Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plzeňské náměstí plné italských srdcí. Alfy měly sraz

  14:53aktualizováno  14:53
Kolem 220 aut italské automobilky Alfa Romeo zaplnilo centrální plzeňské náměstí. Plzeňský klub příznivců této značky, který vznikl loni, zde uspořádal svůj první sraz. A přijely na něj alfy od sportovních veteránů a kabrioletů ze 70. let minulého století po nejmodernější modely.

Alfa Romeo letos slaví 105. výročí založení | foto: Slavomíř KubešČTK

„Předvedl se také vůz posádky Martin Rada a Jaroslav Jugas, kteří jako jediní v Evropě jezdí s Alfou Romeo rallye,“ řekl viceprezident klubu Jaroslav Jan.

„Vlastníci Alfa Romeo nežijí pouze autem, žijí i jakýmsi srdcem, které to auto má. To správné ‚cuore sportivo‘ (sportovní srdce). Každé auto, které se v dílně Alfa Romeo vyrobilo, mělo nadčasový vzhled a design,“ tvrdí Jan. I ostatní alfisté nedají na svůj vůz dopustit. Vůz s křížem a hadem milánské rodiny Visconti ve znaku je pro ně synonymem individuality, sportovního ducha a typického italského designu.

Na náměstí Republiky v Plzni se 5. září seřadilo na 250 vozidel značky Alfa Romeo.

Na náměstí Republiky v Plzni se 5. září seřadilo na 250 vozidel značky Alfa Romeo.

Může vás zajímat

Alfa Romeo 159 2.0 JTDI 2011

Alfa Romeo 159 2.0 JTDI 2011

Cena 220.000,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz

„Asi před 12 lety jsem koupil první alfu čistě náhodou a chytlo mě to. Nejen auta, ale i lidi, atmosféra, nálada,“ potvrzuje Radek Šupol, majitel dvou novějších alf. Na autech se mu líbí jejich individualita i sportovní ladění. Když si chce užít rychlou jízdu ve své třílitrové Alfě Romeo 156 GTA, míří na německé dálnice, kde ho neomezuje nejvyšší povolená rychlost. „Bydlím asi 15 kilometrů od Německa, takže pokud se člověk chce projet, není problém zajet k sousedům,“ řekl.

Na svůj kabriolet Alfa Romeo Spider vyrobený na začátku 90. let je pyšný také Luboš Bárta z Hrusic. „Je to auto, které se v skoro nezměněné podobě vyrábělo téměř 30 let, a pokud někdo není odborník, téměř nepozná první modely od posledních,“ řekl Bárta. Také Martin Rada, řidič jediné současné Alfy Romeo, která brázdí tratě evropských rallye, pěje na vůz italské značky jen chválu.

Fotogalerie

„Alfa je osobitá, má za sebou slavnou soutěžní a závodní minulost na okruzích, kde získala to sportovní srdce - cuore sportivo. A to jí zůstává dodnes. Navíc je krásná, je v ní otištěný italský design. My často jsme na závodech ohodnoceni jako nejkrásnější auto,“ dodal. Se svým vozem o výkonu 200 koní, který se od běžně prodávaného příliš neliší, získal ve své třídě čtyři tituly mistra republiky a dva tituly na závodech v Monte Carlu.

První vozy, původně jen značky Alfa, sjely z výrobní linky v roce 1910. Druhé jméno se do názvu značky dostalo až později po finančním vstupu průmyslníka Romea. Podle nadšených alfistů prý žádná jiná automobilka na světě nemá na svém kontě takovou sportovní historii a tolik úspěchů. Jiní s nadšením poukazují na to, že právě Alfa Romeo je vlastně matkou značky Ferrari. Enzo Ferrari byl původně závodním jezdcem Alfy Romeo, dodal Jan.

Autoři: ,
Témata: Alfa Romeo




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.