Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Rez jí sluší. Giulietta Sprint je mezi autoklenoty popelkou

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Vypelichaná Alfa Romeo Giulietta Sprint má mezi nafintěnými automobilovými klenoty neskonalé kouzlo. Omšelý lak a rez jí sluší, patinu podtrhují pavučiny.

Veteránisté říkají, že opravit se dá všechno, záleží jen na penězích. Alfa Romeo Giulietta Sprint budila ve výběru aukční síně Artcurial na letošním veteránském veletrhu Retromobile velkou pozornost.

Kolem stály mnohem dražší, vzácnější a rychlejší kousky. Žádný však neměl tak okouzlující patinu.

Alfa Romeo Giulietta Sprint

Giulietta Sprint oblečená od Franca Scaglioneho z Bertoneho karosárny se představila v roce 1954. Pod kapotu dostala hliníkovou čtyřválcovou třináctistovku s hemisférickými (půlkulovými) spalovacími prostory a dvěma vačkami, která měla výkon osmdesát koní. Necelé čtyři metry dlouhé a 880 kilogramů vážící kupátko prý umělo uhánět až 165 km/h.

Takovým kouskům se dnes říká „objevy ze stodoly“ (barn find). Nejvíc je proslavila loni objevená Baillonova sbírka. Na pohled bývají v žalostném stavu, často jde však o klenoty, které stojí za záchranu.

Alfička s číslem karoserie AR 1493.01583 byla vyrobena 21. ledna 1956. Zákazníka našla 17. února v Irsku přes dealera Thompson & Taylor.

Fotogalerie

Auto má původní registrační značku 11K 27, kterou dostalo 10. března stejného roku. Dva měsíce na to už stálo na nizozemské Rallye Tulipánů, která se jela 6. až 12. května.

V kategorii produkčních aut jela s giuliettou sprint posádka Lyal Collen - E. A. Collen. Z té doby pochází třeba čtecí lampička uchycená na přístrojovce, auto má dokonce i rádio. Lyal Collen patřil do jedné z nejbohatších irských rodin, která vlastnila velkou stavební firmu. Zuboženou giuliettu našli v roce 2013 na panství nedaleko Dublinu u druhého majitele.





Nejčtenější

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Další z rubriky

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

21. AvD-Histo-Monte 2017
OBRAZEM: Automobiloví dědečci přešplhali Alpy v kvapíkovém tempu

AvD-Histo-Monte je jednou z nejparádnějších veteránských rallye Evropy. Možná tu chybí ta nejnabubřelejší automobilová smetánka, o to víc se však závodí a s...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.