Na detroitský autosalon 2004, kterým milovníci automobilů na začátku ledna začnou "automobilový rok", je totiž přichystána premiéra kabrioletu odvozeného z DB9 pojmenovaná Volante.
Automobil bude mít, jak se na moderní kabriolety sluší a patří, elektricky ovládanou střechu. Z uzavřeného kupátka se na krasavce "nahoře bez" promění za 17 sekund. Stačí stisknout jediný knoflík.
Střecha se složí za zadní sedadla, ale i tak by Jamesi Bondovi (Aston Martin je jeho oblíbené "nádobíčko") mělo zbýt 197 litrů prostoru pro zavazadla.
Automobilka chce v průběhu příštího roku prodat na 2000 vozů DB9, z toho by přibližně 50% mělo připadnout na kabriolet volante. |
Parametry motoru dávají tušit, že koketování s rychlostmi atakujícími třístovku by nemělo být nereálné. Z 0 na 100 km/h by pak DB9 Volante měl vystřelit přibližně za 5 sekund.
Volante (italsky) - létající, létací; volant |
Sportovní vůz tradiční automobilky, musí mít též tradiční uspořádání s motorem vpředu a pohonem kol zadní nápravy. 4,7 metru dlouhý kabriolet to splňuje bezezbytku. Po lednové premiéře bude Aston Martin zájemce ještě chvíli napínat a s podzimem pak dodá první kousky. Cena vozu by měla být okolo 150 tisíc euro.
4.ledna 2004 představí Aston Martin již 13 kabriolet v historii automobilky. Vše začalo v roce 1950 modelem DB2, z dalších stojí za zmínku kabriolety DB4, DB5 a DB7. Bude též prvním kabrioletem vyráběným v nové továrně v Gaydonu. |
Sportovní vůz tradiční automobilky, musí mít též tradiční uspořádání s motorem vpředu a pohonem kol zadní nápravy. |
Šelma z britských ostrovů pod kapotou skrývá motor "známý" z kupátka: čtyřicetiosmiventilový dvanáctiválec do V, s šesti litry objemu, dávající výkon 331 kW / 450 koní. |