Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ambiciózní dorostenec: První kilometry s Peugeotem 207

  19:10aktualizováno  19:10
Největší evropský bestseller posledních let, se po osmi letech výroby dočkal nástupce, Peugeot 206 ale na věčnost neodchází. Nová "dvěstěsedmička" oproti předchůdci dorostla nejen rozměry, ale i výbavou a cenou, výrobce tedy dospěl k názoru, že je na trhu místo pro oba modely. Je tomu skutečně tak, nebo se francouzská automobilka nechala unést komerčním úspěchem. Jaké je vlastně nové lvíče?

Peugeot 207 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Peugeot 206 se od roku 1998 pravidelně umisťoval na předních příčkách evropských prodejních statistik.

Šestkrát v řadě se stal nejprodávanějším automobilem segmentu B, třikrát v řadě byl neprodávanější napříč všemi kategoriemi.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých automobilů Peugeot 207 www.automodul.cz

Podobného úspěchu dosáhlo sympatické lvíče i na našem trhu. Jen od roku 2002 bylo třikrát nejprodávanějším importovaným malým vozem a za stejné období si jej pořídilo téměř 16 tisíc českých zákazníků. Nová "dvěstěsedmička" hodlá pochopitelně na úspěchy navázat. Jaké jsou její zbraně?

Velikost a bezpečnost: Do boje s konkurenty připraven

Trendem posledních let je výrazné zvětšování kdysi malých vozů. Důvodů je hned několik. Automobily segmentu B ve státech s menší kupní silou obyvatelstva často plní úlohu rodinného vozu. Na druhé straně se výrobci snaží zajistit u malých automobilů bezpečnost na úrovni větších sourozenců.

Peugeot 207 jde v obou ohledech s dobou. Oproti předchůdci vyrostl velmi výrazně. Na délku měří 4030mm (+208mm), na šířku 1720mm (+47mm) a na výšku 1472mm (+40mm). Zásadního prodloužení doznal také rozvor a to o celých 98mm (2540mm), očividně delší je i přední převis, který má za úkol ochránit posádku v případě kolize.

V nedávných nárazových testech společnosti EuroNCAP získal model 207 plné pětihvězdičkové hodnocení při čelním střetu a neméně příznivé výsledky v ostatních zkouškách, úsilí výrobce se tedy vyplatilo.

Peugeot 207

Design: Na první pohled dravec

Zatímco usměvavý předchůdce byl typicky ženskou záležitostí, "dvěstěsedmička" má předpoklady nalákat i část mužské populace. Přestože základní tvary a silueta vozu jsou velmi podobné, delší přední převis a začlenění nové firemní identity dodalo vozu dynamický, skoro až agresivní vzhled (v testovaném provedení Sporty navíc podpořený odlišně tvarovaným předním nárazníkem).

Nejvýraznější jsou jednoznačně přední partie s mohutným nárazníkem, ve kterém nechybí již tradiční sací otvor obřích rozměrů. Sportovní vzhled vkusně dotvářejí o poznání větší světlomety a kapota s prolisem ve tvaru písmene V.

Z bočního pohledu je patrné, že zásadní proměnou prošla pouze přední část, drobných změn doznala stylistika v oblasti lemů blatníků, pod kterými se nyní ukrývají kola s minimální velikostí 15 palců. I v zadních partiích lze vypozorovat velkou příbuznost s předchůdcem, alespoň po stránce designu. Podobné jsou i sdružené světlomety, které mají rafinovanější tvar a výrazně modernější grafiku.

Stejně jako u "dvěstěšestky" i v případě nového Peugeotu 207 lze s čistým svědomím říci, že hlavní zbraní vozu bude pohledná karoserie, jejíž vzhled podtrhuje množství atraktivních odstínů laku.

Interiér: Hodnotnější provedení a více prostoru

Vnitřní prostor se změnil od základu, což vozu velmi prospělo. V interiéru našly uplatnění plastové materiály s výrazně hodnotnější vzhledem a povrchem, minimálně o třídu se také zlepšila kvalita řemeslného zpracování.

Pojetí vnitřního prostoru se více přiblížilo většímu sourozenci, modelu 307 a to nejen díky podobnému stylingu, ale i zásluhou použití unifikovaných ovladačů. Sedadla jsou pevnější ale velmi příjemná, o několik centimetrů delší opěradla by jim však neuškodila.

Ideální pozici nalezne ve voze řidič velmi snadno, sedalo i volant lze nastavit v širokém rozmezí. Ergonomie ovládacích prvků nevybočuje z průměru, trochu obtížnější je na první pohled orientace v příplatkovém navigačním systému.

Ze zvětšení vnějších rozměrů nejvíce profitují cestující na předních sedadlech. Zatímco u předchůdce byl prostor vpředu stísněný, novinka patří v tomto ohledu na špičku segmentu.

Peugeot 207

Vzadu se toho podle očekávání příliš nezměnilo, i nadále budou mít urostlejší osoby problémy v oblasti hlavy a kolen, pro přepravu dětských pasažérů je zde místa dostatek.

Zavazadlový prostor získal k dobru 25 litrů objemu a svou velikostí se řadí do průměru (mezi fabii a nové punto), totéž lze říci o jeho přístupnosti a využitelnosti. Po sklopení opěradel zadních sedadel vznikne ložná plocha s kapacitou 923 litrů, minusem je nepraktický schod.

