Samotné úpravy exteriéru jsou velmi decentní, zahrnují v podstatě jen použití modernějších čirých světlometů vpředu, široký otvor pro nasávání vzduchu v nárazníku a sportovnější provedení zádi u hatchbacku.
Ten má nyní výraznější koncová světla, která nezapřou příslušnost k nové éře designu u japonské automobilky.
Vůz inovacemi získal sportovnější duch, což platí zejména o třídveřové verzi.
Pro posádku jsou však mnohem zajímavější inovace interiéru, využívající zkušenosti z většího modelu Primera.
Ve střední části palubní desky nyní řidič najde novou konzoli N-Form přispávající k maximálnímu zjednodušení obsluhy vozu. Jejím výrazným prvkem je černobílý pětipalcový displej zobrazující údaje z palubního počítače, automatické klimatizace nebo integrovaného audiosystému.
Veškeré ovládání je navíc soustředěno jen do několika málo prvků, které doplňuje tradiční možnost obsluhy autorádia přímo z volantu. Potrpíte-li si na maličkosti, pak vás jistě zaujme propojení rádia s imobilizérem, díky němuž dokáže vůz rozpoznat řidiče podle použitého klíče a nastavit veškeré ovládací prvky včetně předvolených radiostanic.
Nová Almera má v základní výbavě dvojici čelních airbagů, s protiblokovacím systémem ABS s rozdělovačem brzdného účinku EBD a mechanickým brzdovým asistentem se však setkáme až u vyšší verze výbavy.
Pokud dbáte na bezpečnost, můžete si připlatit ještě za boční airbagy nebo aktivní opěrky hlavy, standardně dodávané až od výbavy Tekna respektive Acenta (sedan).
Novinkou u nejsilnějších motorizací je možnost dokoupení stabilizačního systému ESP, standardně dodávaného do nejdražšího modelu Almera 2.2dCi-100 Tekna.
Pohodlné cestování zaručí velmi přepracovaná sedadla, u řidiče s bederní opěrkou. Zavazadlový prostor 355 litrů hatchbacku respektive 460 litrů u sedanu je však spíše podprůměrný.
Při jízdě potěší sportovněji laděný podvozek s víceprvkovou zadní nápravou multilink.
Inovací doznala i nabídka pohonných jednotek. Základem zůstává osvědčená zážehová pohonná jednotka 1,5 s výkonem zvýšeným na 72 kW dávaným při 6000 otáčkách. Ta dosáhne stovky za 13,1 sekund a dokáže uhánět až 177 km/h.
Pokud si potrpíte na sportovnější jízdu, pak máte k dispozici 1,8 s 85 kW. Tím se nabídka zážehových motorů uzavírá.
O něco pestřejší je paleta vznětových pohonných jednotek, kde přibyly hned dva modely. Novinkou je 1,5 dCi založený na technologii common rail. Disponuje výkonem 60 kW, Almera s ním vyvine maximální rychlost až 168 km/h. V kombinovaném režimu si přitom vezme jen 4,9 litru nafty.
Stávající motor 2,2 Di (81 kW) s točivým momentem 238 Nm při 2000 otáčkách pak doplňuje ještě varianta s výkonem zvýšeným na 100 kW.¨
Faceliftovaná Almera přichází na náš trh v těchto dnech.