Chevrolet Camaro Convertible

Chevrolet Camaro Convertible | foto: GM

Americký silák: Chevrolet Camaro Convertible

  • 39
Nejlepší způsob, jak strávit léto 2010? Za volantem Chevroletu Camaro Convertible líně se šinoucím po Route 66. Bezstarostná jízda v tomhle zhmotněném americkém snu bohužel nebude možná dřív než za tři roky.

Koncept, který se představil začátkem ledna v Detroitu, přebírá tvary uzavřenějšího dvojčete. Barvu, které u Chevroletu říkají Hugge Orange si zase vypůjčil od dědečka, který v roce 1969 startoval závody v Indy.

Camaro revival se představilo právě před rokem. Spolu s nekompromisním Challegerem od Dodge reprezentují to nejdrsnější co z pravých amerických "muscle cars" přežilo do ekologicky korektního jedenadvacátého století, které přistřihlo křídla snílkům, jejichž přítomnost se neobejde bez dýmu valícího se od slidujících zadních pneumatik.

Zlaté doby amerických svalovců dopovaných oktany ukončila energetická krize, ti nejodolnější ale vydrželi ve výrobě dodnes ...alespoň jménem.

Namísto plechů kryje hlavu před spalujícími paprsky slunce nad legendární Route 66 plátno, svaly zůstaly netknuty. Uslyšíte také mnohem lépe řev osmiválce.

30. května 1969 doprovázelo Camaro závodní pole v Indianapolis jako Pace Car, bylo to dva roky od chvíle, kdy se představilo poprvé.

Camaro se oblečené do křiklavě oranžové Hugger Orange předvádělo už před více než pětatřiceti lety na titulkách katalogů. Oranžový detroitský kabriolet letos došperkovávají "rychlé pruhy", které si camaro narozdíl od ostatních loudů může dovolit.

Zamračený pohled světel, vysoké boky a subtilní rám okna vzpomínají na předchůdce. Vzadu hrají hlavní roli obdélníková světla, ani jejich pohled nevěští dobré zprávy pro případné soupeře, nechybí kulaté koncovky výfuku, samozřejmě chromovaných a nahoře sploštělých. Zadní světla skládají LEDky, stejnou technologií je vyzdobená i zvýrazněná hrana kufru.

Chrom sluší amerikám jinak než okolečkovaným plechovkám zbytku světa, je na klikách dveří, víčku nádrže, kolech, rámuje světla.... a samozřejmě nechybí v interiéru. Při obhlídce nesmíte minout subtilní zrcátka na nožce, v kterých toho řidič asi moc neuvidí, ale ono to vlastně asi nebude moc třeba.

Vpředu mají kola průměr jedenadvacet palců vzadu ještě o palec víc. I  je zdobí proužek v barvě zralých pomerančů. Do čtrnáctipalcových kotoučů brzd se zakusují třmeny se čtyřmi pístky.

Vnitřek také respektuje předchůdce, podle všeho bude nějak takhle vypadat sériové camaro z pohledu posádky. Čtyři sedadla jsou oblečená do kůže kombinované s alcantarou.

Pracoviště řidiče připomíná to, ve kterém sedával dědeček v roce 70 - hrany, čisté jednoduché linie, kružnice a do nich vsazené základní kontrolky a budíky. Vrcholem všeho je sousoší tříramenného volantu a páky manuální šestistupňové převodovky. Probuzení čtyř set koní ustájených v šesti tisících centimetrech kubických osmiválce se provádí tlačítkem; svou sílu uplatňují samozřejmě na kolech zadní nápravy.

Závan moderny představuje Active Fuel Management, který v případě malého vytížení motoru vypíná polovinu válců a spoří tak benzin a životní prostředí. 
 
Uzavřené camaro se přižene v roce 2009, na convertible bude třeba čekat o rok déle.

Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



Chevrolet Camaro ConvertibleChevrolet Camaro Convertible



,