Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Asfalt z brněnského okruhu jde do dražby

  14:30aktualizováno  14:30
Masarykův okruh, jedno z nejvýznamnějších světových motoristických kolbišť, ukáže návštěvníkům novou podobu. Část té staré si lidé budou moci koupit.

Mluvčí Automotodromu Brno Lenka Nestrojilová se starým asfaltem z okruhu, který se bude dražit v charitativní aukci. | foto: Radek MičaMF DNES

Modernizace autodromu se chýlí ke konci, přičemž nejdůležitější změnou bude nepochybně nový povrch na celé pět a půl kilometru dlouhé trase.

Výrazně díky tomu vzroste bezpečnost jezdců. "Kvůli zvlněné vozovce v některých zatáčkách mohli mít potíže především motorkáři, jejichž stroje nejsou tak stabilní a jezdí vysokou rychlostí," řekla mluvčí Automotodromu Brno Lenka Nestrojilová.

Vylepšené závodiště má upevnit pozici brněnských organizátorů v mezinárodní soutěži Grand Prix, která každým rokem přiláká do Brna desetitisíce návštěvníků, z toho velkou část cizinců. Loni závod zaznamenal rekordní návštěvu 245 tisíc lidí.

Na začátku oprav panovaly obavy, že by hladký průběh prací mohlo zhatit špatné počasí. V současnosti už je jasné, že budou hotové počátkem května.

Představitelé okruhu se rozhodli vydražit asfaltové kostky, které vyřízli ze silnice před rekonstrukcí.

"Výtěžek dražby poputuje na charitu. Zatím pro ni nemáme vybraného partnera, ale do května jej najdeme," říká Nestrojilová. Dražby se může účastnit každý, kdo se 18. května přijde podívat na slavnostní přestřižení pásky opraveného Masarykova okruhu.

Vyššího komfortu si jistě všimnou milovníci jednostopých strojů, kteří budou stát či sedět na tribuně a povzbuzovat své oblíbence. Hlavně diváci na tribuně F.

Dříve nepříliš pohodlný a kamenitý sektor ve svahu se již loni částečně proměnil ve schůdky, jež by měly být k sezení příjemnější. A letos se modul prodlouží o několik dalších řad.

Aby byl zachován stejný standard pro všechny diváky, bude tato zóna nově vybavena. "Přikoupili jsme tam obrazovku," říká ředitelka okruhu Ivana Ulmanová.

I v letošním roce zůstanou zachovány doplňkové služby pro veřejnost. Automotodrom již tradičně nabídne motoškolu, kde pokročilejší jezdce seznamuje se zásadami bezpečné jízdy a učí je, jak najít optimální stopu v zatáčce.

Zůstanou i jízdy veřejnosti, přestože tam loni jeden ze zákazníků vlastní vinou utrpěl smrtelný úraz. Přibude i možnost jít si zajezdit po okruhu na kolečkových bruslích.

Investice 150 milionů do nové závodní dráhy nejspíš není pro nejbližší roky posledním výdajem. "Chtěli bychom opravit řídící věž, asi za čtyři roky. Je to socialistická stavba, v níž se potýkáme například s katastrofální izolací. A promotéři jsou ze světa zvyklí na dokonalý komfort," uvedla Ulmanová.

Jinou podobu by mohly mít také stupně vítězů. Jsou totiž na úrovni země, což není pro jezdce úplně bezpečné.

"Takový Lorenzo nebo Rossi, to jsou VIP osoby. Neměli by být níže než diváci, ale nad nimi. Fanoušci by je totiž mohli, třeba i nechtěně, zranit," vysvětlila ředitelka.

Hudbou budoucnosti jsou stálé tribuny. Na okruhu musejí za vypůjčení přenosných tribun platit každoročně miliony korun. "Nové pevné tribuny jsou pro nás zcela finančně nedostupné," posteskla si ředitelka. Pochvaluje si ale dosavadní práce na rekonstrukci. Zatím se prý neobjevil jediný problém.

Výměna povrchu na Brněnském okruhu

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.