Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Apollo: vesmírný supersport

aktualizováno 
Porsche, Ferrari, Lamborghini... jen nudná konfekce, GMG Apollo je tady. Dlouhé je asi jako nový VW Golf, uhánět ale umí až 360 km/h. Ukočírovat stádo 650 splašených koní v tisíc kilogramů lehkém autě bude hodně adrenalinový sport.
GMG Apollo

GMG Apollo | foto: GMG - Marco Vanetta

Apollo pochází z Německého Altenburgu od firmy GMG, porážet má ty nej-supersporty naší planety.

Do honby za (přiznejme si to) nesmyslnými rychlostmi tak přibude další "monstrum".

Tisíc kilogramů hmotnosti je rozděleno mezi přední a zadní nápravu v ideálním poměru 1:1.

Prozatím se můžeme kochat jen obrázky z počítače grafika, osahat si tuto kapotovanou střelu na čtyřech kolech bude možné až v průběhu příštího roku.

S délkou 4,25 metru by apollo patřilo někam mezi vozy nižší střední třídy. Když ovšem do ultralehkého vozu s šířkou 1,95; výškou 1,1; a rozvorem 2,7 metru technici GMG nacpou osmiválec biturbo s 810 Nm kroutícího momentu, zdá se že apollo dostojí svého jména a vyletí ke hvězdám. 

Z 0 na 100 km/h za tři sekundy a z 0 na 200 za 8,9 sekundy - než o zrychlení je lépe mluvit o forsáži. "Maximálka" přes 360 km/h už také spíše přesahuje hranice chápání pozemšťanů.

Na "NEJ" verzi bude pravděpodobně třeba absolovovat výcvik u stíhacího letectva. Pro ty, kteří se spokojí s "podzvukovými" rychlostmi, jsou připraveny obyčejnější 360 a 460 koňové verze. Slabší z nich - nepřeplňovaná, má maximální kroutící moment 480 Nm. Silnější je osazena "obyčejným" kompresorem a nabízí 596 Nm. Všechny agregáty jsou z produkce Audi.

Devatenáctipalcová kola zadní poháněné nápravy obouvají pneumatiky 345/35. Vpředu jsou také "devatenáctky", ovšem užší 245/35.

Kabát karoserie u GMG ušijí z materiálu z uhlíkových vláken. Drahé a ušlechtilé materiály jsou k vidění i uvnitř. Nechybí ani satelitní navigace, telefon...

První kousky spatří světlo světa v roce 2005, ročně jich v Altenburgu plánují vyrobit 50 kusů. Výrobce láká zákazníky především velmi zajímavou cenou: "nejslabší" apollo bude k mání za 115 tisíc euro (3,8 milionu korun), nejdražší a nejrychlejší pak bude stát 175 tisíc euro (5,8 milionu korun).

GMG Apollo

V8

V8 Kompressor

V8 Biturbo

Max. výkon (kW/koně)

279/360

335/460

478/650

Max. točivý moment (Nm)

480

596

810

Zrychlení 0 - 100 km/h (s)

4,2

3,8

3,0

Zrychlení 0 - 200 km/h (s)

15

13

8,9

Max. rychlost (km/h)

290

320

>360

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.