Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Američané mají nejraději toyoty, hondy a fordy

aktualizováno 
V Detroitu probíhá jeden z nejvýznamnějších autosalonů světa a tamější spotřebitelská organizace Consumer Reports při té příležitosti zveřejnila výsledky výzkumu, který se zaměřil na oblíbenost automobilových značek.

Venza: toyota, kterou vyrábí japonská automobilka přímo v USA pro severoamerický trh | foto: Toyota

Nejraději mají obyvatelé Spojených států toyoty, hondy, fordy, cadillaky a mercedesy. Dobrou pověstí se naopak nemohou pochlubit suzuki, mazdy, saaby, hummery a jeepy.

Toyota zvítězila v průzkumu mezi 1700 náhodně vybranými Američany už potřetí za sebou. Přesto čelí velkému poklesu prodejů. V prosinci japonská automobilka našla vinou finanční krize o 36 procent zákazníků méně než ve stejném měsíci roku 2007. Podobný pád zažil v posledním loňském měsíci celý trh s automobily v USA.

Polovina dotázaných v prosincovém průzkumu Consumer Reports přiznala, že koupi nového auta odkládá na pozdější dobu. Důvodem je nejistota v době krize, ale také čekání na nové technologie, které sníží spotřebu paliva.

Američané v průzkumu uvedli, že nejčastěji vybírají auto podle jeho bezpečnosti, kvality a hodnoty, kterou za zaplacené peníze představuje. Důležitou roli sehrává také design, jízdní výkony nebo přívětivost k životnímu prostředí.

Když se respondentů dotazující zeptali, která značka je nejbezpečnější, odpověď v drtivé většině případů zněla Volvo.

Nejkvalitnější auta vyrábí podle dotázaných Toyota, následují Honda, Mercedes, Lexus a Cadillac.
Nejlepší hodnotu za vynaložené peníze zaručuje podle výsledků průzkumu Honda, dobře si však také vedou Toyota, Kia, Hyundai a Ford.

Kdyby se stejný průzkum uskutečnil v Evropě, v řadě případů by asi dotázaní odpovídali jinak. Shodli by se však patrně na tom, že největší potěšení z jízdy dodávají Porsche a BMW. Přinejmenším Američané tyto dvě značky v této části dotazníku dali na první místo nejčastěji.

Není divu, že v oblasti životního prostředí vnímají v USA za lídry značky Toyota a Hondy. Obě nabízejí vozy s hybridními pohony, které přinesly do Spojených států změnu pohledu na to, kolik může auto spotřebovat benzinu.

Poslední dva dotazy směřovaly k designu aut a k inovativním technologiím. Nejlepší tvary navrhují v očích Američanů lexusům, líbí se také auta s logem Cadillac, Jaguar, BMW a Mercedes.

Největší pokroky v technologiích má v poslední době za sebou podle Consumer Reports Toyota, která opět bodovala díky hybridním pohonům. Následují Cadillac, Lexus, Honda a BMW.

Z průzkumu však vyplývá, že technologické inovace nechávají zákazníky v klidu. Při rozhodování o koupi mají na zájemce o nové auto nejmenší vliv v porovnání s designem, jízdními výkony a také cenou.

Autor:




Nejčtenější

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda odpískala malé levné auto pro Indii, s Tata Motors ukončila jednání

Automobilka Škoda Auto i celý koncern Volkswagen ukončily jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství. Firmy...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.