Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americká policie chytá zloděje aut na návnady

aktualizováno 
Ve Spojených státech, kde je každých 26 vteřin ukradeno jedno auto, se mnohé policejní okrsky rozhodly chytat zloděje pomocí aut-návnad. Nastražená vozidla v problematických čtvrtích a na parkovištích s pověstí častých krádeží se podle místních úřadů ukázala jako účinná past na poberty.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Jablotron

Kamera umístěná v autě snímá hříšníka, jakmile násilím vleze do auta. V policejním operačním středisku se současně spustí poplach a navigační systém GPS oznámí polohu auta, itinerář jeho jízdy i rychlost.

Zásahová skupina nakonec znehybní ukradené auto dálkovým vypnutím motoru, přičemž se automaticky uzavřou i dveře, a zloději nezbývá než čekat na zatčení.

Na washingtonském předměstí Arlington policie používá auta-návnady od roku 2002 a počet krádeží aut se zde za tu dobu snížil o více než polovinu.

Systém se spustil čtyřiadevadesátkrát a všichni zadržení byli obžalováni, protože těžko mohli popírat videozáznam své krádeže, řekl policejní mluvčí John Lisle. V Dallasu bylo od roku 2004 takto zatčeno dokonce 245 zlodějů.

Policie odmítla upřesnit druh a počet takto používaných aut.

Do projektu se zapojila pojišťovna Nationwide, která začala darovat auta-návnady policejním stanicím ve velkých městech jako Dallas, Houston a Detroit.

Podle některých bezpečnostních zdrojů jsou takto upravovanými ojetými vozy hlavně tři nejvíce kradená auta v zemi, tedy podle pojišťoven Honda Civic, Honda Accord a Toyota Camry.

Policie také využívá videozáznamy z aut-návnad k prevenci. Zveřejňuje na internetu záběry, na kterých je vidět, jak zloději přecházejí od smíchu při zabrání auta k slzám poté, co pochopili past.

"Chytit zloděje aut je dobré. Ale velkou přidanou hodnotou aut-návnad je jejich možná publicita. Má to odrazující účinek," tvrdí pojišťovací expert Lee Herman.

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.