Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Angela dostala řidičák až za spropitné instruktorovi

  10:40aktualizováno  10:40
Vyhrát volby nebylo nijak jednoduché, ale německá kancléřka Angela Merkelová už musela v životě absolvovat horší zkoušky. Například řidičské.

Angela Merkelová: umí řídit lépe zemi než auto? | foto: Reuters

"To mě ale stálo peněz,“ svěřila se minulý týden listu Bild am Sonntag, když se zcela nečekaně objevila jako host při předávání "zlatých volantů“ nejlepším manažerům německého autoprůmyslu.

Když už přišla řeč na volanty, Merkelová bez rozpaků konstatovala, že když se za tímhle instrumentem náhodou octne, pociťuje stále především strach. V mládí potřebovala najezdit třikrát více zkušebních jízd než ostatní, ale na závěrečnou zkoušku to pořád nestačilo.

Co tedy pomohlo? "Trinkgeld,“ řekla podle Bildu kancléřka. Neboli "spropitné“ - či chcete-li úplatek -instruktorovi.

Nejprve prý nechtěla dát nic, ale instruktor ji nepřipustil ke zkouškám ani po 38 jízdách. "Ale pak mi kamarád poradil, abych zaplatila, a tak jsem začala dávat spropitné. Potom už všechno šlo ráz na ráz a zkoušky jsem udělala.“

Za časů NDR se dokonce zapsala do pořadníku na trabanta, ale čekací doba byla 12 let, a než stačil vůz dorazit, spadla berlínská zeď. Merkelová začala mít zcela jiné problémy a také své vlastní řidiče. A jaké auto by si sama přála? "Asi Mini Coopera, když si na něj ušetřím,“ tvrdí.

Nové MINI

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.