Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa Romeo MiTo GTA má tachometr do 300 km/h

aktualizováno 
Alfistům se zrychlí tep, jejich "cuore sportivo" neboli sportovní srdce, což je i heslo automobilky, bije o život a oni jdou balit do Ženevy. Nejmenší alfa se oblékla do bílé, shodila přebytečná kila a okovala 240 koní. Nabroušený mrňous se představí příští týden na ženevském autosalonu prozatím jako koncept. Ale špičková verze GTA vyrazí ještě letos do provozu.

Alfa Romeo MiTo GTA Concept | foto: Alfa Romeo

Lehká váha

Zkratka GTA znamená "Gran Turismo Alleggerito". Nejdůležitější je poslední slovo: znamená "odlehčené" a v tom je celé kouzlo. Proč lovit nové koně, když stačí odhodit kila.

Malá alfa ale pro jistotu podstoupila obojí, shodila kila a pod kapotu si nastěhovala 240 koní. Aby bylo jasné, s čím máte tu čest, podívejte se pod volant. Je tam tachometr cejchovaný do tří set.

Kolik přesně tahle žhavá Italka teď váží, je tajné. Dietu si nasadila uhlíkovou a hliníkovou. Z karbonu je střecha a spojlery, hliník použili na odlehčení brzd, podvozku i částí karoserie. MiTo se o dva centimetry přikrčilo k zemi a devatenáctipalcová kola se ještě rozkročila. Pro zlepšení aerodynamiky také konstruktéři zakrytovali podvozek.

Alfa Romeo MiTo GTA Concept

Nechybí aktivní tlumiče, které omezují náklony a třeba při brzdění zmírňují "potápění" přídě. Chytrá elektronika umí vyhodnotit a přizpůsobit nastavení všeho, nejen v závislosti na jízdním stylu pilota, ale také zohledňuje povrch, po kterém GTAčko žene. I nejostřejší MiTo samozřejmě dostane ovladač "DNA", kterým si pilot nastaví základní chování GTAčka - od měkkého pro jízdu Českem, až po závodnicky tvrdé, vhodné na okruh.

To nejdůležitější ale bude pod kapotou. Je to momentálně asi nejvýkonnější motor svého druhu. Ze 1 750ccm motoru označeného písmeny TBi vyždíme turbodmychadlo 240 koní, motoru nechybí přímé vstřikování paliva. S očekávanými 350 newtonmetry kroutícího momentu má hospodařit dvouspojkový automat.

MiTo nemá být jen jakousi ostrou verzí malé alfy. V Arese chtěli postavit takové supersportovní batole. Nutno přiznat, že genetika Alfy Romeo 8C Competizione se pozná. Na podzim bude jasno, jak se to povedlo.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.