Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ampera: elektrický opel s americkými kořeny

  15:22aktualizováno  15:22
Co je tenhle opel zač, naznačuje už jméno. Hlavním zdrojem způsobujícím pohyb ampery je elektřina. Koncept se představí začátkem března v Ženevě a stojí na základech dlouho očekávaného hybridního Chevroletu Volt.

Opel Ampera | foto: Opel

Hybrid, který co nevidět vyrazí na americké silnice, se jmenuje Volt. Jméno evropského bráchy si s tím hezky notuje.

LEKCE FYZIKY

Ampér je základní jednotka elektrického proudu.

Volt je jednotkou elektrického napětí.

Jeden volt je napětí na takovém vodiči, kterým protéká jeden ampér, přičemž se na vodiči rozptyluje jeden watt tepelného výkonu.

Zdroj: Wikipedia


Volt dostal jiný čumák a je z něj ampera. Na platformě vyvinuté pro volt, která se jmenuje Voltec, postavili designéři o poznání agresivnější koncept, měnila se především příď. Stejně jako volt má ampera pětici dveří, karoserii hatchbacku a čtyři sedadla.

Parametry ampery jsou tedy stejné jako ty u voltu. Plug-in - tedy z obyčejné 230voltové zásuvky dobíjecí - hybrid ujede na baterie asi 60 kilometrů. Pak startuje spalovací motor, který ovšem elektromotoru přímo nepomáhá, ale má za úkol dobíjet Li-ion baterie. Akumulátory mají kapacitu 16 kWh. Ampera/volt se z nuly na stovku rozjede za 9 sekund, maximálně umí uhánět stošedesátkou.

Podle serveru edmunds.com by se produkční verze ampery měla objevit koncem roku 2010 nebo v roce 2011.

Kolik ujedete?

Opel ve své zprávě o ampeře uvádí, že asi 80 % německých řidičů ujede denně méně než padesát kilometrů.

Je to moc, nebo málo? Kolik toho denně najezdíte? Jaký dojezd elektromobilu by pro vás byl přijatelný? Piště do diskuse pod článkem nebo na adresu redakce

Autor:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.