Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

iCar nebude. Apple bude hledat tělo pro svůj autonomní mozek

  12:45aktualizováno  12:45
Apple vzdává vývoj vlastního auta. Projekt Titan, který firma ovšem nikdy oficiálně nepotvrdila, nabere trochu jiný směr. Technologický obr se zaměří výhradně na vývoj technologie autonomního řízení pro auta ostatních značek.

Ilustrační snímek | foto: Apple/koláž Mobil.iDNES.cz

Apple volí stejnou cestu, kterou se vydal Google se svým projektem Alphabet. Vlastního auta iCar, o kterém se už několik let mluví, se tedy fanoušci Applu nedočkají.

Apple podle informací New York Times rozpouští tým projektu Titan, propustit už měl desítky zaměstnanců. Přitom v uplynulých měsících mohutně nabíral, lovil i u konkurence (například u Tesly). Na Apple iCar mělo pracovat přes tisíc lidí. V srdci Berlína mělo dokonce vzniknout tajné vývojové centrum, do kterého Apple lákal ke spolupráci německé odborníky (více čtěte zde). Projekt před nedávnem převzal Bob Mansfield, jeden z bývalých nejvyšších manažerů Applu nebyl ovšem spokojen s jeho vývojem

Nově do projektu letos v červenci vstoupil Dan Dodge, bývalý ředitel divize automobilového softwaru společnosti BlackBerry, což podle New York Times potvrzuje teorii o tom, že se Google zaměří na vývoj softwaru, ne na vývoj celého automobilu.

Oproti odhadům, které slibovaly příjezd Apple auta na elektrický pohon v letech 2020-21 bude tedy firma z Cupertina hledat mezi tradičními výrobci tělo (auto) pro svůj mozek, který umožní jízdu bez řidiče. Podobně jako dnes v moderních autech pracuje posádka se systémem Apple CarPlay, mohl by řidič v budoucnu využívat technologii autonomního řízení.

Z pozice automobilky, která ovšem kromě továrny na auta potřebuje také dealery, servisy a další podpůrné služby, se Apple spokojí s tím být dodavatelem pro automobilky.

V takovém případě ovšem Apple narazí na velkou konkurenci, na technologii autonomního řízení pracuje kromě konkurenčního Googlu také velké množství velkých a zavedených hráčů z autoprůmyslu.

Google už pro testování svého systému našel „hardware“ v podobě Chrysleru Pacifica. Autonomní řízení chce vyvíjet také taxikářská platforma Uber nebo čínský mamut Baidu. Auta bez řidiče ale už testují Audi, BMW, Mercedes-Benz, Nissan, Tesla, Toyota, Ford, GM, PSA nebo Volvo. A pozadu nechtějí zůstat ani dodavatelé komponent Delphi, Mobileye, Nvidia, Autoliv, Bosch nebo Valeo, které pracuje na technologii autonomního řízení ve svém vývojovém centr v Česku (čtěte zde)





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.