Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ochrana před supy silnic: jednotná linka asistenčních služeb 1224

aktualizováno 
Jednoduché telefonní číslo 1224 se v době, kdy většina silnic v Česku klouže, vyplatí zapamatovat. Česká kancelář pojistitelů, která sdružuje pojišťovny, speciální linku zřídila jako ochranu před takzvanými crash huntery, supy, kteří loví vystresované účastníky nehod.

Přívaly sněhu zasypaly s přelomem roku silnice, o nehody není nouze. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Od konce loňského roku funguje linka pomoci řidičům 1224, která pomůže po nehodě nebo při poruše vozidla. Je to jakýsi rozcestník, který vede na oficiální asistenční služby pojišťoven, které poskytují odtahovou službu a servis. Operátor ověří, u jaké pojišťovny má vůz sjednané pojištění, a hovor bude přesměrován na příslušnou asistenční společnost.

Česká kancelář pojistitelů se tak snaží eliminovat často nekvalitní služby neautorizovaných poskytovatelů - supů, kteří číhají na exponovaných místech a jsou napojeni na různé dispečinky, takže bývají u nehody ještě před policií, záchrankou a často i dřív, než účastníci nehod stačí kamkoliv zavolat.

Auta lovců nehod se neustále pohybují po frekventovaných tepnách, postávají u benzinek, nájezdů na dálnice a nabízejí bourajícím řidičům opravu, odtah, vyřízení všech náležitostí a často zapůjčení náhradního vozu. Tvrdí, že všechno uhradí pojišťovny. Často předražené servisní práce a půjčovné za náhradní vozy ale odmítají pojišťovny platit, supové je pak vymáhají po řidičích. Mnohdy jde o desítky tisíc.

Nová linka pomoci řidičům platí bez ohledu na to, u jaké pojišťovny je klient pojištěn, takže nahradí kontakt na jednotlivé asistenční služby, funguje ale jen v Česku. Číslo na novou jednotnou telefonní linku má být vytištěno i na nově vydávaných zelených kartách, které jsou dokladem o sjednaném povinném ručení.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Volkswagen Caddy 1.6TDI BMT...
Volkswagen Caddy 1.6TDI BMT...

r.v. 2013, naj. 79 000 km, diesel
217 800 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.