Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malá modrá alpinka se vrací, je stejně krásná jako babička

  13:13aktualizováno  13:13
Renault křísí už několik let dříve slavnou značku Alpine. Před zahájením slavného závodu v Le Mans představil koncept, který by měl být základem produkčního modelu. Designem odkazuje na legendární model.

Alpine Celebration | foto: Renault

Alpine byla malá francouzská značka, kterou v roce 1973 převzal Renault. Nejznámějším modelem byla Alpine A110 Berlinette. Malé a mrštné auto, které slavilo úspěchy i v závodech rally. Renault se snaží ikonickou značku už nějaký čas vzkřísit. Před třemi lety byl představen koncept Alpine A110-50 (více zde). Nyní Renault v rámci oslav 60. výročí značky představil koncept Alpine Celebration.

Fotogalerie

Jestliže koncept Alpine A110-50 byl vizí supersportu, koncept Celebration je oslavou (doslova v překladu) původního modelu A110. Tedy kompaktního sporťáčku. Tvary jsou věrné původnímu vozu, až jde o střechu, boční profil, nebo třeba i čtveřici předních svítilen. I když ty jsou u konceptu jen naznačené a zaslepené.

Koncept má stejně jako předešlá vize supersportu A110-50 atraktivní modrooranžové lakování. Na zádi najdeme přítlačné křídlo, vpředu v pravdě sportovní gril chladiče a vzadu difuzor. Přesné rozměry konceptu nejsou známé, podle fotografií by měl být koncept ale věrný předloze šedesátých let s velmi kompaktními rozměry.

Řada prvků vozu je z karbonu a tak by měla být hmotnost malá. Jaký motor má být v útrobách, Renault prozatím neupřesnil. Je ale celkem jasné, že koncept konečně poslouží jako základ pro mnoho let slibovaný produkční vůz. Ten se chystá pod interním označením AS1 (Alpine Sport 1).

Alpine A110

Alpine A110

Produkční vůz by měl vážit jen okolo 1 100 kilogramů a měl by mít pohon zadních kol. Motor nebude vzadu jako u předchůdce z šedesátých let ale uprostřed. Značka Alpine by měla být podle všeho na Renaultu samostatná, něco jako nově „odloučená“ značka DS v rámci koncernu PSA. Malý sporťáček Alpine by mohl být v produkční verzi představen možná už na jarním ženevském autosalonu.

Autor:




Nejčtenější

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Peugeot 308 SW 1.6 e-HDI 82kW
Peugeot 308 SW 1.6 e-HDI 82kW

r.v. 2011, naj. 163 000 km, diesel
159 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.