Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Terminátor se v kauze TDI ukázal jako zelený pokrytec

  8:00aktualizováno  8:00
Těžko domýšlet, jakou hlášku ze svých filmů by asi hollywoodská hvězda Arnold Schwarzenegger použila, kdyby se nyní setkala s představiteli VW. Každopádně by z toho garnitura koncernu nevyšla dobře, ze zveřejněného postoje bývalého guvernéra Kalifornie na téma "emise TDI motorů" je to více než patrné.

Arnold Schwarzenegger (24. června 2013) | foto: Reuters

Navíc se zdá, že to není poprvé, kdy mu automobilka hnula žlučí. „Jsem neskutečně rozzlobený, já i můj starý přítel a skvělý fotograf John Decker. Pamatuji si, když jsme kdysi schvalovali emisní normy v Kalifornii, Volkswagen u toho byl a div, že nás nežaloval,“ zlobí se bývalý guvernér.

Aféra dieselgate

„Později mě požádali o setkání a já se jich zeptal, proč nedělají elektrická auta,“ líčí. „Protože máme tak čisté diesely,“ oni na to. „Tak jsem je požádal, ať tu jejich čistou naftu přede mnou vypijí, což pochopitelně neudělali. Doufám, že automobilky tento vzkaz slyší jasně a zřetelně. Zákazníci chtějí čistší auta a neustoupí ani o píď.“

Tato rétorika se jistě i přes drobné závady v logice slučuje s „zelenou“ politikou, kterou Schwarzenegger Kalifornii naordinoval například podpisem protokolu z roku 2006 omezující tvorbu skleníkových plynů a jiných zplodin.

Tak trochu se však rozchází s obsahem jeho garáže. Podle serveru autoevolution.com se v ní ukrývá Mercedes SLS AMG, Bentley Continental Supersports, Dodge Chalenger nebo náklaďák Mercedes Unimog.

Arnoldovým asi nejznámějším autem je terénní obluda Hummer H1 se spotřebou, ze které má normální smrtelník mdloby a zelený aktivista infarkt. Říká se dokonce, že právě na Schwarzeneggerův popud vzniklo civilní provedení tohoto původně vojenského speciálu.

Nelegračnější je ovšem ve stávající situaci fakt, že Terminátorově garáži vévodí Bugatti Veyron, monstrum všech monster, vyrobené právě Volkswagenem.

Problémový motor od VW jsme si prohlédli zblízka. Poradíme, jak ho poznat:

Autoři:




Nejčtenější

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.