Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malá modrá alpinka se vrací, je stejně krásná jako babička

  13:13aktualizováno  13:13
Renault křísí už několik let dříve slavnou značku Alpine. Před zahájením slavného závodu v Le Mans představil koncept, který by měl být základem produkčního modelu. Designem odkazuje na legendární model.

Alpine Celebration | foto: Renault

Alpine byla malá francouzská značka, kterou v roce 1973 převzal Renault. Nejznámějším modelem byla Alpine A110 Berlinette. Malé a mrštné auto, které slavilo úspěchy i v závodech rally. Renault se snaží ikonickou značku už nějaký čas vzkřísit. Před třemi lety byl představen koncept Alpine A110-50 (více zde). Nyní Renault v rámci oslav 60. výročí značky představil koncept Alpine Celebration.

Fotogalerie

Jestliže koncept Alpine A110-50 byl vizí supersportu, koncept Celebration je oslavou (doslova v překladu) původního modelu A110. Tedy kompaktního sporťáčku. Tvary jsou věrné původnímu vozu, až jde o střechu, boční profil, nebo třeba i čtveřici předních svítilen. I když ty jsou u konceptu jen naznačené a zaslepené.

Koncept má stejně jako předešlá vize supersportu A110-50 atraktivní modrooranžové lakování. Na zádi najdeme přítlačné křídlo, vpředu v pravdě sportovní gril chladiče a vzadu difuzor. Přesné rozměry konceptu nejsou známé, podle fotografií by měl být koncept ale věrný předloze šedesátých let s velmi kompaktními rozměry.

Řada prvků vozu je z karbonu a tak by měla být hmotnost malá. Jaký motor má být v útrobách, Renault prozatím neupřesnil. Je ale celkem jasné, že koncept konečně poslouží jako základ pro mnoho let slibovaný produkční vůz. Ten se chystá pod interním označením AS1 (Alpine Sport 1).

Alpine A110

Alpine A110

Produkční vůz by měl vážit jen okolo 1 100 kilogramů a měl by mít pohon zadních kol. Motor nebude vzadu jako u předchůdce z šedesátých let ale uprostřed. Značka Alpine by měla být podle všeho na Renaultu samostatná, něco jako nově „odloučená“ značka DS v rámci koncernu PSA. Malý sporťáček Alpine by mohl být v produkční verzi představen možná už na jarním ženevském autosalonu.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.