Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Američtí tvrďáci nepřežili krizi. Značka Buell končí

aktualizováno 
Velké silné motorky s motory z harleyů končí. Značka Buell bude zrušena.

Buell 1125CR | foto: Harley-Davidson

"Harley-Davidson zveřejnil výsledky hospodaření za třetí kvartál a svou dlouhodobou obchodní strategii, v níž se praví, že vedení se rozhodlo ukončit výrobu motocyklů Buell," zjistily České Motocyklové Noviny. "Zároveň s tímto krokem bylo oznámeno, že dojde k prodeji značky MV Agusta, kterou Harley-Davidson koupil loni v létě."

Důvody obou kroků jsou čistě ekonomické. Po třicetiprocentním propadu prodejů v druhém čtvrtletí oproti stejnému období loňského roku se v dalším kvartálu situace zlepšila na "jen" dvacetiprocentní, přičemž čistý zisk meziročně klesl o téměř 85 %! Za celý rok potom jeho pokles činí zhruba 72 %.

Zrušení výroby Buellů by H-D mělo stát zhruba 125 milionů dolarů, o práci má přijít 80 dělníků a 100 úředníků. Pro většinu zaměstnanců Buellu bude posledním dnem v práci 18. prosinec 2009. Motocykly, oblečení a příslušenství, které uvidíte v showroomech, se budou už pouze doprodávat.

Erik Buell založil svou firmu na výrobu sportovních motocyklů s motory Harley-Davidson v roce 1983, o deset let později už držela 49 % legendární firma Milwaukee. "Jeho stroje, ať už šlo o první RR 1000 Battle Twin, S1 Lightning z devadesátých let, Firebolt nebo nejnovější superbike 1125R s motorem Rotax platily vždy za extrémní a silně charismatické motocykly plné netradičních řešení," uvádí ČMN.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Masivní odlitek z hliníkové slitiny tvoří páteř japonského supersportu.
Slavná Honda CBR Fireblade slaví, dnes je to počítač na kolech

Model Fireblade slaví v letošní sezoně neuvěřitelné pětadvacáté výročí své existence. A protože čtvrt století je skutečně slušný kus života, rozhodla se Honda...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.