Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Applu smartphony nestačí, pouští se do aut

aktualizováno 
Elektronický gigant a v současnosti největší firma světa z hlediska tržní hodnoty hledá nové oblasti, ve kterých by se mohla dále rozvíjet. S nástupem elektromobilů se tak Apple poohlíží po automobilové branži. Firma prý řeší, jak postavit vlastní auto. A to prý dokonce samořiditelné.

Šéf Applu Tim Cook | foto: Profimedia.cz

Apple je znám svým přístupem, kdy rád přináší zásadní změny do některé z oblastí, a tu se tak snaží definovat. Povedlo se mu to s hudebními přehrávači iPod, smartphony iPhone a teď se pouští do chytrých hodinek. Vlastně i notebooky a klasické počítače Apple byly ve své době neobvyklými a definujícími objevy. Teď se Apple dívá, kam se posunout dál.

A jednou z oblastí, kam by mohla firma expandovat, jsou překvapivě automobily. Spekulací na toto téma se vyrojilo v poslední době více a souvisejí s tím, že Apple začal najímat inženýry z automobilového průmyslu. Speciální oddělení prý vzniklo v závěru loňského roku, práce jsou tedy teprve na začátku. Na čem konkrétně Apple pracuje, zatím nikdo s jistotou neví – tedy krom zaměstnanců, kteří to samozřejmě nemohou prozradit.

Různé zdroje však prozrazují, kam by mohl Apple směřovat. Spekulace mají velmi široký rozsah – od toho, že Apple chce sám vyvíjet lepši palubní systémy aut, přes to, že chce firma vyvíjet různá softwarová řešení pro automobily včetně algoritmů pro automatické řízení vozidel až po záměr, že Apple připraví vlastní vůz.

O vývoji samořiditelného auta hovoří například zdroje agentury Reuters. Podle zdroje, který si nepřál být jmenován, nechce Apple při vývoji pomoc od ostatních automobilek, naopak od nich přetáhl experty a snaží se postupovat vlastními silami. Firma se samozřejmě soustředí na to, co jí jde nejvíc – elektrické komponenty a software. Apple auto by samozřejmě, pokud vznikne, mělo být elektromobilem.

O podobných plánech hovoří i zdroje deníku Wall Street Journal. Podle nich Apple najal stovky zaměstnanců, kteří se novému projektu věnují jen pár kilometrů od současné centrály společnosti. Nejvyšší představitelé firmy se prý údajně měli setkat s vedením továren, které umějí vyrábět automobily na zakázku. Auto, které by mělo vzejít z projektu Titan, by se tak mohlo vyrábět třeba v továrnách Magna Steyr. WSJ však tvrdí, že chystané auto by nemělo být samořiditelné.

Že se Apple zajímá o automobilovou oblast, se může zdát na první pohled zvláštní, ale ve skutečnosti je to logické. Řada dalších firem v Silicon Valley totiž vidí v této oblasti obrovský potenciál k růstu. Vlastní samořiditelná auta vyvíjí i úhlavní rival Applu, internetový gigant Google. A třeba výrobce elektromobilů Tesla je v současnosti považován za jednu z nejprogresivnějších společností v Kalifornii a to navzdory neuspokojivým hospodářským výsledkům. Právě Tesla bývá označována za novodobý Apple, výrobce elektromobilů také firmě z Cupertina přetáhl celou řadu zaměstnanců.

A Apple nechce, aby mu odcházeli další. Měli by kam, protože vývoji samořiditelných aut se v Kalifornii věnují třeba i Mercedes a Audi. Vytvoření projektu vlastního vozu je tak možná z části obranným krokem, ale z části také cestou k dalšímu růstu firmy. Apple je navíc jednou z mála firem, pro kterou nemusí být vstup do tak náročného odvětví, jakým automobilový průmysl je, investičně problematický. Firma drží v hotovosti asi 178 miliard dolarů. To by stačilo na koupi hned několika automobilek, na vývoj a start výroby vlastního auta jsou to královské zásoby.





Nejčtenější

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Další z rubriky

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna

Motoristé zřejmě budou muset opět platit České kanceláři pojistitelů za nepojištěná vozidla. Obnovu příspěvku schválila Sněmovna v poslanecké novele zákona o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.