Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novodobá alpinka je venku, samozřejmě v modré barvě

  18:00aktualizováno  18:00
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Po dlouhé době ukazování konceptů a dalšího „trápení“ nadšené motoristické veřejnosti nastal dlouho očekávaný okamžik. Renault představil sériovou verzi novodobého vozu Alpine. Auto ponese legendární označení A110 a od konceptu se liší minimálně.

Novodobá Alpine A110 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Malých sporťáků s motorem vzadu uprostřed je na trhu opravdu pomálu. Nejvýraznějšími zástupci této kategorie jsou inovovaná Porsche 718 Boxster a Cayman a také kupé i roadster verze Alfy Romeo 4C. Do této party se teď přidává i nová Alpine A110 od Renaultu, kterou francouzská automobilka přivezla do Ženevy.

Auto si tu získalo takovou pozornost, že okolo něj nebylo v den premiéry doslova k hnutí. Malá nízká Alpina se líbí a na lehký sporťák se spousta návštěvníků velmi těšila. Zájem tomu samozřejmě odpovídá.

Fotogalerie

O návratu legendární sportovní značky a novodobé inkarnaci sporťáku, který znají i čeští pamětníci a rallyoví fanoušci (závodil s ním Vladimír Hubáček), se přitom mluvilo už hodně dlouho, zhruba deset let. Jenže původní plány zhatila finanční krize a pak se komplikací stalo partnerství s Caterhamem, se kterým měla být platforma pro novodobou „alpinku“ vyvíjena. Nakonec z této spolupráce sešlo a Renault si Alpine A110 připravil po svém. Ale i tak to (možná i kvůli nefungující spolupráci) od prvního konceptu do série trvalo pět let. Studii DeZir jsme totiž viděli už v roce 2012.

Novinka dostala hliníkovou platformu a z hliníku jsou také panely karoserie. Cílem je pochopitelně nízká hmotnost, která v případě novinky činí pouhých 1 080 kilogramů. Samozřejmým odznakem vozu je výrazná modrá barva odkazující na původní legendu, ale Alpina vystavuje i bílé a tmavě šedé provedení. A všem to opravdu sluší.

Mírným zklamáním může být pro fanoušky motorizace, slzu zamáčkne ten, kdo doufal v šestiválec. Alpine A110 nakonec dostane přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru, který má výkon 252 koní a točivý moment 320 Nm. Jde o zbrusu nový alianční motor. Na zadní kola se síla přenáší pomoci standardní sedmistupňové dvouspojkové převodovky, což může být pro puristy další krok, který se s nadšením nesetká.

Silný agregát a nízká hmotnost znamenají lákavou dynamiku, stovku zvládne A110 za 4,5 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h.

Za to ovšem bude muset zákazník pořádně zaplatit. Rozhodně nelze čekávat, že alpinka bude cenově dostupný sporťák. Toto není vůz typu Mazdy MX-5 či Toyoty GT-86, dokonce míří výše než třeba alianční Nissan 370z (jehož kariéra se chýlí ke konci a spekuluje se o nástupci v podobě crossoveru). Ono srovnání s Cayamanem a 4C z úvodu článku tak v podstatě platí i pro cenovku.

Nová francouzská značka, která bude v rámci aliance Renault-Nissan vystupovat samostatně, zatím oznámila cenu úvodní edice auta. To bude stát 58 500 eur, tedy v přepočtu asi 1 580 000 korun. Základní Porsche Cayman s vyšším výkonem (300 koní) a maximální rychlostí (275 km/h), ale vyšší hmotností a horší dynamikou (5,1 sekundy na stovku) vyjde nejméně na 1 470 000 korun. Cayman S, který zvládne stovku za 4,6 sekundy a má 350 koní, stojí minimálně 1 820 000 korun. A Alfa Romeo 4C vyjde na 1 800 000 korun. Alpinka tak nebude levná, ale zdá se, že ze soupeřů nejvýhodnější.

Úvodní edice Alpiny A110 bude vyrobena v 1 955 exemplářích a všechny už jsou prodány. V roce 2018 (to by se auto mohlo dostat i na český trh) pak bude v prodeji běžná verze, která by měla být o něco levnější než tato úvodní. Do budoucna je naopak ve hře i dražší verze RS, která by mohla výkon osmnáctistovky zvednout až na 300 koní.





Nejčtenější

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své jediné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.