Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americký sen je v Česku: Corvette s maximálkou 300 km/h

  14:22aktualizováno  21. října 14:11
Značka Corvette je synonymem rychlosti a síly na čtyřech kolech. Na šestilitrový osmiválec o síle 404 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximální rychlosti 300 kilometrů za hodinu potřebujete řidičské zkušenosti a jistou dávku exhibicionismu. A také plnou peněženku.

Corvette je pojem

Corvette je bezpochyby legendou a každá nová generace je zejména v zámoří, kde automobil vzniká, sledována ostřížím zrakem.

Může se hodit

Vyberte si vůz on-line! www.automodul.cz

Nejinak tomu bylo i u šestého nositele jména této značky.

Po designové stránce se diskuse točily hlavně kolem světlometů, které nová corvette na rozdíl od svých předchůdců nemá výklopné. Důvodem byla hlavně co nejlepší aerodynamika vozu.

I proto byste na dveřích marně hledali klasické kliky. Co se však u tohoto kupé nemění už desítky let, je zadní část vozu. Čtyři kulatá světa se stala poznávacím znamením značky Corvette.

Corvette C6 Coupe 

Objem motoru

5967 cm3

Max. výkon

297 kW
(404 koní)

Max. rychlost

300 km/h

Zrychlení
z 0 na 100 km/h

4,3 s

Délka vozu

4,43 m

Spotřeba město/mimo město/kombinace (l/100 km/h)

19,8/9,1/13

Cena základního
provedení

1 954 550 Kč

Cena testovaného vozu

2 112 650 Kč

Raketový start

Po usednutí do nízko položeného sportovního sedadla už zbývá jen stlačit startovací tlačítko (nestartuje se otočením klíčku) a vyrazit vstříc zážitkům. My jsme měli možnost otestovat verzi kupé s odnímatelnou střechou (takzvaný hardtop) a samočinnou čtyřstupňovou převodovkou. V nabídce prodejce je samozřejmě i klasický šestistupňový manuál.

První kilometry dávají jasně najevo, s kým máme tu čest - sportovně naladěný podvozek se pohybuje na samé hranici tvrdosti. Bylo možné jít i dál, ale je vidět, že američtí technici mysleli i na pohodlí pasažérů. Samostatnou kapitolu by si zasloužil motor. Stačí jedno sešlápnutí plynového pedálu a zadní poháněná náprava vůz s ohromnou dravostí vystřelí kupředu.

Takový pocit doprovázený dunivým zvukem naplno pracujícího motoru můžete okusit jen ve velmi omezeném počtu aut. Zběsile přibývající rychlost může řidič pohodlně sledovat, aniž jeho oči musí opouštět rychle ubíhající vozovku. Za to vděčí laserové projekci, která na čelní sklo promítá údaje o rychlosti a počtu otáček.

Razantní styl jízdy se projevuje na spotřebě. Ta se při sportovním stylu jízdy bez větších problémů vyšplhá až ke 20 litrům na 100 kilometrů.

I bez střechy

Využili jsme i stále ještě celkem přívětivého počasí a vyzkoušeli jízdu s otevřenou střechou. Její sundání a uložení do zavazadlového prostoru za dvojicí sedadel zvládne bez problémů i jeden řidič. To samé platí i pro nandavání. Celý proces zabere přibližně tři minuty. Cestovat v otevřené corvette se dá nejlépe ve městě, případně pokud se rozhodnete vychutnávat okolní krajinu. Při rychlostech přes 90 km/hod už začíná být hluk nepříjemný.

Corvette se v Česku začala prodávat během léta. V základním provedení stojí bezmála dva miliony korun, námi testovaný vůz byl kvůli příplatkové navigaci, vyhřívaným sedadlům a špičkové audiosoupravě ještě o 158 000 korun dražší.

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Autoři:


Témata: Hluk


Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.