Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Allianz zdražila povinné ručení až o čtvrtinu

  15:15aktualizováno  15:15
Pojišťovna Allianz zvýšila sazby povinného ručení pro příští rok u osobních vozidel o 17 až 25 procent. Pojišťovna má v tomto pojištění na trhu zhruba 15procentní podíl. Informoval o tom místopředseda představenstva Allianz Jiří Charypar. U nejčastější kategorie vozů v kubatuře od 1000 do 1350 ccm (například Felicia) tak vzroste cena při základním limitu pojistného plnění o 17,3 procenta na 3147 Kč. Tato cena je o necelých 11 procent nad stanovenou minimální sazbou.

Přibližně 95 procent klientů Allianz má nárok na slevu na pojistném za bezeškodní průběh, která činí pět procent za jeden rok bez nehody a deset procent za dva roky bez nehody. 

Hlavními důvody navýšení cen jsou podle Charypara škodní  průběhy u jednotlivých kategorií vozidel. Na růstu cen se podílí i povinnost všech pojistitelů hradit deficit ze zákonného pojištění, který nastal před demonopolizací povinného ručení v roce 1999, dodal.

Allianz evidovala počátkem října při pojištění odpovědnosti za provoz vozidla zhruba 670.000 pojistných smluv s celkovým objemem ročního pojistného 2,2 miliardy korun a zaujímá tak na trhu třetí místo za Českou pojišťovnou a Kooperativou. Tyto pojišťovny zatím sazby nezveřejnily.

Minimální sazby pojištění odpovědnosti za provoz vozidla se v příštím roce zvýší v průměru o 7,8 procenta. Pojišťovny mají prostor pro stanovení sazeb do 1,3násobku minimální úrovně. Povinně smluvní pojištění funguje až od minulého roku, takže maximální bonus se bude vesměs pohybovat okolo deseti procent.

Pojišťovna Allianz působí v ČR od roku 1993. Z hlediska předepsaného pojistného je na tuzemském trhu třetí největší. Pojišťovna je český právnický subjekt, jehož zakladatelem a stoprocentním akcionářem je Allianz AG, jedna z největších pojišťoven na světě.

Autor:




Nejčtenější

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.