Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šejkové ruinují konta: první arabský supersport je plný zlata a diamantů

aktualizováno 
Prozatím nepříliš známý libanonský výrobce W Motors ukázal na autosalonu v Kataru svůj supersport Lykan Hypersport. Podle výrobce je to první arabské supersportovní auto. Plánovaných sedm kusů se prodalo okamžitě a další objednávky se prý jen hrnou.

Lykan Hypersport | foto: W Motors

Lykan Hypersport nevypadá špatně. Vzhledově rozhodně náleží mezi supersportovní auta, ač nic převratného nepřináší. Řekněme, že vzorem mu mohly být modely Lamborghini. Mezi supersporty bude novinka rozhodně patřit i díky výkonům. Plochý, uprostřed uložený šestiválec s dvojicí turbodmychadel má výkon 750 koní a točivý moment rovných 1 000 Nm.

Fotogalerie

Podle výrobce tak lykan dokáže jet až 395 kilometrů za hodinu a na stovku se dostane za 2,8 sekundy. Jelikož auto ještě nejezdí, tak údaje výrobce nelze ověřit, ale vypadají impozantně.

Bejrútská automobilka je v každém případě hodně sebevědomá co se ceny týče. Za auto si žádá v přepočtu téměř 65 milionů korun, což je dvojnásobek ceny doposud nejdražšího sériového supersportu Bugatti Veyron.

Tak vysokou částku by jistě malosériová produkce a technické parametry neospravedlnily. W Motors proto auto pořádně vyzdobil, což se jistě především lokálním zájemcům z Arabského poloostrova bude líbit. A podle prvotního zájmu z katarského autosalonu se jim to opravdu velmi líbí.

Lykan Hypersport

Auto je hojně ozdobeno drahými kameny. Diamanty najdeme na tradičních i netradičních místech. Třeba v LED světlometech je to pravděpodobně první užití takto drahého materiálu. Použití drahokamů v interiéru bude záležet na vkusu a peněžence konkrétního majitele, každý ovšem dostane luxusní klíček dálkového ovladače, který je diamanty pořádně vyzdobený.

V interiéru majitele potěší i originálně tvarovaná sedadla, jejichž kůže je sešita zlatou nití. Netradičním prvkem sériové výbavy jsou náramkové hodinky Cyrus Klepcys, jejichž cena atakuje v přepočtu čtyřmilionovou hodnotu.

Lykan Hypersport

Novinka neohromí jen luxusními doplňky, ty lze ostatně nalepit na jakékoliv auto. Lykan se pravděpodobně stane prvním sériovým autem s holografickým displejem. Přes něj bude možné ovládat audiosystém, navigaci a další multimediální funkce. Futuristický je i přístrojový štít s multidisplejem, který ukáže všemožné údaje včetně přetížení.

W Motors se lykanem pochlubili již loni. Nyní je na světě finální podoba auta, ale na interiéru se ještě pracuje. Termín, kdy si první šejkové odvezou lykan do svých klimatizovaných garáží, zatím nebyl stanoven. Auto má vznikat v Itálii, ale pokud výroba přesáhne původně plánovaný počet sedmi kusů, pravděpodobně ji firma přesune dál na východ.

Autor:




Nejčtenější

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.