Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americká monstra na steroidech: litry objemu a stovky koní pod kapotou

aktualizováno 
Lasvegaský veletrh SEMA sice není určen veřejnosti, ale pravidelně se na něm objevují auta, která v následujících měsících Američané obdivují v motoristických magazínech. A pak si podle nich jdou koupit ty nejvíce cool doplňky do svého miláčka.

Chevrolet Camaro Neiman Marcus | foto: Chevrolet

Veletrh SEMA v Las Vegas prezentuje příslušenství a doplňky pro auta všech možných značek a kategorií. Veletrh je to tradiční a velký, ale určený jen profesionálům, nikoliv široké veřejnosti. Ta si musí o vystavených produktech udělat obrázek jen z magazínů.

Chevrolet Camaro Neiman Marcus

Sériová auta na tomto autosalonu nemá cenu hledat, naopak milovníci pořádně upravených aut a nejrůznějších speciálů si přijdou na své. Řeší se zde vzhled, výkon, barva, ale i restaurování a totální předělávání více či méně výkonných aut. A nutno dodat především amerických značek, případně značek, které jsou na severoamerickém trhu aktivní.

Čím začít? Třeba tím nejžhavějším autem vůbec podle tajného hlasování poroty. A tím je Chevrolet Camaro, který patří mezi nejpříhodnější auta pro vylepšování doplňky, hlavně pro vylepšení parametrů auta.

Chevrolet Camaro Synergy Series a Camaro XM Accessories Appearance Package

Důkazem může být třeba otevřená verze camara od společnosti Neiman Marcus s excelentním fialovým lakem a dalšími doplňky, která se stala nejrychleji vyprodaným speciálním modelem značky General Motors. Pouhých 100 plánovaných kusů se prodalo během tří minut. Přesto, že upravený kabriolet stál 75 000 dolarů, což je o 150 procent víc, než kolik stojí základní model otevřeného camara.

Samotný Chevrolet připravil dvě prodejní tuningové verze a dvě verze prototypové. Ty produkční nesou poměrně dlouhé názvy: Camaro Synergy Series a Camaro XM Accessories Appearance Package. První verze se od sériových vozů liší vedle specifických laků karoserie jinou maskou, pozměněným interiérem, ale třeba i většími brzdami nebo osmiválcovým motorem o objemu 6,2 litru.

Chevrolet Corvette Z06X Track CarChevrolet Corvette Grand Sport Jake Edition

Druhá produkční varianta je určena pro základní model camara s 3,6litrovým šestiválcem. Změn se dočkala především karoserie, která má na zádi nový spojler, kola mají velikost 21 palců a změn doznal i interiér. A to vše při ceně pod 30 000 dolarů, tedy asi 550 000 korun. Solidní cena za továrně upravené kupé.

U corvetty si Chevrolet připravil dvě nové variace, opět jednu určenou do prodeje a druhou do zásoby. První se jmenuje Grand Sport Jake Edition, druhá pak Corvette Z06X Track Car. Druhá varianta, sice zatím vystavená jako koncept, vypadá velmi zajímavě, i když je to spíš auto pro okruhy, než pro každodenní dojíždění do práce. Třeba proto, že má v interiéru vestavěnou bezpečnostní klec, má na zádi stavitelné křídlo a pod kapotou sedmilitrový osmiválec. Nebo protože ho zastaví keramické brzdy a má adaptivní podvozek.

Ford Mustang GT500 Code Red

Ještě výš míří konkurenční Ford Mustang ve variantě GT500 Code Red od legendárního úpravce Shelby. I zde se toho odehrálo víc pod kapotou než na ní, což ale vcelku dobře charakterizuje značnou část amerického trhu s úpravami automobilů. Code Red Mustang totiž dostal pro svůj osmiválcový motor o objemu 5,4 litru dvě turbodmychadla od společnosti Turbonetics, a tak není divu, že se maximální výkon zastaví na neuvěřitelných tisíci koních.

Aby tento výkon zvládl i podvozek, má Code Red speciální brzdy Baer, odpružení Shelby Eibach, vnitřní klec, sportovní sedačky a další méně či více podstatné detaily. A že je auto určeno i pro závodění, dokládá dvojitá palivová soustava. Vedle běžného benzínu tak Code Red zvládne i závodní palivo.

Dodge Challenger SRT8 392

A do třetice americké sportovní kupé, tentokrát Challenger od Dodge – přímý soupeř výše uvedeného Mustangu a Camara. Na veletrhu SEMA představil výrobce limitovanou edici Challengeru SRT8 392 (objem motoru v kubických palcích), kterých vznikne jen 1 492 kusů.

Pod kapotou mu bude tlouct, podle hesla objem ničím nenahradíš, vidlicový osmiválec o objemu 6,4 litru, který má maximální výkon 346 kW. Další vylepšení představuje upravený podvozek s tvrdším naladěním, strmější převod řízení nebo vcelku decentní úpravy karoserie, které ale dají jasně najevo, s kým máme na silnici čest.

Talon Invader

Ale nejenom velkými kupátky je americký úpravce živ. U Talon Motors se rozhodli, že po silnicích se dá jezdit i na třech kolech a že takový malý sporťáček, něco mezi autem a motorkou, bude v době krize méně nápadný než velkoobjemové americké sporťáky. Vozítko Invader pojme dva cestující, chybí mu dveře a pohání ho motor z motorky.

Dárcem srdce byla Suzuki Hayabusa a motor o objemu 1,3 litru rozpohybuje tříkolku na 96 kilometrů za hodinu za pouhé čtyři sekundy. A to je hodnota, kterou se drtivá většina i těch nejvýkonnějších sporťáků chlubit nemůže. Případní zájemce bude tříkolka stát přibližně 42 000 dolarů, což je v přepočtu asi 800 000 korun.

Autoři:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.