Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malá modrá alpinka se vrací, je stejně krásná jako babička

  13:13aktualizováno  13:13
Renault křísí už několik let dříve slavnou značku Alpine. Před zahájením slavného závodu v Le Mans představil koncept, který by měl být základem produkčního modelu. Designem odkazuje na legendární model.

Alpine Celebration | foto: Renault

Alpine byla malá francouzská značka, kterou v roce 1973 převzal Renault. Nejznámějším modelem byla Alpine A110 Berlinette. Malé a mrštné auto, které slavilo úspěchy i v závodech rally. Renault se snaží ikonickou značku už nějaký čas vzkřísit. Před třemi lety byl představen koncept Alpine A110-50 (více zde). Nyní Renault v rámci oslav 60. výročí značky představil koncept Alpine Celebration.

Fotogalerie

Jestliže koncept Alpine A110-50 byl vizí supersportu, koncept Celebration je oslavou (doslova v překladu) původního modelu A110. Tedy kompaktního sporťáčku. Tvary jsou věrné původnímu vozu, až jde o střechu, boční profil, nebo třeba i čtveřici předních svítilen. I když ty jsou u konceptu jen naznačené a zaslepené.

Koncept má stejně jako předešlá vize supersportu A110-50 atraktivní modrooranžové lakování. Na zádi najdeme přítlačné křídlo, vpředu v pravdě sportovní gril chladiče a vzadu difuzor. Přesné rozměry konceptu nejsou známé, podle fotografií by měl být koncept ale věrný předloze šedesátých let s velmi kompaktními rozměry.

Řada prvků vozu je z karbonu a tak by měla být hmotnost malá. Jaký motor má být v útrobách, Renault prozatím neupřesnil. Je ale celkem jasné, že koncept konečně poslouží jako základ pro mnoho let slibovaný produkční vůz. Ten se chystá pod interním označením AS1 (Alpine Sport 1).

Alpine A110

Alpine A110

Produkční vůz by měl vážit jen okolo 1 100 kilogramů a měl by mít pohon zadních kol. Motor nebude vzadu jako u předchůdce z šedesátých let ale uprostřed. Značka Alpine by měla být podle všeho na Renaultu samostatná, něco jako nově „odloučená“ značka DS v rámci koncernu PSA. Malý sporťáček Alpine by mohl být v produkční verzi představen možná už na jarním ženevském autosalonu.

Autor:




Nejčtenější

Expediční Tatra 72 manželů Baumových
První tatra kolem světa. Cestovali s ní manželé Baumovi v roce 1935

Přezdívkou „Miss Australia“ nazývali láskyplně svoji expediční tatru Jiří a Růžena Baumovi, kteří s ní v roce 1935 podnikli cestu kolem světa. Jak se dá...  celý článek

Ilustrační snímek
Jak jsem asistovala při záchraně auta

Jsme tam hned a jsme rovný, přímo z tvý pojišťovny... Ta chytlavá melodie z televizní reklamy mi zní v uších a už se těším, jak budu jezdit se dvěma veselými...  celý článek

Čínská kopie modelu Jawa 250 se jmenuje Xingfu
Bizar na dvou kolech: čínská jawa, sovětské BMW a skútr od Harleye

V historii motocyklů a skútrů existuje řada modelů, u kterých ani skalní znalci motocyklů na první pohled nemají šanci uhádnout značku a výrobce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.