Jízda: Příjemné překvapení v mnoha ohledech

Zkoumaným exemplářem se v našem případě stal Peugeot 207 s motorem 1,6 HDI. Vznětová šestnáctistovka slibuje solidní papírové hodnoty, dynamika u nezajetého agregátu ale nesplnila očekávání.

Překvapeni naopak přineslo chování pohonné jednotky, obzvláště pak výborně potlačený turboefekt, chuť s jakou se motor žene do otáček a v neposlední řadě i zvukový projev. Za zmínku také stojí příkladné odhlučnění prostoru pro posádku. Trochu silněji proniká do interiéru pouze motor vytočený do horního pole otáčkoměru.

Jízdní vlastnosti doznaly mimořádného kvalitativního skoku, přestože se jedná o stejnou konstrukci podvozku jakou byl vybaven předchůdce. Významnou měrou k tomu přispěly o poznání dospělejší proporce vozu, především pak prodloužení rozvoru.

Naladění je o poznání tužší, ale přesto poměrně komfortní, "dvěstěsedmička" se o poznání méně naklání a i při dynamickém stylu jízdy udržuje řidičem zvolenou stopu. Chování lze hodnotit jako dobře předvídatelné, ani panické brzdění jej příliš nevyvedlo z rovnováhy. Směrová stabilita je velmi dobrá.

Řazení - respektive jeho přesnost - patří k nejslabším článkům nového peugeotu, oproti předchůdci lze však pocítit určité zlepšení. Řízení vybavené novým elektrickým posilovačem reaguje spolehlivě, při pomalé jízdě a parkovacích manévrech je ovládání záležitostí jednoho prstu, s narůstající rychlostí znatelně tuhne, příliš informací od vozovky k rukám řidiče ale nepřináší. Brzdy reagují rychle, překvapivě razantně a bez výrazně slábnoucího účinku.

Peugeot 207Peugeot 207

Cena: 207 se nehodlá podbízet

Stejně jako předchozí generace, i nová "dvěstěsedmička" se nehodlá zákazníkům podbízet cenou. Současná diference mezi oběma modely činí 60 000 Kč, což pro část potenciálních zákazníků nemusí být zanedbatelná částka. V porovnání s nejnovějšími konkurenty (Clio, Grande Punto) je základní cena "dvěstěsedmičky" o 20 tisíc vyšší.

Závěrem

Peugeot 207 oproti předchůdci nejen povyrostl, ale výrazně posílil i v oblasti konstrukce podvozku a kvality řemeslného zpracování. Vynikající prodejní úspěchy předchozí generace byly pro francouzského výrobce výzvou.

Zda se splní očekávání ukáže čas, pohled do ceníků ale nasvědčuje, že výrobci sebevědomí nechybí. Konkurence je v daném segmentu obrovská. Vedle atraktivního punta, elegantního clia, dlouho očekávané corsy koncernového trojlístku ibiza, polo, fabia musí nová "dvěstěsedmička" čelit více než desítce dalších vozů.

výkon (kW/k)

kroutící mom. (Nm)

zrychlení 0-100 km/h (s)

max. rychl. (km/h)

prům. spotř. (l)

1,4

54/74

118

15,6

167

6,3

1,4 16V

65/89

133

12,7

180

6,4

1,6 16V

80/110

147

10,6

194

7,0

1,6 16V

údaje prozatím nejsou k dispozici

1,4 HDI

50/68

160

11,5

166

4,5

1,6 HDI

66/90

215

11,5

182

4,5

1,6 HDI

80/110

240

10,1

193

4,8

Výbava: solidní základ,
ale příliš drahý komfort

Peugeot 207 v základním provedení Urban obsahuje: čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech (vpředu s přepínači), protiblokovací systém (ABS) s rozdělovačem brzdných sil (EVA), elektrický posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, příprava na rádio + 4 repro, 2 úchyty pro dětskou sedačku systému Isofix, tónovaná skla, atd.
Výbava Trendy zahrnuje navíc: hlavové airbagy, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, rádio s přehrávačem CD a ovládáním na volantu, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, výškově a osově nastavitelné přední opěrky hlavy, atd.
Výbava Premium zahrnuje navíc: automatickou dvouzónovou klimatizaci, osvěžovač vzduchu, sportovní kůží obšitý volant, přední loketní opěrku, síťku k uchycení zavazadel, informační displej typu C, atd.
Výbava Sporty zahrnuje navíc: kola z lehkých slitin o rozměru 15", manuální klimatizaci, sportovní sedačky,
Výbava GT zahrnuje navíc: stabilizační systém (ESP), protiprokluzový systém (ASR), systém kontroly tlaku v pneumatikách, alarm s funkcí superzamykání, automatické stěrače, el. ovládání zadních oken (5D), polokožené čalounění, panoramatické střešní okno, atd.
Obzvláště nároční zákazníci mohou vybírat z obsáhlého seznamu příplatkových prvků výbavy.

Motor

Urban

Trendy

Premium
/Sporty

GT

1.4* (3D)

299 900

324 900

1.4* (5D)

314 900

339 900

1.4 16V (3D)

317 900

342 900

1.4 16V (5D)

332 900

357 900

407 900

1.6 16V (5D)

427 900

1.6 16V 150 k* (3D)

nest.

1.4 HDI (3D)

345 900

370 900

1.4 HDI (5D)

360 900

385 900

1.6 HDI (5D)

420.900

470.900

1.6 HDI
110 k (3D)

570 900

1.6 HDI
110 k (5D)

510 900

585 900

* k dispozici od podzimu 2006

Autoři:




Nejčtenější

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.