Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa Romeo Spider: kráska v každém směru otevřená

  16:20aktualizováno  16. března 12:18
Označení Spider má v historii automobilky Alfa Romeo dlouholetou tradici. Vždyť první takto pojmenovaný model se představil na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu už v roce 1955 (Alfa Giulietta Spider). Od té doby byl spider uveden ve čtyřech generačních obměnách. Prozatím poslední, pátá generace oslavila svoji premiéru na letošním ženevském autosalonu a nutno dodat, že se vší parádou.
Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera | foto: Alfa Romeo

Předešlá generace modelu Spider postavená na základě kupé GTV (1995) se bez výraznějších stylistických změn vyráběla deset let.

Extravagantní automobil s nadčasovým designem se ale výraznější popularity nedočkal.

Nový spider vychází rovněž z kupé, tentokrát modelu Brera, který byl představen v Ženevě přesně před rokem.

Atraktivní kupé brera získalo již řadu ocenění za design, otevřený model zdá se půjde v jeho stopách.

Den po výstavním debutu na ženevském autosalonu jej porota složená ze 23 odborných novinářů ověnčila titulem kabriolet roku 2006.

Po jedenácti letech se tak vrací prestižní ocenění na italskou půdu. V roce 1995 se stejným titulem mohl pochlubit Fiat se svým modelem Barchetta. 

Spider od své uzavřené sestry navržené gugiarovým studiem Italdesign vypůjčil nejen atraktivní tvary karosérie, mimořádně estetický interiér, velmi bohatou standardní výbavu, ale i techniku.

Pod kapotou 4396 mm dlouhého, 1830 mm širokého a 1367 mm vysokého vozu tak budou pracovat výhradně výkonné agregáty.

Základní pohonnou jednotkou je čtyřválec 2,2 JTS s přímým vstřikem benzínu do válců. Tento agregát disponuje výkonem 136 kW (185 koní). Vrchol nabídky tvoří moderní šestiválec s výkonem 190 kW (260 koní), standardně doplněný systémem pohonu všech kol u alfy označený jako Q4. Později se v nabídce objeví i vznětový agregát 2,4 JTD o výkonu 147 kW (200 koní).

Nový spider je klasicky střižený roadster, který svou stylistikou perfektně zapadá do omlazeného výrobního programu značky. Pininfarina, který byl konstrukcí otevřené verze pověřen odolal současným konstrukčním trendům a místo stále populárnější pevné skládací střechy, opatřil italskou novinky plátěným topem.

Výroba atraktivního roadsteru bude probíhat bok po boku brery, tedy na výrobní lince Pininfariny v italském San Giorgio Canavese poblíž Turína.

Cena pro český automobilový trh dosud nebyla zveřejněna, v kontextu s ceníkem brery lze ale předpokládat, že základní verze bude lehce překračovat magickou hranici 1 000 000 korun.

***

Giugiaro versus Pininfarina

Před pěti lety si Giorgetto Giugiaro postavil auto pro radost. Studie Alfa Romeo Brera se představila v roce 2002 na autosalonu v Ženevě, kde vyvolala velké pozdvižení.

Automobilka vyslyšela volání publika a o tři roky později připravila sériovou podobu emocemi nabitého kupé.

Spidery Alfy Romeo

Giulietta 1958-1965

Duetto 1966-1993

RZ 1992-1993

GTV 1994-2005

Brera 2006-...


Specialistou na spidery je ovšem na Apeninském poloostrově Pininfarina. Alfa tak svěřila návrh a realizaci otevřené brery právě jemu.

Obě varianty nyní vyrábí fabrika Pininfariny v San Giorgio Canavese u Turína.

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.