náhledy
Třetí generace spideru dostala moderní plastové spojlery a nárazníky včetně nevzhledného kachního ocasu. V Česku se vžilo označení "plasťák".
Autor: Alfa Romeo
Spolu s elektronickým vstřikováním dostal spider v osmdesátých letech i novou palubní desku. Místo samostatných kapliček měla jen jednu centrální.
Autor: Alfa Romeo
Třetí generace spideru dostala moderní plastové spojlery a nárazníky včetně nevzhledného kachního ocasu. V Česku se vžilo označení plasťák.
Autor: Alfa Romeo
Exemplář na snímku je zřejmě nejrozšířenějším spiderem ze všech. Druhá generace s dvoulitrovým motorem tvoří třetinu celkové výroby auta za celou dobu existence. A červená barva je tradičně nejpopulárnější.
Autor: Alfa Romeo
První generace měla lakovaný pás na palubní desce, naopak neměla středovou konzolu. Později tento interiér alfa používala ve slabších modelech 1300 Junior a 1600.
Autor: Alfa Romeo
Model 1750 druhé generace je jedním z nejvzácnějších. Od silnějšího dvoulitru jej poznáte podle chromovaných pokliček kol. Fotka se slečnou je z dobového prospektu z roku 1970.
Autor: Alfa Romeo
Detaily prozrazují, že pod kapotou tohoto exempláře tepe slabší motor než vrcholový dvoulitr. Mezi takové detaily patří třeba vystouplé kliky dveří.
Autor: Alfa Romeo
Poslední čtvrtá generace se vyráběla do roku 1993. Auto mělo moderní plnobarevné nárazníky, pod novým kabátem ale stále fungovala technika z poloviny šedesátých let.
Autor: Alfa Romeo
Střecha se natahuje manuálně, jde to překvapivě snadno a rychle. Rozhodně rychleji než u soudobých kabrioletů s elektrickým pohonem.
Autor: Alfa Romeo
Model 1750 druhé generace je jedním z nejvzácnějších. Od silnějšího dvoulitru jej poznáte podle chromovaných pokliček kol.
Autor: Alfa Romeo
Dvoulitrový spider se v této podobě vyráběl od roku 1970 až do roku 1983. Na snímku je vůz z osmdesátých let – prozrazují jej tříbodové pásy. Starší modely měly pouze dvoubodové pásy.
Autor: Alfa Romeo
Interiér s dvěma samostatnými kapličkami a mohutnou středovou konzolí je dnes klasika. Italové jej dávali do dvoulitrových vozů v letech 1970 až přibližně do roku 1986.
Autor: Alfa Romeo
Líbí se vám kryty světel, takzvané „bubliny“? Názor na ně dělí alfisty na dva nesmiřitelné tábory. Na některé trhy je značka dodávala, na některé ne.
Autor: Alfa Romeo
Ke spideru se dala dokoupit i pevná střecha, takzvaný hardtop. V třetí generaci byla v barvě auta, v předchozích verzích vždy černá.
Autor: Alfa Romeo
Tohle z krásného spideru udělala nesmyslná americká bezpečnostní opatření. Extrémně ošklivé nárazníky byly na pístech, aby dokázaly absorbovat mírný náraz bez poškození.
Autor: Alfa Romeo
Klasický dvouvačkový hliníkový motor byl extrémně nadčasový. Dvoulitr měl výkon přes 130 koní a alfa na základě něj stavěla i superúspěšné závodní speciály.
Autor: Alfa Romeo
Ladné tvary, velká zrcátka. V této podobě odjel Spider v roce 1993 do výslužby.
Autor: Alfa Romeo
Zadní část držela tehdejší styl alfy – světla propojená červeným pásem.
Autor: Alfa Romeo
Po zrušení samostatných kapliček už nebyly potřeba středové budíky. Na jejich místo se nastěhovaly výdechy topení. Pod řadicí pákou jsou tlačítka ovládání oken. V základní výbavě ale byly manuální kličky.
Autor: Alfa Romeo
Interiér s dvěma samostatnými kapličkami a mohutnou středovou konzolí je dnes klasika. Nožní tlačítko na fotografii vlevo spouštělo ostřikovače.
Autor: Alfa Romeo
První generace vozu, která se představila v roce 1966, dostala přezdívku „sépiová kost“. Při pohledu na oblé tvary je inspirace naprosto jasná.
Autor: Alfa Romeo
Klasický dvouvačkový hliníkový motor byl extrémně nadčasový. Na snímku je motor 1,6 první generace. Měl 109 koní.
Autor: Alfa Romeo
Spider cílil i na mládež, byl ale velmi drahý. Italové později začali dělat slabší verzi Junior s objemem 1,3 litru. Právě ta je na snímku.
Autor: Alfa Romeo
Americkou verzi prozradí nevzhledné plastové nárazníky a hranatá poziční světla. Kvůli ekologickým opatřením měl dvoulitrový spider jen 109 koní. To stejné, co v Evropě „jednašestka“.
Autor: Alfa Romeo
Spider se montoval přímo v karosárně Pininfarina. Ta se k designu auta hlásila malým znáčkem mezi dveřmi a zadním kolem.
Autor: Alfa Romeo
Katalogová fotka s mladými lidmi jasně ukazuje, pro koho auto bylo určené. Naditá peněženka byla také nutnou podmínkou.
Autor: Alfa Romeo
Spider první generace měl kvůli svažující se zádi velmi nepraktický kufr. Řidič i spolujezdec sedí téměř na zemi.
Autor: Alfa Romeo
První generace měla lakovaný pás na palubní desce, naopak neměla středovou konzolu. Později tento interiér alfa používala ve slabších modelech 1300 Junior a 1600.
Autor: Alfa Romeo
První generace měla nejbohatší chromování. Dnes se její ceny pohybují nad hranicí 25 tisíc eur.
Autor: Alfa Romeo
První generace měla lakovaný pás na palubní desce, naopak neměla středovou konzolu. Později tento interiér alfa používala ve slabších modelech 1300 Junior a 1600.
Autor: Alfa Romeo
První generace měla nejbohatší chromování. Dnes se její ceny pohybují nad hranicí 25 tisíc eur.
Autor: Alfa Romeo
Ke spideru se dala dokoupit i pevná střecha, takzvaný hardtop. V třetí a čtvrté generaci byla v barvě auta, v předchozích verzích vždy černá.
Autor: Alfa Romeo
Ke spideru se dala dokoupit i pevná střecha, takzvaný hardtop. V třetí generaci byla v barvě auta, v předchozích verzích vždy černá.
Autor: Alfa Romeo
Ke spideru se dala dokoupit i pevná střecha, takzvaný hardtop. V třetí generaci byla v barvě auta, v předchozích verzích vždy černá.
Autor: Alfa Romeo
Moderní interiér čtvrté generace měl výborné sedačky.
Autor: Alfa Romeo
Interiér poslední čtvrté generace
Autor: Alfa Romeo
Zadní část čtvrté generace držela tehdejší styl alfy – světla propojená červeným pásem.
Autor: Alfa Romeo
Ladné tvary, velká zrcátka. V této podobě odjel Spider v roce 1993 do výslužby.
Autor: Alfa Romeo