Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Rez jí sluší. Giulietta Sprint je mezi autoklenoty popelkou

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Vypelichaná Alfa Romeo Giulietta Sprint má mezi nafintěnými automobilovými klenoty neskonalé kouzlo. Omšelý lak a rez jí sluší, patinu podtrhují pavučiny.

Veteránisté říkají, že opravit se dá všechno, záleží jen na penězích. Alfa Romeo Giulietta Sprint budila ve výběru aukční síně Artcurial na letošním veteránském veletrhu Retromobile velkou pozornost.

Kolem stály mnohem dražší, vzácnější a rychlejší kousky. Žádný však neměl tak okouzlující patinu.

Alfa Romeo Giulietta Sprint

Giulietta Sprint oblečená od Franca Scaglioneho z Bertoneho karosárny se představila v roce 1954. Pod kapotu dostala hliníkovou čtyřválcovou třináctistovku s hemisférickými (půlkulovými) spalovacími prostory a dvěma vačkami, která měla výkon osmdesát koní. Necelé čtyři metry dlouhé a 880 kilogramů vážící kupátko prý umělo uhánět až 165 km/h.

Takovým kouskům se dnes říká „objevy ze stodoly“ (barn find). Nejvíc je proslavila loni objevená Baillonova sbírka. Na pohled bývají v žalostném stavu, často jde však o klenoty, které stojí za záchranu.

Alfička s číslem karoserie AR 1493.01583 byla vyrobena 21. ledna 1956. Zákazníka našla 17. února v Irsku přes dealera Thompson & Taylor.

Fotogalerie

Auto má původní registrační značku 11K 27, kterou dostalo 10. března stejného roku. Dva měsíce na to už stálo na nizozemské Rallye Tulipánů, která se jela 6. až 12. května.

V kategorii produkčních aut jela s giuliettou sprint posádka Lyal Collen - E. A. Collen. Z té doby pochází třeba čtecí lampička uchycená na přístrojovce, auto má dokonce i rádio. Lyal Collen patřil do jedné z nejbohatších irských rodin, která vlastnila velkou stavební firmu. Zuboženou giuliettu našli v roce 2013 na panství nedaleko Dublinu u druhého majitele.





Nejčtenější

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Trend dneška: videokamery do auta. Od nehody vás nezachrání, ale při dokazování...
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Další z rubriky

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Adolf Veřmiřovský (vlevo) s Tatrou 607 a Jaroslav Pavelka s T607-2 na startu...
Autofotka týdne: Formule Tatra se potkají na trati poprvé od roku 1958

V padesátých létech vládly formule Tatra československým okruhům a pomýšlet mohly i na start ve Formuli 1. V roce 1958 ale jejich kariéra skončila v muzeu a na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.