Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italská bestie, která neumí jezdit pomalu. Vzali jsme ji na okruh

aktualizováno 
Některé motorky se stanou legendami velmi rychle. Bezesporu mezi ně patří Aprilia RSV4 1000 RR, která sklidila úspěchy nejen v prodejních číslech, ale hlavně na závodních tratích. Aprilia prostřednictvím téhle motorky přiblížila původně závodní techniku každému. Vytáhli jsme ji na okruh.

Agresivita a rychlost z téhle motorky čiší na první pohled. Nahrbená sportovní silueta, úzká stavba, agresivní maska s trojicí světel, to vše už neodmyslitelně patří k tomuto stroji. U aprilie je ale hlavně vše přizpůsobeno rychlosti.

Vítězný koktejl

Motorka je až extrémně malá a krátká. To je samozřejmě dobře pro ovladatelnost a váhu, která se dostala až na 180 kg. V hliníkovém rámu je uchycený vidlicový čtyřválec s výkonem 201 koní, který má zcela nenapodobitelný charakter a je jedním z nejdůležitějších prvků italského superbiku.

Za většinou zábavy stojí agregát V4 schovaný v prostorovém hliníkovém rámu.

Za většinou zábavy stojí agregát V4 schovaný v prostorovém hliníkovém rámu.

Mozek motorky a to, co z ní dělá jeden z nejrychlejších strojů na trhu, je ale zraku na první pohled skryto. Závodní elektronika nese zkratku APRC (Aprilia Performance Ride Control) a kontroluje všechny důležité funkce motorky. Můžete si díky ní nastavit jeden ze tří režimů motoru, úroveň kontroly trakce, ABS, kontrolu jízdy po zadním kole a kontrolu startu. Dohromady tak vzniká vynikající koktejl, se kterým se můžete bez problémů postavit na start závodu.

Fotogalerie

Špičkové komponenty jsou použité i na zbytku motorky. Podvozek dodala značka Sachs a je plně nastavitelný. Brzdy jsou od italské značky Brembo, což samo o sobě zaručuje špičkovou kvalitu. Zajímavé jsou stupačky pro spolujezdce. Kdo se totiž posadí na miniaturní sedátko za řidičem, musí být tak trochu šílený. Pohodlí tu opravdu nehledejte. V technickém průkazu ale dva jezdci figurují, takže stačí jen najít někoho dostatečně šíleného, aby se za vás na tuhle bestii posadil.

Na silnici si neužijete

Může vás zajímat

Aprilia RSV 1000R

Aprilia RSV 1000R

Cena 135.000,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Většina současných superbiků je pro běžný provoz v podstatě nevhodná. Ne že by to s nimi na silnici nešlo, ale všechny legální rychlosti dosáhnete na první rychlostní stupeň, a pokud jedete v jejich mezích, motorka se nechová zrovna příkladně. Vaše ruce budou trpět a ovladatelnost stroje není zdaleka tak dobrá, jako když se motorku pokusíte dostat na její limit na závodní trati. A protože Aprilii RSV4 si nebudete kupovat na dojíždění do práce, vydali jsme se s ní na závodní okruh do Mostu, kde může ukázat, co v ní vězí.

První kola na trati projíždím ve volném tempu, aby se zahřály gumy. K tomu je vhodné pustit kontrolu trakce naplno a zkoušet její limity. V tomto případě přicházejí velmi brzy, protože přenést brutální výkon vidlicového čtyřválce na asfalt je i pro okruhové pneumatiky velmi náročné. Jakmile necitlivě přidáte plyn v náklonu, začne na vás blikat kontrolka na palubní desce. To je ale vše, co vás upozorní na to, že je něco špatně. Motorka dál pokračuje v oblouku a neztratí nic ze své rychlosti.

Na silnici se s ní jezdit dá, patří ale hlavně na závodní okruh.

Na silnici se s ní jezdit dá, patří ale hlavně na závodní okruh.

Kontrolu trakce můžete za jízdy nastavovat na řídítku dvěma tlačítky. Vše pak vidíte na palubní desce, kterou můžete nastavit do okruhového režimu. Není to ale samozřejmě jen na elektronice. 

RSV4 je totiž neskutečně dobře ovladatelná. Do zatáček se vrhá sama a překlápět motorku v retardéru je samozřejmé a snadné. Podvozek vás podrží i na nerovném povrchu a vy tak téměř cítíte ve svých rukou přední kolo.

Brzdy doslova excelují. Když se řítíte rychlostí přes 250 km/hod po cílové rovince, nechce se vám věřit, jak pozdě můžete začít brzdit. Bremba se zakousnou do kotoučů a zpomalí motorku s neuvěřitelnou razancí. Pokud to přeženete, je tu ABS, které se postará, aby se ani jedno z kol nedostalo do nebezpečného smyku.

Nejvíc zábavy si užijete na závodním okruhu, kde se vaším největším nepřítelem...

Nejvíc zábavy si užijete na závodním okruhu, kde se vaším největším nepřítelem stanou stopky.

Ohromující je i zvukový doprovod vidlicového motoru, který i se sériovým výfukem dokáže vykouzlit něco, z čeho vám naskočí husí kůže. Při každém zrychlení budete motor vytáčet až k omezovači a těšit se na štěkání V4, které vás čeká. Jakmile se s motorkou sžijete, začnou vás zajímat už jen stopky. Budete se hnát za každou vteřinou a aprilia vám bude pomáhat.

Pro jediný účel

Aprilia RSV4 1000 RR rozhodně není motorka pro každého a zcela určitě se nehodí pro začátečníky. Není ani univerzální, ani praktická, pro rohlíky si na ní jezdit nebudete, a pokud budete chtít jezdit po městě, musíte začít zodpovědně navštěvovat posilovnu. Umí jen jedno: být rychlá. A umí to až neskutečně dobře.

Pokud si chcete tuhle italskou milenku pořídit, budete muset sáhnout hlouběji do kapsy a připravit si bez desetikoruny 450 tisíc. Za ně ale dostanete motorku, se kterou můžete v podstatě okamžitě vyrazit na závodní trať a zažít pocity nejlepších jezdců světa. A to za to rozhodně stojí.

Aprilia RSV4 1000 RR

Motor: čtyřdobý, kapalinou chlazený vidlicový čtyřválec
Objem: 999,6 ccm
Výkon: 148 kW (201HP) při 13000 ot.
Točivý moment: 115 Nm. při 10500 ot.
Suchá hmotnost: 180 kg
Cena: 449 990 Kč

Autoři:


Témata: Most, silnice, Aprilia


Nejčtenější

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Další z rubriky

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Nový model skútru Lambretta představený v italské padově
Autofotka týdne: Lambretta je zpátky, bývala slavnější než Vespa

Přesně 70 let po zahájení výroby skútrů se představila znovuzrozená italská značka Lambretta. Její skútry se po dlouhá desetiletí vyvážely do celého světa a v...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Yamaha Grizzly 700 EPS
Yamaha Grizzly 700 EPS

r.v. 2011, naj. 4 000 km
284 999 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.