Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Rez jí sluší. Giulietta Sprint je mezi autoklenoty popelkou

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Vypelichaná Alfa Romeo Giulietta Sprint má mezi nafintěnými automobilovými klenoty neskonalé kouzlo. Omšelý lak a rez jí sluší, patinu podtrhují pavučiny.

Veteránisté říkají, že opravit se dá všechno, záleží jen na penězích. Alfa Romeo Giulietta Sprint budila ve výběru aukční síně Artcurial na letošním veteránském veletrhu Retromobile velkou pozornost.

Kolem stály mnohem dražší, vzácnější a rychlejší kousky. Žádný však neměl tak okouzlující patinu.

Alfa Romeo Giulietta Sprint

Giulietta Sprint oblečená od Franca Scaglioneho z Bertoneho karosárny se představila v roce 1954. Pod kapotu dostala hliníkovou čtyřválcovou třináctistovku s hemisférickými (půlkulovými) spalovacími prostory a dvěma vačkami, která měla výkon osmdesát koní. Necelé čtyři metry dlouhé a 880 kilogramů vážící kupátko prý umělo uhánět až 165 km/h.

Takovým kouskům se dnes říká „objevy ze stodoly“ (barn find). Nejvíc je proslavila loni objevená Baillonova sbírka. Na pohled bývají v žalostném stavu, často jde však o klenoty, které stojí za záchranu.

Alfička s číslem karoserie AR 1493.01583 byla vyrobena 21. ledna 1956. Zákazníka našla 17. února v Irsku přes dealera Thompson & Taylor.

Fotogalerie

Auto má původní registrační značku 11K 27, kterou dostalo 10. března stejného roku. Dva měsíce na to už stálo na nizozemské Rallye Tulipánů, která se jela 6. až 12. května.

V kategorii produkčních aut jela s giuliettou sprint posádka Lyal Collen - E. A. Collen. Z té doby pochází třeba čtecí lampička uchycená na přístrojovce, auto má dokonce i rádio. Lyal Collen patřil do jedné z nejbohatších irských rodin, která vlastnila velkou stavební firmu. Zuboženou giuliettu našli v roce 2013 na panství nedaleko Dublinu u druhého majitele.





Nejčtenější

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Další z rubriky

Martin Havelka se svým Zetorem 25 na srazu historických traktorů v Polsku v...
Autofotka týdne: Nadšenec pojede k polskému moři na slavném zetoru

S traktorem, který vznikl před více než půl stoletím, se vydává na cestu nadšenec Martin Havelka. Stejně jako loni vyjíždí ze Škrdlovic na Vysočině do...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Volkswagen Karmann Ghia, Oldtimer Bohemia Rally 2017
OBRAZEM: Bugatka, carevna a felicie na prestižní veteránské rally

Třídenní Oldtimer Bohemia Rally 2017 odstartovala ve čtvrtek v podvečer. Je to nejprestižnější tuzemská veteránská soutěž zařazená do kategorie FIVA. Na start...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.