachovalejší auta se pak vezou s trendem. "S Alfou Romeo 164 to je jako s lacinými džínami: realita po čase používání zůstane za původním očekáváním. Hranice dvou set tisíc kilometrů je u staršího vozu zmíněného typu varující hodnotou," vyjádřil se šéf nákupu autobazarů AAA Tomáš Pánek. Doplnil, že velké Alfy z prvních let výroby po premiéře v roce 1987 lze i ve verzi s nejvýkonnějším třílitrem koupit za zhruba 70 tisíc korun a vozy z roku 1990 stojí kolem 100 tisíc korun. Za relativně mladá auta ročníku výroby 1995 se platí 180 až 200 tisíc. Automobil je na trhu ojetin s benzinovými čtyřválcovými i šestiválcovými dvoulitry a se třemi verzemi třílitrových šestiválců o výkonech od 106 do 171 kilowattů. Při ježdění na úrovni odpovídající typu vozu je nutné počítat se spotřebou pohybující se více či méně nad desetilitrovou hranicí. Úspornější je poměrně svižný 2,5litrový turbodiesel s výkonem 92 kilowattů. Odborníci konstatují, že už po 150 tisících kilometrech jsou i třílitrové motory nadměrně hlučné a netěsné, hlučné jsou převodovky. K bolestem vozu patří závady na elektroinstalaci, když kupříkladu bezdůvodně svítí kontrolka mazání. Výjimečné nejsou ani vůle v nápravách a pazvuky v interiéru. Předčasně korodují výfuky, trvanlivostí se nepyšní třecí segmenty brzd. Také klimatizace, které původně patřily k lákadlům, často už po pěti letech provozu nefungují. Při zájmu o jetou Alfu Romeo 164 znalci doporučují původní a nejjednodušší z třílitrových šestiválců, který je se svými 135 kilowatty pořád zárukou svižné jízdy. "Důkladná kontrola celkového stavu auta je v tomto případě důležitější než striktní pohled na pouhý rok výroby. Na rozdíl od jiných vozů, jejichž výrobci časem vyléčili počáteční dětské nemoci, přetrvaly u Alfy Romeo 164 problémy po celou dobu produkce," upozornil Tomáš Pánek. Údržba a hlavně opravy Alfy Romeo 164 patří k nákladnějším záležitostem.


Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...