Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ochrana před supy silnic: jednotná linka asistenčních služeb 1224

aktualizováno 
Jednoduché telefonní číslo 1224 se v době, kdy většina silnic v Česku klouže, vyplatí zapamatovat. Česká kancelář pojistitelů, která sdružuje pojišťovny, speciální linku zřídila jako ochranu před takzvanými crash huntery, supy, kteří loví vystresované účastníky nehod.

Přívaly sněhu zasypaly s přelomem roku silnice, o nehody není nouze. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Od konce loňského roku funguje linka pomoci řidičům 1224, která pomůže po nehodě nebo při poruše vozidla. Je to jakýsi rozcestník, který vede na oficiální asistenční služby pojišťoven, které poskytují odtahovou službu a servis. Operátor ověří, u jaké pojišťovny má vůz sjednané pojištění, a hovor bude přesměrován na příslušnou asistenční společnost.

Česká kancelář pojistitelů se tak snaží eliminovat často nekvalitní služby neautorizovaných poskytovatelů - supů, kteří číhají na exponovaných místech a jsou napojeni na různé dispečinky, takže bývají u nehody ještě před policií, záchrankou a často i dřív, než účastníci nehod stačí kamkoliv zavolat.

Auta lovců nehod se neustále pohybují po frekventovaných tepnách, postávají u benzinek, nájezdů na dálnice a nabízejí bourajícím řidičům opravu, odtah, vyřízení všech náležitostí a často zapůjčení náhradního vozu. Tvrdí, že všechno uhradí pojišťovny. Často předražené servisní práce a půjčovné za náhradní vozy ale odmítají pojišťovny platit, supové je pak vymáhají po řidičích. Mnohdy jde o desítky tisíc.

Nová linka pomoci řidičům platí bez ohledu na to, u jaké pojišťovny je klient pojištěn, takže nahradí kontakt na jednotlivé asistenční služby, funguje ale jen v Česku. Číslo na novou jednotnou telefonní linku má být vytištěno i na nově vydávaných zelených kartách, které jsou dokladem o sjednaném povinném ručení.





Nejčtenější

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Další z rubriky

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Sbarro Mojave
Autofotka týdne: Hvězdou ženevského autosalonu je hot-rod budoucnosti

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Nejšílenější kreace vozí na autosalon do Ženevy, který právě v neděli 19. března končí, tradičně Franco Sbarro. V expozici slavného designéra, který dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.