Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šejkové ruinují konta: první arabský supersport je plný zlata a diamantů

aktualizováno 
Prozatím nepříliš známý libanonský výrobce W Motors ukázal na autosalonu v Kataru svůj supersport Lykan Hypersport. Podle výrobce je to první arabské supersportovní auto. Plánovaných sedm kusů se prodalo okamžitě a další objednávky se prý jen hrnou.

Lykan Hypersport | foto: W Motors

Lykan Hypersport nevypadá špatně. Vzhledově rozhodně náleží mezi supersportovní auta, ač nic převratného nepřináší. Řekněme, že vzorem mu mohly být modely Lamborghini. Mezi supersporty bude novinka rozhodně patřit i díky výkonům. Plochý, uprostřed uložený šestiválec s dvojicí turbodmychadel má výkon 750 koní a točivý moment rovných 1 000 Nm.

Fotogalerie

Podle výrobce tak lykan dokáže jet až 395 kilometrů za hodinu a na stovku se dostane za 2,8 sekundy. Jelikož auto ještě nejezdí, tak údaje výrobce nelze ověřit, ale vypadají impozantně.

Bejrútská automobilka je v každém případě hodně sebevědomá co se ceny týče. Za auto si žádá v přepočtu téměř 65 milionů korun, což je dvojnásobek ceny doposud nejdražšího sériového supersportu Bugatti Veyron.

Tak vysokou částku by jistě malosériová produkce a technické parametry neospravedlnily. W Motors proto auto pořádně vyzdobil, což se jistě především lokálním zájemcům z Arabského poloostrova bude líbit. A podle prvotního zájmu z katarského autosalonu se jim to opravdu velmi líbí.

Lykan Hypersport

Auto je hojně ozdobeno drahými kameny. Diamanty najdeme na tradičních i netradičních místech. Třeba v LED světlometech je to pravděpodobně první užití takto drahého materiálu. Použití drahokamů v interiéru bude záležet na vkusu a peněžence konkrétního majitele, každý ovšem dostane luxusní klíček dálkového ovladače, který je diamanty pořádně vyzdobený.

V interiéru majitele potěší i originálně tvarovaná sedadla, jejichž kůže je sešita zlatou nití. Netradičním prvkem sériové výbavy jsou náramkové hodinky Cyrus Klepcys, jejichž cena atakuje v přepočtu čtyřmilionovou hodnotu.

Lykan Hypersport

Novinka neohromí jen luxusními doplňky, ty lze ostatně nalepit na jakékoliv auto. Lykan se pravděpodobně stane prvním sériovým autem s holografickým displejem. Přes něj bude možné ovládat audiosystém, navigaci a další multimediální funkce. Futuristický je i přístrojový štít s multidisplejem, který ukáže všemožné údaje včetně přetížení.

W Motors se lykanem pochlubili již loni. Nyní je na světě finální podoba auta, ale na interiéru se ještě pracuje. Termín, kdy si první šejkové odvezou lykan do svých klimatizovaných garáží, zatím nebyl stanoven. Auto má vznikat v Itálii, ale pokud výroba přesáhne původně plánovaný počet sedmi kusů, pravděpodobně ji firma přesune dál na východ.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Cayenne S Diesel
Stuttgart zakáže vjezd dieselům starším než čtyři roky

Od roku 2018 budou v případě smogové situace do vybraných částí Stuttgartu smět jen dieselová auta splňující normu Euro 6. Těm nejstarším nebudou v té době ani...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Výrobci elektromobilů mají problém: spekulanty s důležitým kobaltem

Zapomeňte na zlato, kobalt je vzácný materiál, který nyní hýbe světem. Vzácný materiál totiž vylepšuje vlastnosti Li-Ion baterií, které používáme nejen v...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo...  celý článek

KTM 1290 Super Adventure
Nejsilnějšímu motorkářskému SUV moderní elektronika skvěle pomáhá

Stejně jako u aut je i u motorek stále vyhledávanější kategorie SUV, které se ovšem v jednostopém světě říká „cestovní enduro“. Jenže u motorek místo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.