Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženevská superstar: Maserati Alfieri je dárek ke století slavné značky

  11:18aktualizováno  11:18
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Maserati rostou křídla. Prodává dvakrát víc než před několika měsíci a je to vidět i v Ženevě. Má mnohem větší stánek a na něm jednu z nejzářivějších hvězd na autosalonu. Letošní sté výročí založení slaví konceptem Alfieri Maserati, nástupcem kupé Granturismo.

Bratři Maserati založili stejnojmennou automobilku 1. prosince 1914. Století oslavuje značka z modenské ulice Ciró Menotti celý rok. Do Ženevy si připravila parádní koncept, který nese jméno jednoho z bratří zakladatelů. Nadaný a uznávaný Alfieri Maserati byl jednou z hlavních postav značky až do své smrti v roce 1932. Alfieriho podpis na zadní registrační značce konceptu je originál převzatý ze starého dokumentu z archivu značky.

Fotogalerie

Dravec je dílem mladých designérů turínského centra Stile Maserati vedených Marcem Tenconem, kteří na coupé 2+2 začali pracovat loni v létě. Už dlouho se ví, že Maserati chystá menší kupé , ale zda bude vypadat takhle zatím není jisté. Maserati nicméně zdůrazňuje, že Alfieri je stoprocentně funkční prototyp.

Nejlíp vypadá zepředu díky ostrému žraločímu pohledu světel. Znalci najdou odkazy na maserati minulosti: třeba střihem zádi nebo detaily v interiéru. Líbí se obrovské kované ráfky (vepředu dvaceti a vzadu jedenadvacetipalcové) s rafinovanými modrými detaily. Spoiler pod předním nárazníkem a difuzor na zádi jsou z karbonu s hliníkovými detaily.

Přikrčené, jen 128centimetrů vysoké kupé s délkou 459 centimetrů a šířkou 193 cm má pod kapotou atmosferický 4,7litrový osmiválec s výkonem 460 koní a 520 Nm. S ním je spojená šestistupňová robotizovaná převodovka.

Do posledních chvil utajená ženevská hvězdy stojí na základech Maserati Granturismo MC Stradale s rozvorem zkráceným o 24 centimetrů na 2,7 metru. Ze stejného regálu pocházejí také keramické kotouče brzd.





Nejčtenější

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Další z rubriky

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Přeletěl s autem na padáku z Francie do Anglie
VIDEO: Dobrodružná cesta létajícím autem přes La Manche

Přes lamanšský průliv se může cestovat různými způsoby: trajektem, tunelem ve vlaku, letadlem, obzvláště zdatní jedinci se mohou pokusit kanál přeplavat....  celý článek

Seat Ibiza
Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.