Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa Romeo MiTo GTA má tachometr do 300 km/h

aktualizováno 
Alfistům se zrychlí tep, jejich "cuore sportivo" neboli sportovní srdce, což je i heslo automobilky, bije o život a oni jdou balit do Ženevy. Nejmenší alfa se oblékla do bílé, shodila přebytečná kila a okovala 240 koní. Nabroušený mrňous se představí příští týden na ženevském autosalonu prozatím jako koncept. Ale špičková verze GTA vyrazí ještě letos do provozu.

Alfa Romeo MiTo GTA Concept | foto: Alfa Romeo

Lehká váha

Zkratka GTA znamená "Gran Turismo Alleggerito". Nejdůležitější je poslední slovo: znamená "odlehčené" a v tom je celé kouzlo. Proč lovit nové koně, když stačí odhodit kila.

Malá alfa ale pro jistotu podstoupila obojí, shodila kila a pod kapotu si nastěhovala 240 koní. Aby bylo jasné, s čím máte tu čest, podívejte se pod volant. Je tam tachometr cejchovaný do tří set.

Kolik přesně tahle žhavá Italka teď váží, je tajné. Dietu si nasadila uhlíkovou a hliníkovou. Z karbonu je střecha a spojlery, hliník použili na odlehčení brzd, podvozku i částí karoserie. MiTo se o dva centimetry přikrčilo k zemi a devatenáctipalcová kola se ještě rozkročila. Pro zlepšení aerodynamiky také konstruktéři zakrytovali podvozek.

Alfa Romeo MiTo GTA Concept

Nechybí aktivní tlumiče, které omezují náklony a třeba při brzdění zmírňují "potápění" přídě. Chytrá elektronika umí vyhodnotit a přizpůsobit nastavení všeho, nejen v závislosti na jízdním stylu pilota, ale také zohledňuje povrch, po kterém GTAčko žene. I nejostřejší MiTo samozřejmě dostane ovladač "DNA", kterým si pilot nastaví základní chování GTAčka - od měkkého pro jízdu Českem, až po závodnicky tvrdé, vhodné na okruh.

To nejdůležitější ale bude pod kapotou. Je to momentálně asi nejvýkonnější motor svého druhu. Ze 1 750ccm motoru označeného písmeny TBi vyždíme turbodmychadlo 240 koní, motoru nechybí přímé vstřikování paliva. S očekávanými 350 newtonmetry kroutícího momentu má hospodařit dvouspojkový automat.

MiTo nemá být jen jakousi ostrou verzí malé alfy. V Arese chtěli postavit takové supersportovní batole. Nutno přiznat, že genetika Alfy Romeo 8C Competizione se pozná. Na podzim bude jasno, jak se to povedlo.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.