Opel Ampera

Opel Ampera | foto: Opel

Ampera: elektrický opel s americkými kořeny

  • 33
Co je tenhle opel zač, naznačuje už jméno. Hlavním zdrojem způsobujícím pohyb ampery je elektřina. Koncept se představí začátkem března v Ženevě a stojí na základech dlouho očekávaného hybridního Chevroletu Volt.

Hybrid, který co nevidět vyrazí na americké silnice, se jmenuje Volt. Jméno evropského bráchy si s tím hezky notuje.

LEKCE FYZIKY

Ampér je základní jednotka elektrického proudu.

Volt je jednotkou elektrického napětí.

Jeden volt je napětí na takovém vodiči, kterým protéká jeden ampér, přičemž se na vodiči rozptyluje jeden watt tepelného výkonu.

Zdroj: Wikipedia


Volt dostal jiný čumák a je z něj ampera. Na platformě vyvinuté pro volt, která se jmenuje Voltec, postavili designéři o poznání agresivnější koncept, měnila se především příď. Stejně jako volt má ampera pětici dveří, karoserii hatchbacku a čtyři sedadla.

Parametry ampery jsou tedy stejné jako ty u voltu. Plug-in - tedy z obyčejné 230voltové zásuvky dobíjecí - hybrid ujede na baterie asi 60 kilometrů. Pak startuje spalovací motor, který ovšem elektromotoru přímo nepomáhá, ale má za úkol dobíjet Li-ion baterie. Akumulátory mají kapacitu 16 kWh. Ampera/volt se z nuly na stovku rozjede za 9 sekund, maximálně umí uhánět stošedesátkou.

Podle serveru edmunds.com by se produkční verze ampery měla objevit koncem roku 2010 nebo v roce 2011.

Kolik ujedete?

Opel ve své zprávě o ampeře uvádí, že asi 80 % německých řidičů ujede denně méně než padesát kilometrů.

Je to moc, nebo málo? Kolik toho denně najezdíte? Jaký dojezd elektromobilu by pro vás byl přijatelný? Piště do diskuse pod článkem nebo na adresu redakce


Elektromobil