Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Almera omládla

  10:53aktualizováno  10:53
Nissan vyráží do konkurenčního boje s výrazně inovovaným zástupcem nižší střední třídy. S faceliftem však přišly nejen světlomety s čirou optikou, ale také nové motory a přepracovaný interiér. Konkurence se má opět čeho obávat.
Nissan Almera

Nissan Almera | foto: Nissan

Samotné úpravy exteriéru jsou velmi decentní, zahrnují v podstatě jen použití modernějších čirých světlometů vpředu, široký otvor pro nasávání vzduchu v nárazníku a sportovnější provedení zádi u hatchbacku.

Ten má nyní výraznější koncová světla, která nezapřou příslušnost k nové éře designu u japonské automobilky.

Vůz inovacemi získal sportovnější duch, což platí zejména o třídveřové verzi.
Pro posádku jsou však mnohem zajímavější inovace interiéru, využívající zkušenosti z většího modelu Primera.

Ve střední části palubní desky nyní řidič najde novou konzoli N-Form přispávající k maximálnímu zjednodušení obsluhy vozu. Jejím výrazným prvkem je černobílý pětipalcový displej zobrazující údaje z palubního počítače, automatické klimatizace nebo integrovaného audiosystému.

Veškeré ovládání je navíc soustředěno jen do několika málo prvků, které doplňuje tradiční možnost obsluhy autorádia přímo z volantu. Potrpíte-li si na maličkosti, pak vás jistě zaujme propojení rádia s imobilizérem, díky němuž dokáže vůz rozpoznat řidiče podle použitého klíče a nastavit veškeré ovládací prvky včetně předvolených radiostanic.


Nová Almera má v základní výbavě dvojici čelních airbagů, s protiblokovacím systémem ABS s rozdělovačem brzdného účinku EBD a mechanickým brzdovým asistentem se však setkáme až u vyšší verze výbavy.

Pokud dbáte na bezpečnost, můžete si připlatit ještě za boční airbagy nebo aktivní opěrky hlavy, standardně dodávané až od výbavy Tekna respektive Acenta (sedan).

Novinkou u nejsilnějších motorizací je možnost dokoupení stabilizačního systému ESP, standardně dodávaného do nejdražšího modelu  Almera 2.2dCi-100 Tekna.


Pohodlné cestování zaručí velmi přepracovaná sedadla, u řidiče s bederní opěrkou. Zavazadlový prostor 355 litrů hatchbacku respektive 460 litrů u sedanu je však spíše podprůměrný.

Při jízdě potěší sportovněji laděný podvozek s víceprvkovou zadní nápravou multilink.


Inovací doznala i nabídka pohonných jednotek. Základem zůstává osvědčená zážehová pohonná jednotka 1,5 s výkonem zvýšeným na 72 kW dávaným při 6000 otáčkách. Ta dosáhne stovky za 13,1 sekund a dokáže uhánět až 177 km/h.

Pokud si potrpíte na sportovnější jízdu, pak máte k dispozici 1,8 s 85 kW. Tím se nabídka zážehových motorů uzavírá.

O něco pestřejší je paleta vznětových pohonných jednotek, kde přibyly hned dva modely. Novinkou je 1,5 dCi založený na technologii common rail. Disponuje výkonem 60 kW, Almera s ním vyvine maximální rychlost až 168 km/h. V kombinovaném režimu si přitom vezme jen 4,9 litru nafty.

Stávající motor 2,2 Di (81 kW) s točivým momentem 238 Nm při 2000 otáčkách pak doplňuje ještě varianta s výkonem zvýšeným na 100 kW.¨


Faceliftovaná Almera přichází na náš trh v těchto dnech.

Autoři: ,


Témata: klimatizace, Nissan


Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Škoda Octavia Combi CNG 1,4 TSI CNG /...
Škoda Octavia Combi CNG 1,4 TSI CNG /...

r.v. 2016, naj. 22 227 km, CNG + benzín
539 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.