Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

iCar nebude. Apple bude hledat tělo pro svůj autonomní mozek

  12:45aktualizováno  12:45
Apple vzdává vývoj vlastního auta. Projekt Titan, který firma ovšem nikdy oficiálně nepotvrdila, nabere trochu jiný směr. Technologický obr se zaměří výhradně na vývoj technologie autonomního řízení pro auta ostatních značek.

Ilustrační snímek | foto: Apple/koláž Mobil.iDNES.cz

Apple volí stejnou cestu, kterou se vydal Google se svým projektem Alphabet. Vlastního auta iCar, o kterém se už několik let mluví, se tedy fanoušci Applu nedočkají.

Apple podle informací New York Times rozpouští tým projektu Titan, propustit už měl desítky zaměstnanců. Přitom v uplynulých měsících mohutně nabíral, lovil i u konkurence (například u Tesly). Na Apple iCar mělo pracovat přes tisíc lidí. V srdci Berlína mělo dokonce vzniknout tajné vývojové centrum, do kterého Apple lákal ke spolupráci německé odborníky (více čtěte zde). Projekt před nedávnem převzal Bob Mansfield, jeden z bývalých nejvyšších manažerů Applu nebyl ovšem spokojen s jeho vývojem

Nově do projektu letos v červenci vstoupil Dan Dodge, bývalý ředitel divize automobilového softwaru společnosti BlackBerry, což podle New York Times potvrzuje teorii o tom, že se Google zaměří na vývoj softwaru, ne na vývoj celého automobilu.

Oproti odhadům, které slibovaly příjezd Apple auta na elektrický pohon v letech 2020-21 bude tedy firma z Cupertina hledat mezi tradičními výrobci tělo (auto) pro svůj mozek, který umožní jízdu bez řidiče. Podobně jako dnes v moderních autech pracuje posádka se systémem Apple CarPlay, mohl by řidič v budoucnu využívat technologii autonomního řízení.

Z pozice automobilky, která ovšem kromě továrny na auta potřebuje také dealery, servisy a další podpůrné služby, se Apple spokojí s tím být dodavatelem pro automobilky.

V takovém případě ovšem Apple narazí na velkou konkurenci, na technologii autonomního řízení pracuje kromě konkurenčního Googlu také velké množství velkých a zavedených hráčů z autoprůmyslu.

Google už pro testování svého systému našel „hardware“ v podobě Chrysleru Pacifica. Autonomní řízení chce vyvíjet také taxikářská platforma Uber nebo čínský mamut Baidu. Auta bez řidiče ale už testují Audi, BMW, Mercedes-Benz, Nissan, Tesla, Toyota, Ford, GM, PSA nebo Volvo. A pozadu nechtějí zůstat ani dodavatelé komponent Delphi, Mobileye, Nvidia, Autoliv, Bosch nebo Valeo, které pracuje na technologii autonomního řízení ve svém vývojovém centr v Česku (čtěte zde)







Nejčtenější

Expediční Tatra 72 manželů Baumových
První tatra kolem světa. Cestovali s ní manželé Baumovi v roce 1935

Přezdívkou „Miss Australia“ nazývali láskyplně svoji expediční tatru Jiří a Růžena Baumovi, kteří s ní v roce 1935 podnikli cestu kolem světa. Jak se dá...  celý článek

Škoda 1101 Tudor
Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického...  celý článek

Čínská kopie modelu Jawa 250 se jmenuje Xingfu
Bizar na dvou kolech: čínská jawa, sovětské BMW a skútr od Harleye

V historii motocyklů a skútrů existuje řada modelů, u kterých ani skalní znalci motocyklů na první pohled nemají šanci uhádnout značku a výrobce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.