Už představení konceptu Project AM310 Aston Martin avizoval, že chystá nové prémiové kupé. Pět let života modelu DBS ale nebylo mnoho, a tak novinka na DBS přímo navazuje a spíš než nový model to je evoluce toho stávajícího. Podstatnou změnou ale prošlo označení. Místo písmen se totiž u Aston Martinu rozhodli vrátit ke jménu. Použili stejné, které nesl předchůdce DBS z počátku nového milénia, a nutno dodat, že jméno Vanquish (v překladu zvítězit) auto velmi dobře charakterizuje.
S původním DBS má novinka stejnou délku (4,72 metru) i rozvor (2,74 metru). Auto vzniklo na čtvrté generaci podvozku VH, který je vyroben z hliníku. Tomu sekunduje kompozitní karoserie, čímž se podařilo udržet hmotnost auta na rozumné úrovni (1739 kilogramů). Nový vanquish je dokonce o 60 kilogramů lehčí než předchůdce.
Inovovaný dvanáctiválec s objemem 5,9 litru nově dává 421 kW a 620 Nm. Se zadní nápravou je spojen šestistupňovým automatem, který pochází z původního DBS. Auto má adaptivní pérování se třemi jízdními režimy a několik elektronických pomocníků.
Když k nižší hmotnosti přičteme posílený motor, nepřekvapí, že novinka dosprintuje na stovku za 4,1 sekundy, což je o dvě desetinky lepší hodnota, než kterou se pyšnilo kupé DBS. Paradoxně maximální rychlost ale klesla. Ne o mnoho, jen o deset kilometrů, ale maximálka tak spadla pod magickou třístovku (295 km/h). To ale s ohledem na obvyklé rychlostní limity po celém světě mimo německé dálnice asi majitele příliš trápit nebude.
Parádní výkon motoru je ale také nutné umět zkrotit. Vanquish k tomu používá karbon-keramické brzdy Brembo, které mají na přední nápravě průměr 398 mm a na zadní pak 360 mm. Přední brzdové třmeny jsou šestipístkové, zadní čtyřpístkové. Ty přední si pak Aston Martin vypůjčil ze špičkového limitovaného modelu One-77. Pro velké kotouče musel Aston Martin použít na novém vanquishi i pořádně velká kola. V sérii mají průměr 21 palců a jsou obutá do pneumatik Pirelli P-Zero. Zadní kola jsou pak širší než ta přední (305/30 a 255/35).
Samotná karoserie je opulentnější a dynamičtější než u původního DBS, ale na druhou stranu z předchůdce vychází. Palubní deska přebírá mnoho prvků z vrcholného modelu One-77. Stejný je například i volant. Většinu tlačítek nahradila senzorová tlačítka. A to je poměrně odvážný koncept a až praxe ukáže, jestli se podaří mechanická tlačítka plnohodnotně nahradit.
Nový Aston Martin Vanquish bude v prodeji ve dvou variantách. Buď jako čistě dvojmístné kupé, nebo o něco praktičtější kupé 2+2, kde ale zadní sedadla neposkytnou plnohodnotný komfort pro dospělé pasažéry na dlouhé cesty. Naopak řidič a spolujezdec si budou užívat notně rozšířeného interiéru. Na praktičnost výrobce myslel i při návrhu kufru. Je totiž skoro o polovinu větší než u předchůdce. Výsledných 368 litrů se pak vyrovná většině běžných hatchbacků nižší střední třídy.
Vanquish se do prodeje dostane na podzim a základní cena v přepočtu startuje na šesti milionech korun.