Aston Martin DB9 Volante - třístovkou beze střechy

  • 10
Aston Martin DB9 vystartuje k prvním zákazníkům na jaře 2004, už nyní ale všem motá hlavu jiné "žihadlo" britské automobilky. Už při představení verze coupé na autosalonu ve Frankfurtu (v září 2003) bylo více než jasné, že nezůstane jen u něj.

Na detroitský autosalon 2004, kterým milovníci automobilů na začátku ledna začnou "automobilový rok", je totiž přichystána premiéra kabrioletu odvozeného z DB9 pojmenovaná Volante. 

Automobil bude mít, jak se na moderní kabriolety sluší a patří, elektricky ovládanou střechu. Z uzavřeného kupátka se na krasavce "nahoře bez" promění za 17 sekund. Stačí stisknout jediný knoflík.

Střecha se složí za zadní sedadla, ale i tak by Jamesi Bondovi (Aston Martin je jeho oblíbené "nádobíčko") mělo zbýt 197 litrů prostoru pro zavazadla.

Automobilka chce v průběhu příštího roku prodat na 2000 vozů DB9, z toho by přibližně 50% mělo připadnout na kabriolet volante.
Šelma z britských ostrovů skrývá pod kapotou motor "známý" z kupátka: osmačtyřicetientilový dvanáctiválec do V s šesti litry objemu dávající výkon 331 kW / 450 koní. Hrůzu nahání i hodnota maximálního točivého momentu 570 Nm, který má řidič k dispozici při 5000 ot./min. Agregát spolupracuje s šestistupňovou převodovkou. Na zákazníkovi je, zvolí-li  automat, nebo klasický manuál.

Parametry motoru dávají tušit, že koketování s rychlostmi atakujícími třístovku by nemělo být nereálné. Z 0 na 100 km/h by pak DB9 Volante měl vystřelit přibližně za 5 sekund.

Volante (italsky) - létající, létací; volant

Sportovní vůz tradiční automobilky, musí mít též tradiční uspořádání s motorem vpředu a pohonem kol zadní nápravy. 4,7 metru dlouhý kabriolet to splňuje bezezbytku. Po lednové premiéře bude Aston Martin zájemce ještě chvíli napínat a s podzimem pak dodá první kousky. Cena vozu by měla být okolo 150 tisíc euro.

4.ledna 2004 představí Aston Martin již 13 kabriolet v historii automobilky. Vše začalo v roce 1950 modelem DB2, z dalších stojí za zmínku kabriolety DB4, DB5 a DB7. Bude též prvním kabrioletem vyráběným v nové továrně v Gaydonu.


Sportovní vůz tradiční automobilky, musí mít též tradiční uspořádání s motorem vpředu a pohonem kol zadní nápravy.

Šelma z britských ostrovů pod kapotou skrývá motor "známý" z kupátka: čtyřicetiosmiventilový dvanáctiválec do V, s šesti litry objemu, dávající výkon 331 kW / 450 koní.