Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americká klasika: nefalšovaný hot rod Made in USA je v Česku

aktualizováno 
Najdete v garáži staré fáro po prapradědečkovi, odmontujete blatníky a další zbytečnosti, naženete pod kapotu další koně a vyrazíte o nejbližším víkendu závodit na čtvrtmílové rovince za město. Tak nějak vznikají v americe hot rody. Jeden nefalšovaný seženete už i v Česku.

Přestavování aut není moderní jen manýrou kluků s rozkrokem u kolen, nočníkovitou kšiltovkou na hlavě a klíčky od ospojlerovaného golfa v kapse. Auta si přestavovali k obrazu svému už předci dnešních Američanů. Už ve dvacátých a třicátých letech odmontovávali všechno, co by mohlo překážet a zbytečně zatěžovat auto, hráli si s nastavením motorů a pak závodili. Vůbec jim nechyběly airbagy a klimatizace, voněli benzinem a jako parfém používali vyjetý olej. A tak vznikla speciální automobilová čeleď: hot rody.

Hot Rod - replika Fordu Coupe 1933

"Všechno nepotřebné z auta se zahodilo, zvýšil se výkon motoru. Designem hot rody připomínají předválečnou éru, ale jsou upravené pro požitek z jízdy, výkon a v neposlední řadě zejména originalitu," vysvětluje Radek Macál.

Jeho firma Special Services přivezla do Česka repliku Fordu Coupé z roku 1933. Nenechte se zmást starým kabátem, pod ním je to docela moderní sporťák. Podle amerických pravidel parádní disciplíny přestaveb aut.

Že má vzadu klasickou tuhou nápravu, příšerně neaerodynamický tvar a řidič sedí na křesle, které má do anatomického tvaru víc než daleko? Nevadí. Můžete si být jisti, že budete mít početnější publikum než ve ferrari a druhé takové ve městě nepotkáte.

Srdce je moderní, ovšem ctí zákon amerického motoristy: "objem ničím nenahradíš". Motor pochází z nejposlednějšího Fordu Mustang, je to osmiválec 4,6 litru s výkonem 350 koní. Nejextrémnější verze může dostat kompresor, a to pak tuhle fordku táhne až šest set koní. S 985kilovým sporťákem s laminátovou karoserií moc práce mít nebude.

Hot Rod - replika Fordu Coupe 1933

Na rozdíl od archaické zadní poháněné nápravy, která ke klasickým amerikám prostě patří, je ta přední mnohem modernější. "Není tuhá jako dřív, má moderní nezávislé zavěšení," popisuje Macál. Je tvořená dvěma rameny, které umožňují přesnější vedení stopy.

Hot rod od americké firmy Factory Five Racing je širší a nižší než originál a je dokonce kratší než fabia, na délku má 391 centimetrů (malá škodovka měří čtyři metry).

Má odnímatelnou střechu, to když chcete vyrazit na stylový výlet. Pak nainstalujete zvláštní čelní okno v rámu. Dveře se otevírají "proti větru".

Interiér je dokonale spartánský, na přístrojovce máte jen to, co potřebujete pro to, abyste byli nejrychlejší. Uprostřed ploché přístrojovky je šest budíků a pár "oldschool" ovladačů. Festovní řadička, sportovní čtyřbodové pásy, ani si neuvědomíte, že chybí opěrky hlavy. Na přání můžete dostat za příplatek klimatizaci, audiosystém a další doplňky.

"Ideální je pro jízdu na okruhu, hodí se pro sportovní jízdu po kvalitních silnicích," říká Radek Macál. Americký unikát je k sehnání jen v Praze a Hradci Králové. Základní cena je kolem 1,25 milionu bez DPH. "Je to auto stavěné ručně na zakázku, staví se na míru. Podle požadavků zákazníků," vysvětluje výhradní dovozce pro ČR.

Hot Rod - replika Fordu Coupe 1933

Ke koupi je tahle stará-nová fordka hned, Macál už registruje první zájemce. Než vyrazí na české silnice, musí ale ještě počkat na homologaci. Hot rod Ford Coupé totiž musí splnit evropské normy, které jsou jiné než ty americké.

Autor:




Nejčtenější

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Audi Q7  3,0 TDi  / 200 kW
Audi Q7 3,0 TDi / 200 kW

r.v. 2015, naj. 13 427 km, diesel
2 099 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.