Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Amarok: silný kamarád Eskymáka

aktualizováno 
Nový terénní pick-up opustí doupě volkswagenů příští rok. Bílá novinka chce uspět na trzích celé zeměkoule; s výběrem jejího jména si tedy ve Wolfsburgu opravdu pohráli.

Volkswagen Amarok | foto: Volkswagen

Vlk, který miluje kameny

Wolfsburg je hlavně rodištěm volkswagenů, jméno tohoto města uprostřed Německa by se dalo také přeložit jako "vlčí hrad". A nový pick-up značky Volkswagen se jmenuje Amarok, což v jazyku Inuitů, kteří žijí v severní Kanadě a Grónsku, znamená vlk. Vlk je podle nich symbolem síly a vytrvalosti. 

Aby toho nebylo málo, má automobilka v rukávu ještě další vysvětlení: "Amarok v románských jazycích, kterými se mluví na hlavních očekávaných odbytištích vozu v Brazílii a Argentině, znamená ‚ten, který miluje kameny‘," uvádí v povídání o robustní novince. Víc než rozbor jména prozatím ale značka bohužel neprozradila.

Volkswagen Amarok

Do Evropy vlci přitáhnou za rok

Jako koncept byl amarok k vidění loni na autosalonu užitkových aut v Hannoveru, sériová podoba nového pick-upu bude odhalena na podzim tohoto roku. Uvedení na jihoamerický trh je naplánováno na jaro roku 2010, do Evropy přijde "vlk" během příštího léta. Vyrábět se bude v Argentině v továrně Pacheco u Buenos Aires.

S novinkou hodlá Volkswagen vstoupit do nového segmentu, který v současné době ovládají zejména japonští výrobci.

Amarok bude uveden na trh jako pick-up s dvojkabinou a s pohonem všech kol, verze s jednoduchou kabinou přibude do nabídky později. O pohon se bude starat nová generace turbodieselů TDI s přímým vstřikováním paliva common rail, víc se prozatím neví.

Autor:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Hyundai i10 1.2 i 16V 2010 ·...
Hyundai i10 1.2 i 16V 2010 ·...

r.v. 2010, naj. 57 745 km, benzín
112 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.