Mluvčí Automotodromu Brno Lenka Nestrojilová se starým asfaltem z okruhu, který se bude dražit v charitativní aukci.

Mluvčí Automotodromu Brno Lenka Nestrojilová se starým asfaltem z okruhu, který se bude dražit v charitativní aukci. | foto: Radek Miča, MF DNES

Asfalt z brněnského okruhu jde do dražby

  • 2
Masarykův okruh, jedno z nejvýznamnějších světových motoristických kolbišť, ukáže návštěvníkům novou podobu. Část té staré si lidé budou moci koupit.

Modernizace autodromu se chýlí ke konci, přičemž nejdůležitější změnou bude nepochybně nový povrch na celé pět a půl kilometru dlouhé trase.

Výrazně díky tomu vzroste bezpečnost jezdců. "Kvůli zvlněné vozovce v některých zatáčkách mohli mít potíže především motorkáři, jejichž stroje nejsou tak stabilní a jezdí vysokou rychlostí," řekla mluvčí Automotodromu Brno Lenka Nestrojilová.

Vylepšené závodiště má upevnit pozici brněnských organizátorů v mezinárodní soutěži Grand Prix, která každým rokem přiláká do Brna desetitisíce návštěvníků, z toho velkou část cizinců. Loni závod zaznamenal rekordní návštěvu 245 tisíc lidí.

Na začátku oprav panovaly obavy, že by hladký průběh prací mohlo zhatit špatné počasí. V současnosti už je jasné, že budou hotové počátkem května.

Představitelé okruhu se rozhodli vydražit asfaltové kostky, které vyřízli ze silnice před rekonstrukcí.

"Výtěžek dražby poputuje na charitu. Zatím pro ni nemáme vybraného partnera, ale do května jej najdeme," říká Nestrojilová. Dražby se může účastnit každý, kdo se 18. května přijde podívat na slavnostní přestřižení pásky opraveného Masarykova okruhu.

Vyššího komfortu si jistě všimnou milovníci jednostopých strojů, kteří budou stát či sedět na tribuně a povzbuzovat své oblíbence. Hlavně diváci na tribuně F.

Dříve nepříliš pohodlný a kamenitý sektor ve svahu se již loni částečně proměnil ve schůdky, jež by měly být k sezení příjemnější. A letos se modul prodlouží o několik dalších řad.

Aby byl zachován stejný standard pro všechny diváky, bude tato zóna nově vybavena. "Přikoupili jsme tam obrazovku," říká ředitelka okruhu Ivana Ulmanová.

I v letošním roce zůstanou zachovány doplňkové služby pro veřejnost. Automotodrom již tradičně nabídne motoškolu, kde pokročilejší jezdce seznamuje se zásadami bezpečné jízdy a učí je, jak najít optimální stopu v zatáčce.

Zůstanou i jízdy veřejnosti, přestože tam loni jeden ze zákazníků vlastní vinou utrpěl smrtelný úraz. Přibude i možnost jít si zajezdit po okruhu na kolečkových bruslích.

Investice 150 milionů do nové závodní dráhy nejspíš není pro nejbližší roky posledním výdajem. "Chtěli bychom opravit řídící věž, asi za čtyři roky. Je to socialistická stavba, v níž se potýkáme například s katastrofální izolací. A promotéři jsou ze světa zvyklí na dokonalý komfort," uvedla Ulmanová.

Jinou podobu by mohly mít také stupně vítězů. Jsou totiž na úrovni země, což není pro jezdce úplně bezpečné.

"Takový Lorenzo nebo Rossi, to jsou VIP osoby. Neměli by být níže než diváci, ale nad nimi. Fanoušci by je totiž mohli, třeba i nechtěně, zranit," vysvětlila ředitelka.

Hudbou budoucnosti jsou stálé tribuny. Na okruhu musejí za vypůjčení přenosných tribun platit každoročně miliony korun. "Nové pevné tribuny jsou pro nás zcela finančně nedostupné," posteskla si ředitelka. Pochvaluje si ale dosavadní práce na rekonstrukci. Zatím se prý neobjevil jediný problém.

Výměna povrchu na Brněnském okruhu