Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Britská parádička: Aston Martin se předvedl s novým vanquishem

  8:50aktualizováno  8:50
Aston Martin se vrátil o dekádu zpět. Nové kupé totiž pojmenoval po původním modelu z roku 2001 Vanquish. Ve výrobním programu nahradí poněkud nezáživně pojmenovaný model DBS. Novinka rychleji sprintuje, ale už se nedostane nad 300 kilometrů za hodinu.

Aston Martin Vanquish | foto: Aston Martin

Už představení konceptu Project AM310 Aston Martin avizoval, že chystá nové prémiové kupé. Pět let života modelu DBS ale nebylo mnoho, a tak novinka na DBS přímo navazuje a spíš než nový model to je evoluce toho stávajícího. Podstatnou změnou ale prošlo označení. Místo písmen se totiž u Aston Martinu rozhodli vrátit ke jménu. Použili stejné, které nesl předchůdce DBS z počátku nového milénia, a nutno dodat, že jméno Vanquish (v překladu zvítězit) auto velmi dobře charakterizuje.

Fotogalerie

S původním DBS má novinka stejnou délku (4,72 metru) i rozvor (2,74 metru). Auto vzniklo na čtvrté generaci podvozku VH, který je vyroben z hliníku. Tomu sekunduje kompozitní karoserie, čímž se podařilo udržet hmotnost auta na rozumné úrovni (1739 kilogramů). Nový vanquish je dokonce o 60 kilogramů lehčí než předchůdce.

Inovovaný dvanáctiválec s objemem 5,9 litru nově dává 421 kW a 620 Nm. Se zadní nápravou je spojen šestistupňovým automatem, který pochází z původního DBS. Auto má adaptivní pérování se třemi jízdními režimy a několik elektronických pomocníků.

Když k nižší hmotnosti přičteme posílený motor, nepřekvapí, že novinka dosprintuje na stovku za 4,1 sekundy, což je o dvě desetinky lepší hodnota, než kterou se pyšnilo kupé DBS. Paradoxně maximální rychlost ale klesla. Ne o mnoho, jen o deset kilometrů, ale maximálka tak spadla pod magickou třístovku (295 km/h). To ale s ohledem na obvyklé rychlostní limity po celém světě mimo německé dálnice asi majitele příliš trápit nebude.

Aston Martin Vanquish

Parádní výkon motoru je ale také nutné umět zkrotit. Vanquish k tomu používá karbon-keramické brzdy Brembo, které mají na přední nápravě průměr 398 mm a na zadní pak 360 mm. Přední brzdové třmeny jsou šestipístkové, zadní čtyřpístkové. Ty přední si pak Aston Martin vypůjčil ze špičkového limitovaného modelu One-77. Pro velké kotouče musel Aston Martin použít na novém vanquishi i pořádně velká kola. V sérii mají průměr 21 palců a jsou obutá do pneumatik Pirelli P-Zero. Zadní kola jsou pak širší než ta přední (305/30 a 255/35).

Samotná karoserie je opulentnější a dynamičtější než u původního DBS, ale na druhou stranu z předchůdce vychází. Palubní deska přebírá mnoho prvků z vrcholného modelu One-77. Stejný je například i volant. Většinu tlačítek nahradila senzorová tlačítka. A to je poměrně odvážný koncept a až praxe ukáže, jestli se podaří mechanická tlačítka plnohodnotně nahradit.

Aston Martin Vanquish

Nový Aston Martin Vanquish bude v prodeji ve dvou variantách. Buď jako čistě dvojmístné kupé, nebo o něco praktičtější kupé 2+2, kde ale zadní sedadla neposkytnou plnohodnotný komfort pro dospělé pasažéry na dlouhé cesty. Naopak řidič a spolujezdec si budou užívat notně rozšířeného interiéru. Na praktičnost výrobce myslel i při návrhu kufru. Je totiž skoro o polovinu větší než u předchůdce. Výsledných 368 litrů se pak vyrovná většině běžných hatchbacků nižší střední třídy.

Vanquish se do prodeje dostane na podzim a základní cena v přepočtu startuje na šesti milionech korun.    

Autor:


Témata: Aston Martin


Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.