Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Terminátor se v kauze TDI ukázal jako zelený pokrytec

  8:00aktualizováno  8:00
Těžko domýšlet, jakou hlášku ze svých filmů by asi hollywoodská hvězda Arnold Schwarzenegger použila, kdyby se nyní setkala s představiteli VW. Každopádně by z toho garnitura koncernu nevyšla dobře, ze zveřejněného postoje bývalého guvernéra Kalifornie na téma "emise TDI motorů" je to více než patrné.

Arnold Schwarzenegger (24. června 2013) | foto: Reuters

Navíc se zdá, že to není poprvé, kdy mu automobilka hnula žlučí. „Jsem neskutečně rozzlobený, já i můj starý přítel a skvělý fotograf John Decker. Pamatuji si, když jsme kdysi schvalovali emisní normy v Kalifornii, Volkswagen u toho byl a div, že nás nežaloval,“ zlobí se bývalý guvernér.

Aféra dieselgate

„Později mě požádali o setkání a já se jich zeptal, proč nedělají elektrická auta,“ líčí. „Protože máme tak čisté diesely,“ oni na to. „Tak jsem je požádal, ať tu jejich čistou naftu přede mnou vypijí, což pochopitelně neudělali. Doufám, že automobilky tento vzkaz slyší jasně a zřetelně. Zákazníci chtějí čistší auta a neustoupí ani o píď.“

Tato rétorika se jistě i přes drobné závady v logice slučuje s „zelenou“ politikou, kterou Schwarzenegger Kalifornii naordinoval například podpisem protokolu z roku 2006 omezující tvorbu skleníkových plynů a jiných zplodin.

Tak trochu se však rozchází s obsahem jeho garáže. Podle serveru autoevolution.com se v ní ukrývá Mercedes SLS AMG, Bentley Continental Supersports, Dodge Chalenger nebo náklaďák Mercedes Unimog.

Arnoldovým asi nejznámějším autem je terénní obluda Hummer H1 se spotřebou, ze které má normální smrtelník mdloby a zelený aktivista infarkt. Říká se dokonce, že právě na Schwarzeneggerův popud vzniklo civilní provedení tohoto původně vojenského speciálu.

Nelegračnější je ovšem ve stávající situaci fakt, že Terminátorově garáži vévodí Bugatti Veyron, monstrum všech monster, vyrobené právě Volkswagenem.

Problémový motor od VW jsme si prohlédli zblízka. Poradíme, jak ho poznat:

Autoři:




Nejčtenější

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Další z rubriky

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.