Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malá modrá alpinka se vrací, je stejně krásná jako babička

  13:13aktualizováno  13:13
Renault křísí už několik let dříve slavnou značku Alpine. Před zahájením slavného závodu v Le Mans představil koncept, který by měl být základem produkčního modelu. Designem odkazuje na legendární model.

Alpine Celebration | foto: Renault

Alpine byla malá francouzská značka, kterou v roce 1973 převzal Renault. Nejznámějším modelem byla Alpine A110 Berlinette. Malé a mrštné auto, které slavilo úspěchy i v závodech rally. Renault se snaží ikonickou značku už nějaký čas vzkřísit. Před třemi lety byl představen koncept Alpine A110-50 (více zde). Nyní Renault v rámci oslav 60. výročí značky představil koncept Alpine Celebration.

Fotogalerie

Jestliže koncept Alpine A110-50 byl vizí supersportu, koncept Celebration je oslavou (doslova v překladu) původního modelu A110. Tedy kompaktního sporťáčku. Tvary jsou věrné původnímu vozu, až jde o střechu, boční profil, nebo třeba i čtveřici předních svítilen. I když ty jsou u konceptu jen naznačené a zaslepené.

Koncept má stejně jako předešlá vize supersportu A110-50 atraktivní modrooranžové lakování. Na zádi najdeme přítlačné křídlo, vpředu v pravdě sportovní gril chladiče a vzadu difuzor. Přesné rozměry konceptu nejsou známé, podle fotografií by měl být koncept ale věrný předloze šedesátých let s velmi kompaktními rozměry.

Řada prvků vozu je z karbonu a tak by měla být hmotnost malá. Jaký motor má být v útrobách, Renault prozatím neupřesnil. Je ale celkem jasné, že koncept konečně poslouží jako základ pro mnoho let slibovaný produkční vůz. Ten se chystá pod interním označením AS1 (Alpine Sport 1).

Alpine A110

Alpine A110

Produkční vůz by měl vážit jen okolo 1 100 kilogramů a měl by mít pohon zadních kol. Motor nebude vzadu jako u předchůdce z šedesátých let ale uprostřed. Značka Alpine by měla být podle všeho na Renaultu samostatná, něco jako nově „odloučená“ značka DS v rámci koncernu PSA. Malý sporťáček Alpine by mohl být v produkční verzi představen možná už na jarním ženevském autosalonu.

Autor:




Nejčtenější

Jak na rallye připravit Škodu Fabia R5
VIDEO: Jak se chystá rallyový speciál. Vše rozhodne šotolina

O nadcházejícím víkendu vystartují rallyové speciály na trať slavné „Bohemky“. První etapa pátého podniku Mistrovství ČR začíná v sobotu 1. července ve 14...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Neil Eamonn Smith na elektrickém skútru vycházejícím z legendárního stroje ČZ...
Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. ...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.