Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italská bestie, která neumí jezdit pomalu. Vzali jsme ji na okruh

aktualizováno 
Některé motorky se stanou legendami velmi rychle. Bezesporu mezi ně patří Aprilia RSV4 1000 RR, která sklidila úspěchy nejen v prodejních číslech, ale hlavně na závodních tratích. Aprilia prostřednictvím téhle motorky přiblížila původně závodní techniku každému. Vytáhli jsme ji na okruh.

Agresivita a rychlost z téhle motorky čiší na první pohled. Nahrbená sportovní silueta, úzká stavba, agresivní maska s trojicí světel, to vše už neodmyslitelně patří k tomuto stroji. U aprilie je ale hlavně vše přizpůsobeno rychlosti.

Vítězný koktejl

Motorka je až extrémně malá a krátká. To je samozřejmě dobře pro ovladatelnost a váhu, která se dostala až na 180 kg. V hliníkovém rámu je uchycený vidlicový čtyřválec s výkonem 201 koní, který má zcela nenapodobitelný charakter a je jedním z nejdůležitějších prvků italského superbiku.

Za většinou zábavy stojí agregát V4 schovaný v prostorovém hliníkovém rámu.

Za většinou zábavy stojí agregát V4 schovaný v prostorovém hliníkovém rámu.

Mozek motorky a to, co z ní dělá jeden z nejrychlejších strojů na trhu, je ale zraku na první pohled skryto. Závodní elektronika nese zkratku APRC (Aprilia Performance Ride Control) a kontroluje všechny důležité funkce motorky. Můžete si díky ní nastavit jeden ze tří režimů motoru, úroveň kontroly trakce, ABS, kontrolu jízdy po zadním kole a kontrolu startu. Dohromady tak vzniká vynikající koktejl, se kterým se můžete bez problémů postavit na start závodu.

Fotogalerie

Špičkové komponenty jsou použité i na zbytku motorky. Podvozek dodala značka Sachs a je plně nastavitelný. Brzdy jsou od italské značky Brembo, což samo o sobě zaručuje špičkovou kvalitu. Zajímavé jsou stupačky pro spolujezdce. Kdo se totiž posadí na miniaturní sedátko za řidičem, musí být tak trochu šílený. Pohodlí tu opravdu nehledejte. V technickém průkazu ale dva jezdci figurují, takže stačí jen najít někoho dostatečně šíleného, aby se za vás na tuhle bestii posadil.

Na silnici si neužijete

Může vás zajímat

Aprilia RSV 1000R

Aprilia RSV 1000R

Cena 135.000,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Většina současných superbiků je pro běžný provoz v podstatě nevhodná. Ne že by to s nimi na silnici nešlo, ale všechny legální rychlosti dosáhnete na první rychlostní stupeň, a pokud jedete v jejich mezích, motorka se nechová zrovna příkladně. Vaše ruce budou trpět a ovladatelnost stroje není zdaleka tak dobrá, jako když se motorku pokusíte dostat na její limit na závodní trati. A protože Aprilii RSV4 si nebudete kupovat na dojíždění do práce, vydali jsme se s ní na závodní okruh do Mostu, kde může ukázat, co v ní vězí.

První kola na trati projíždím ve volném tempu, aby se zahřály gumy. K tomu je vhodné pustit kontrolu trakce naplno a zkoušet její limity. V tomto případě přicházejí velmi brzy, protože přenést brutální výkon vidlicového čtyřválce na asfalt je i pro okruhové pneumatiky velmi náročné. Jakmile necitlivě přidáte plyn v náklonu, začne na vás blikat kontrolka na palubní desce. To je ale vše, co vás upozorní na to, že je něco špatně. Motorka dál pokračuje v oblouku a neztratí nic ze své rychlosti.

Na silnici se s ní jezdit dá, patří ale hlavně na závodní okruh.

Na silnici se s ní jezdit dá, patří ale hlavně na závodní okruh.

Kontrolu trakce můžete za jízdy nastavovat na řídítku dvěma tlačítky. Vše pak vidíte na palubní desce, kterou můžete nastavit do okruhového režimu. Není to ale samozřejmě jen na elektronice. 

RSV4 je totiž neskutečně dobře ovladatelná. Do zatáček se vrhá sama a překlápět motorku v retardéru je samozřejmé a snadné. Podvozek vás podrží i na nerovném povrchu a vy tak téměř cítíte ve svých rukou přední kolo.

Brzdy doslova excelují. Když se řítíte rychlostí přes 250 km/hod po cílové rovince, nechce se vám věřit, jak pozdě můžete začít brzdit. Bremba se zakousnou do kotoučů a zpomalí motorku s neuvěřitelnou razancí. Pokud to přeženete, je tu ABS, které se postará, aby se ani jedno z kol nedostalo do nebezpečného smyku.

Nejvíc zábavy si užijete na závodním okruhu, kde se vaším největším nepřítelem...

Nejvíc zábavy si užijete na závodním okruhu, kde se vaším největším nepřítelem stanou stopky.

Ohromující je i zvukový doprovod vidlicového motoru, který i se sériovým výfukem dokáže vykouzlit něco, z čeho vám naskočí husí kůže. Při každém zrychlení budete motor vytáčet až k omezovači a těšit se na štěkání V4, které vás čeká. Jakmile se s motorkou sžijete, začnou vás zajímat už jen stopky. Budete se hnát za každou vteřinou a aprilia vám bude pomáhat.

Pro jediný účel

Aprilia RSV4 1000 RR rozhodně není motorka pro každého a zcela určitě se nehodí pro začátečníky. Není ani univerzální, ani praktická, pro rohlíky si na ní jezdit nebudete, a pokud budete chtít jezdit po městě, musíte začít zodpovědně navštěvovat posilovnu. Umí jen jedno: být rychlá. A umí to až neskutečně dobře.

Pokud si chcete tuhle italskou milenku pořídit, budete muset sáhnout hlouběji do kapsy a připravit si bez desetikoruny 450 tisíc. Za ně ale dostanete motorku, se kterou můžete v podstatě okamžitě vyrazit na závodní trať a zažít pocity nejlepších jezdců světa. A to za to rozhodně stojí.

Aprilia RSV4 1000 RR

Motor: čtyřdobý, kapalinou chlazený vidlicový čtyřválec
Objem: 999,6 ccm
Výkon: 148 kW (201HP) při 13000 ot.
Točivý moment: 115 Nm. při 10500 ot.
Suchá hmotnost: 180 kg
Cena: 449 990 Kč

Autoři:


Témata: Most, silnice, Aprilia


Nejčtenější

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Další z rubriky

Moderní dobu prozrazuje čirý světlomet.
První jízda na Jawě 350 OHC z Číny: mírný pokrok v mezích socialismu

Žádná motorka na silnici nepřitahuje tolik zájmu starších generací jako nová Jawa 350 OHC. Češi prostě Jawu stále milují a dotazy na cenu a původ motorky na...  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.